Ga naar inhoud


[DM800HD] Verbeteringen voor de PLI


Boerenjong

Aanbevolen berichten


  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Harley
Origineel bericht van: Littlesat
Net hier de netwerkbrowser getest en hier doet hij het gewoon??????


Klapt hier niet open naar de gedeelde mappen.


Is bij mij ook zo alleen bij mijn gewone pc.
Laptops doen het wel en andere dream ook .
Denk dus dat dat aan mijn pc ligt.

Meega

Al is de waarheid nog zo hard , achter een kinderwagen moet je toch duwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat

Je kon wel al heel lang zelf een /hdd/backup/autoinstall file aanmaken. Het zit er ook nog niet zo lang in dat dit automatisch gaat (alhoewel wel al een paar weken).


In "softwarebeheer/kies backup bestanden" kan ik geen specifieke mogelijkheid voor plugins aanvinken. Bij welk vakje moet ik het vinkje zetten?
Of wordt de plugin lijst volledig automatisch ge-upbacked?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Apple740
Origineel bericht van: Littlesat

Je kon wel al heel lang zelf een /hdd/backup/autoinstall file aanmaken. Het zit er ook nog niet zo lang in dat dit automatisch gaat (alhoewel wel al een paar weken).


In "softwarebeheer/kies backup bestanden" kan ik geen specifieke mogelijkheid voor plugins aanvinken. Bij welk vakje moet ik het vinkje zetten?
Of wordt de plugin lijst volledig automatisch ge-upbacked?


Autobackup plugin downloaden ,daar kan het mee.

Meega

Al is de waarheid nog zo hard , achter een kinderwagen moet je toch duwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hebben jullie die netwerkbrouwset als plugin geinstalleerd? Dat is niet nodig want die zit standaard in PLi.

 

De Led plugin, zodat je de led kunt veranderen zit er inderdaad (nog) niet in bij PLi... maar is wel na aanlevering van een ipk als 3rd party toe te voegen.

 

Citaat:

In "softwarebeheer/kies backup bestanden" kan ik geen specifieke mogelijkheid voor plugins aanvinken.

Ik adviseer de autobackup plugin bij de pli downloads (niet extensions) te installeren en te gebruiken.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat

Citaat:

In "softwarebeheer/kies backup bestanden" kan ik geen specifieke mogelijkheid voor plugins aanvinken.

Ik adviseer de autobackup plugin bij de pli downloads (niet extensions) te installeren en te gebruiken.


Is wat mij betreft dan een verbeterpunt voor Pli. In softwarebeheer zit al een backup functie maar als je de pluginlijst ook wilt back-uppen heb je dus een aparte plugin nodig? Dat werkt in eerste instantie onduidelijk c.q. dubbel.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Loui (K)
Origineel bericht van: mobieltje
Origineel bericht van: Littlesat
Wat is LED-control?


Dit is ook een leuke optie voor OpenPLi 2.0, een scrollende tekst in display, werkt perfect: klik hier

Grts.


Ik vind scrol text ook mooi om te zien .
En hier als mispel.ipk bestand.


Origineel bericht van: Littlesat
Als het pakketje aangepast wordt zodat het begint met enigma2-plugin-extensions-scroll_LCD_text dan is hij als 3rd party plugin in de PLi downloads te zetten...

zo gaat het ook wel, maar dan zal iedereen met opkg (ipkg) in telnet moeten gaan werken...


Dat zou heel mooi zijn als hij in de PLi downloads kan komen wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

ok, andere suggestie, is wel al geweigerd door het PLi team maar misschien is hier meer aanhang te vinden :

bij ons staan de 888 ondertitels overal automatisch geaktiveerd - ik erger me echter blauw aan het feit dat, als er geen 888 ondertitels zijn, men steeds een dummy text "888" of "meer info op 889" of iets soortgelijks op het scherm zet. Tijdens reklame gaat dat nog, maar als er een film of feuilleton speelt dan komt die text dikwijls bovenop de ondertitels die in beeld worden uitgezonden.

nu weet ik dat PLi de afhandeling van de ondertitels volledig zelf herschreven heeft, daarom had ik de volgende suggestie : als de ondertitelings-routine ziet dat een bepaalde text driemaal na elkaar wordt doorgestuurd, dan stopt deze om de 888 ondertitels op het scherm te zetten, tot wanneer er een nieuwe text wordt ontdekt in de 888 stream.

op die manier wordt de dummy "888" text nog 3x op het scherm getoond, maar vanaf dan wordt die text niet meer getoond, tot wanneer er een nieuwe text ontvangen wordt. De teller wordt dan weer op "1" gezet, en alle 888 ondertitels worden terug getoond, tot wanneer de routine opnieuw 3x na elkaar dezelfde text tegenkomt.

de kans dat men in een programma 4x na elkaar exact hetzelfde zegt is volgens mij quasi onbestaand, en zelfs dan nog heb ik het al 3x gelezen dus dat volstaat volgens mij. Hoeveel keer komt ge een scène tegen waar men de tafel rond gaat en men 20x "ok" zegt ?

nu moet ik steeds via geel-geel de ondertitels weer uitzetten om ze later dan terug aan te zetten en om ze bij het volgende programma weer uit te zetten - vervelend hoor.

en gaan klagen bij vrt/vmma/po ? zie ik niet echt zitten .....

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gerard 76
Origineel bericht van: mobieltje
Origineel bericht van: Loui (K)
Als jij een mooiere hebt laat maar zien die wil ik graag.


De link die ik eerder gepost heb is de scrollende tekst van "Gerard 76"

Grts.


Loui (K)

Hoe gaat die van jou om met lange zendernamen?
Blijven die in de display staan?
Wordt de hele zendernaam weergegeven?
Of scrollt ie ze 1 keer door en dan laten staan?


Bij mij scrollt hij 1 maal in beeld daarna blijft het staan het programma wordt scrollt wel continu afwisselend met de tijd.

Voor diegene die deze versie niet kennen je kan het zo in je root van je dreambox zetten en installeren via softwarebeheer.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...