Ga naar inhoud


[RE-9000HD] update software vraag


Travelingchef

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: lennie

Van een nieuwe loaderversie mag je aannemen dat die de loaderfunctie verbetert, maar blijkbaar is dat in dit geval niet of amper van toepassing, dus laat 1.19 maar lekker zitten.

De nieuwe loader gaf inderdaad totaal geen verschil met de oude, maar ik zou hem wel vervangen. Dit alleen al omdat de nieuwe decoders niet meer met de 1.19 worden uitgeleverd en het aannemelijk is dat de toekomstige firmwares niet getest worden met deze versie van de loader. Ik zou het dus meer doen om toekomstgericht bezig te zijn. Als de firmware nu in je Rebox perfect werkt en je hebt geen intensie meer om nieuwe firmwares erop te zetten, dan zou ik het laten zoals het nu is, zoniet dan zou ik hem vervangen. Als je de procedure niet vertrouwd, dan kan je altijd denk ik naar je lokale satelliethandelaar gaan om het daar te laten uitvoeren, maargoed ik vond het persoonlijk een redelijk veilige procedure.

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Ik zou mij geen zorgen maken over de vraag, of de huidige loader software toekomst zeker is.

 

Een fabrikant zal er uit zichzelf wel voor zorgen, dat nieuwe software geladen kan worden, en op elke hardware versie van een type ontvanger werkt. De software zal daarbij bijvoorbeeld kijken naar welke versie loader in je ontvanger zit, en daarvoor dan zelf de juiste routines laden.

Wanneer jij nu zelf andere loader software in je ontvanger zet, zou dat in de toekomst juist voor problemen kunnen zorgen.

 

Wanneer je een loader op een ontvanger zet, die daar hardwarematig niet voor geschikt is, ben je verder van huis.

 

Aston heeft heel kort ook een versie software gehad, die alleen van toepassing was voor nieuwe modulen, welke werden uitgerust met een nieuwe chipset. De laatste versie software is gewoon weer voor alle CI modulen te gebruiken, ongeacht de hardware versie.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met deze laatste opmerking ben ik het volledig mee eens.

Misschien toch nog even een toevoeging.

 

Zie de loader van de Rebox als de BIOS van een PC / Laptop.

Normaliter zou niemand het in zijn hoofd halen om zonder uitdrukkelijk advies van de fabrikant van de PC / Laptop om de BIOS te vervangen.

Dit geldt dus ook voor de Satellietontvangers.

De loader versie is net als de BIOS versie gemaakt voor de hardware zoals die oorspronkelijk is uitgeleverd.

Zonder uitdrukkelijk advies van de fabrikant is re maar een remedie, AFBLIJVEN.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Met deze laatste opmerking ben ik het volledig mee eens.
Misschien toch nog even een toevoeging.

Zie de loader van de Rebox als de BIOS van een PC / Laptop.
Normaliter zou niemand het in zijn hoofd halen om zonder uitdrukkelijk advies van de fabrikant van de PC / Laptop om de BIOS te vervangen.
Dit geldt dus ook voor de Satellietontvangers.
De loader versie is net als de BIOS versie gemaakt voor de hardware zoals die oorspronkelijk is uitgeleverd.
Zonder uitdrukkelijk advies van de fabrikant is re maar een remedie, AFBLIJVEN.



Maar waarom dan 3 verschillende versies?moet toch een rede voor zijn?

Grt Rudie

 

Rebox 9000.

Logitech Harmony 900.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het toepassen van verschillende hardware componenten (leveranciers) gedurende de produktie van zo'n box.

Bijvoorbeeld een andere USB poortchip.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste ton2207

 

de box is orgineel dat is bevestigd door Rebox

het fijt dat er FS op staat is zo komen ze normaal van de fabriek uit maar er had in de zaak waar ik de dekoder heb gekocht eerst een update op moeten worden gezet en dat is niet gebeurt.

 

de rebox werkt prima met V 1.08.75 ekel moet ik nu wel even wennen aan het nieuwe menu scherm.

 

enkel weet ik nog niet waar de de (vierkantjes)T1 en T2 voor zijn en hoe ik die aktiveer.

 

 

 

Rebox RE 9000 HD PVR hdd 1T ;  Schwaiger  DSR690HDPL ;  Hauppauge  pc inbouw

Wafefield T 55
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

T 1 en T 2 staan voor tuner 1 enh tuner 2.

 

De box regelt zelf, welke tuner wanneer waarvoor gebruikt wordt.

 

Via het menu kan je ook zelf selecterren of je naar tuner 1 of 2 kijkt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: abrahamsat
Alles overziend,zou ik met een nieuwe rebox 9000,niet akoorgaan met een loader uit het begin van de box,alle rebox
atevio's zijn af fabriek uitgeleverd met 1.19,toen af april
1.21 en ik geloof af juni 1.23.dus het minste wat de satwinkel
mag doen is hem de laatste loader erop zetten.


Abrahamsat, is er naar jouw weten dan een speciale reden, waarom je voor een bepaalde productie batch de loader software zou moeten vervangen?

Vervang je dan ook bepaalde IC's, die bij deze specifieke loader software horen?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja, ik zie dit toch anders. De loader laten vervangen door de originele versie van Rebox (geen andere) kan volgens mijn gevoel geen kwaad en is/was gewoon een actie die ondersteund wordt door zowel Rebox als de satellietboeren. Vertrouw je het niet, ga dan langs de satdealer en laat het voor je doen. Bij mij regionale satdealer, deden ze dit zonder kosten.

 

Dus...mocht je rebox in de toekomst nog ooit kapot gaan, dan zal de lokale satellietboer dit als eerste gaan doen of adviseren(de satboer stelde dit voor toen ik problemen had, maar ik had het al gedaan), dus bespaar je alzovast die moeite smile....

Als je de mogelijkheid hebt, dan zou ik het doen, zeker naar de toekomst toe. Ook de topic starter heeft de decoder net gekocht, dus de lokale satboer kan dit wel doen met behoud van de garantie, want die decoder heeft daar al een tijdje gestaan...

Maargoed, als je tevreden bent zoals het nu draait en geen intensie hebt om de softwareontwikkelingen te volgen, dan kan je de loader laten staan i.c.m. deze firmware. Ik heb mijn 1.19 loader verander naar 1.23, geen problemen bij de upgrade en ook is er niets beter of slechter gaan werken.

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...