Ga naar inhoud


Op zoek naar een home cinemaset


Aanbevolen berichten

Je wilt wel strak geluid en dus een versterker die voldoende stroom kan leveren.

 

De kwaliteit van de voeding in de versterker is belangrijker dan het opgegeven vermogen.

Die opgaves kan je toch niks van zeggen omdat alle fabrikanten er een eigen meetmethode op lijken na te houden.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites


De buren wonen zo'n km verder.

 

Ik ben oost indisch doof

 

Dus het moet goed hard kunnen. Even ontstressen :D

 

En bij rustiger volumes heb je toch wel vermogen nodig voor de dynamiek.

 

gr

 

 

DM920 Ultra HD; Newnigma, DM800HDse,

Oppo-BDP-105EU, Rotel RSP-1576,Rotel RMB 1095, LG UH850V,

Monitor Audio Gold 200 4G

Link naar reactie
Delen op andere sites

voor die harmon kardon heb ik mij gebaseerd uit mijn ervaring.

ik heb zoals je misschien nog weet nog gewerkt in de audio en video branche.

 

ik vind de harmon kardon zeer goed prijs/kwaliteit beter dan Bose.

omdat je een heldere klankkleur hebt.

de boxen spelen stil het hele geluidspectrum perfect af.

luid hoor je altijd alles, maar stil moet een box ook perfect zijn, en dat deed hij verbazend goed.

 

uiteraard is klank een persoonsgevoelig iets...iedereen ervaart dat anders, maar toch heel wat mensen die van Bose naar Harmon overgestapt zijn door vernieuwing ofzo, en deze bevestigen toch allemaal dat het gelijkwaardig/beter klinkt.

 

en tja, als je buren een KM verder wonen dan zou je dan nog met die B&O er geraken hoor, als je de deuren open zet :-)

heb ooit zo'n rijke stinker zijn huis mogen doen, en dat in zijn "cinema" ruimte met 5 zo'n BeoLab's, wel, man.......

daar kan je niet inblijven staan met het volume op 50%, terwijl de klank hemels prachtig bleef spelen....mag wel met zo'n prijskaartje. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

B&O is echt geen topmerk hoor. Alleen wat prijs betreft dan.

 

Lees nu eens serieuze Hifi testbladen en je zult zien dat B&O altijd in de categorie "Lifestyle" genoemd wordt.

 

Heel zorgvuldig wordt de vergelijking tussen B&O met andere topmerken altijd vermeden. De reden is duidelijk, advertentie inkomsten. Je kan nu eenmaal niet zeggen dat een B&O van 15 ruggen niet in de buurt komt van een ander merk van 3 ruggen.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Psychosammie
B&O is echt geen topmerk hoor. Alleen wat prijs betreft dan.

Lees nu eens serieuze Hifi testbladen en je zult zien dat B&O altijd in de categorie "Lifestyle" genoemd wordt.

Heel zorgvuldig wordt de vergelijking tussen B&O met andere topmerken altijd vermeden. De reden is duidelijk, advertentie inkomsten. Je kan nu eenmaal niet zeggen dat een B&O van 15 ruggen niet in de buurt komt van een ander merk van 3 ruggen.


Je ziet het weer erg zwart/wit.. B&O kun je een beetje vergelijken met Apple. In verhouding veel disign met veel bedienings gemak.

Ja ze gebruiken veel (geselecteerde) "standaard" componenten die andere merken ook zouden kunnen gebruiken en gieten het in een mooi jasje (als je er van houdt)

Ze hebben ook eigen ontwikkeling en de Beolabs zijn daar een mooi voorbeeld van. Of het geld het je waard is ligt puur aan jezelf, maar ze klinken fantastisch.

Grote kans dat je met andere merken hetzelfde kan bereiken voor minder, maar of het dan net zo smaakvol is ligt puur aan je eigen wensen en voorkeuren.

NB Er zijn veel merken die techniek van anderen gebruiken. Zoals een Cd loopwerk van € 60.000 die opgebouwd is rond een loopwerk van Philips...

Citaat:

Het Kalista Ultimate SE transport is opgebouwd rondom een Philips CDM12 PRO 2 cd-loopwerk, met de nodige aanpassingen en een nieuwe clamp.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: naze1975


oja het budget is max 4 a 500 euro

Groet Robert

VOOR alles toch?

dus jongens laat die B&O maar snel varen
ware het niet dat de redline rl45 of rl60 en de penta speakers subliem zijn. :D
mijn rl45's zijn secondhand en spelen mooier dan de beste cinemaset sattelites

Sinds 1879 bij Sat4All

tonskidutch
:grin:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

wink wel nu

 

6 rl45 waarvan 2 nieuw aangeschaft destijds is momenteel 225€ second hand (aan iedere AV-receiver)

 

dat zal met de penta wel een beetje in de richting van het 40-voud gaan

maar die (penta) monitors kun je niet aan elke av-receiver hangen

 

eigenlijk aan geen anders dan de B&O

 

 

dus je speakers heb je voor 225€ + doorsnee AV-receiver excl DVD-speler voor 300€

zonder melding te maken van de kosten voor een beetje kabel/prikkeldraad :D

 

ciao

 

dus ik stoef, opscheppen, niet maar vertel je wat je budget niet waarmaakt.

 

Sinds 1879 bij Sat4All

tonskidutch
:grin:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hahahh,

 

wat een deskundige uitleg weer :D

 

ik zal eens moeten komen luisteren hé.

een stukje taart en thee en ik zal deskundig advies geven :-)

de eerste review is een feit hahahaha whistle

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Leuke discussies hahaha,

mijn mening?.... als je echt wilt genieten van heerlijke muziek en lekker in het oor liggend neem dan i.p.v een av/surround versterker een hele fijne simpele doch zuivere versterker bijv een pm 7001 ki van marantz dat is een stereo versterker niks digitaals aan... en een setje luidsprekers van b&w (bowers en wilkens) of bijv quadrall of ga eens kijken bij De Audio zaak in Lippenhuizen.

 

en sluit daar eens een goeie pick up op aan kort gezegd ga eens back to basic....

 

hoe digitaler het geluid hoe slechter het geluid in feite is let op dit is mijn mening ik heb 2 jaar geleden mijn av surround sooi allemaal verkocht en ben weer terug gegaan to basic en bevalt me heel erg goed alleen de b&w speakers die ik hier heb staan van bijna 25 jaar oud dat is al wel wat achterhaald ben nu druk aan het sparen voor een nieuw setje b&w uit de 6 serie kosten slechts 899 p.stuk dus wordt wel even sparen maar kan niet wachten.....

wavefield t55 4x single lnb

philips 7141 op plasma 37"

geluid via pm7001 op B&W 630i

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Back to Basic tired

 

Ik speel mijn platen ook gewoon analoog met mijn AV receiver met mij 2 front speakers.

 

Maar cd, dvd's, sacd, dvd audio en b,ray speel ik liever digitaal af en met wat meer speakers. En met goede Subb Bass.

 

gr

DM920 Ultra HD; Newnigma, DM800HDse,

Oppo-BDP-105EU, Rotel RSP-1576,Rotel RMB 1095, LG UH850V,

Monitor Audio Gold 200 4G

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...