Ga naar inhoud


Dakdoorvoer coax kabel door plat dak


Golfdiesel

Aanbevolen berichten

Wij hebben net de sleutel van ons huis gekregen en dan moet er natuurlijk gekeken worden hoe we de coax kabels van de schotel naar binnen krijgen.

Eigenlijk blijft er maar één optie over op dit moment en dat is een doorvoer maken door een plat dak dat is uitgevoerd met dakbedeking van bitumen met balast.

 

Heeft iemand hier ervaring mee en hoe maak je een doorvoer die waterdicht is en blijft?

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kijk hier eens:

 

http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/galleries/1718057/

 

Ik verwacht dat je wat minder LNB's gaat plaatsen dan die installatie, maar de methode die daar gebruikt is lijkt me niet verkeerd: Een buis met een bocht erin, zodat de kabels er van onderen in gaan, en er dus geen water van boven in kan komen.

 

Lijkt me dat zo'n concept ook voor minder kabels mogelijk is, met een kleinere buis dan. Eventueel kan je de ruimte tussen de kabels nog dichtkitten met siliconenkit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

met balast, is dat een nieuwbouw?

geen enkele correct uitgevoerde nieuwbouw heeft nog balast Grind of tegels op de dakfolie!

 

maar dat is misschien terzijde een bouwkundig en bouw-fysisch een kritische voetnoot

 

vooralsnog kan men geen advies geven als niet bekend gemaakt wordt welk soort dak

Beton > kanaalplaten of massief (evenwel ook breedplaat met dekking)

Hout > balken en dakbeschot

Staal > liggers en geprofileerde staalplaten

etc etc

 

ciao

Spiral

Vangelis

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
met balast, is dat een nieuwbouw?
geen enkele correct uitgevoerde nieuwbouw heeft nog balast Grind of tegels op de dakfolie!


Is een huis uit 1977 vandaar :)Als je het vervangt dan doe je er meestal ook geen ballast meer op.

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sky viewer
Ik denk ook dat het verstandiger is , om een gat in de muur te maken. Want wie zegt dat je alles mooi waterdicht krijgt , als je in het dak een gat gaat maken ?
Succes er mee .


Die pijp van satencom kan prima, op die manier zit menig cv-ketel afvoer gemonteerd (zonder die bocht natuurlijk smile ) Er hoort nog wel een plakplaat bij en ik zou de buis nadat je de kabels erin hebt dichtpurren.

Alles kan: Wim Kan, koffiekan, Sandokan..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een gat in het dak maken , is niet echt verstandig ! Water zoekt zich steeds een weg , en wat dacht je van smelt water ?

Als je nu een heel kompleet nieuw dak zou maken , dan zou je die oplossing kunnen toepassen, maar in een bestaand dak een gat maken , dat vraagt om problemen .

Dit is mijn mening .

Maar ja , wie ben ik !?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

tegenwoordig verkopen ze in de handel een dichtingskit voor kleine dakherstellingen , ziet er uit als een siliconekoker en past perfect in een siliconenspuit , wordt dikwijls in de industrie toegepast ( en blijft soepel ), maar kijk eens op je plat dak of er geen verluchtingskoker van vb de badkamer staat , dan kun je misschien langs daar de kabel doortrekken ? ( let op niet vergissen met de rookafvoer van je verwarming )

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de antwoorden. Zit nu toch maar te denken aan een muur doorvoer.

Ziet er minder mooi uit, zowel buiten als binnen in het huis, maar goed een lek dak is nog veel minder mooi wink

 

Weet iemand een goede maar toch enigzins flexibele coax?

Ik heb nu Koka 799 van Hirschmann, maar dat spul is zo verschrikkelijk stug en is lastig door buizen en kabelgoten te krijgen.

Ik zat zelf te denken aan de Koka 780, maar die is in principe voor binnen bedoeld en ik heb niet zo'n trek om elke 5 jaar nieuwe coax te leggen en zo.

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...