Ga naar inhoud


Welke PC kaart voor 64 BIT W7 ?


Snuffer

Aanbevolen berichten


Heb reeds wat fraais gelezen voor deze kaart :

Weten jullie hier meer over ?

 

TBS 6921 PCI-E DVB-S2 TV Tuner Card

 

Specifications :

 

Main Features:

 

* 1.DVB-S2/S Transponders Receiving

2.Transponders blind scan

3.Broadband Internet via Satellite*

4.High-speed Data download via Satellite*

5. Linux MythTV, VDR, XBMC and Windows 7 Media Center compatible

6.Supported by DVBDream, DVBViewer, DVBlogic, ProgDVB, Skynet, TSreader…

 

Specifications:

 

* 1.Receiving Frequency: 925~2175 MHz Tuning Range

2.Input level: -69~ -23dBm

3.DVB-S2/DVB-S DIRECTV 8PSK QPSK Demodulator

4. 8PSK/H-8PSK/QPSK/BPSK mode

5. Symbol Rates:

DVB-S2 QPSK/8PSK and DVB-S:1-45 Msps

6. Code Rates:

DVB-S2 QPSK: 1/2,3/5,2/3,3/4,4/5,5/6,8/9,9/10

DVB-S2 8PSK: 3/5,2/3,3/4, 4/5,5/6,8/9,9/10

7. Automatic Acquisition Range: ±10MHz

8. DiSEqC 2.x compliant

9. PCI Express interface

10. Low profile size

post-23046-1318261766,1887_thumb.jpg

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
TBS 6921 PCI-E DVB-S2 TV Tuner Card


Heb al hele goede beoordelingen gelezen op een Frans forum , helaas ben ik die links kwijt, ga even trachten op te sporen.
Moet wel zeggen dat alles prima draaide maar dan onder XP.
Ikzelf heb ook XP en zou zeker niet overschakelen naar W7 alleen maar de diverse craches , niet alleen van kaarten maar ook van bepaalde programma's. Geef mij maar XP.

Ik test nu in de plaats van de Prof 7300 kaart reeds een maand de Technisat HD2 kaart. Die moet zeker niet onderdoen hoor , op gebied van gevoeligheid is die zelfs beter en vind ik ook meer zenders.
Misschien een goed alternatief en zeker niet duur. En uitbreidbaar naar een CI kaart. Werkt perfect met de elecard codec in DVBDream voor 4:2:2.

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Crazy Sat

 

Heb ook al eens naar de technisat gekeken, maar wil eigenlijk omdat ik toch nog in de bouwfase zit gelijk een dual tuner instaleren, vandaar dat ik uitkwam op de 6921 maar dan de dual 6981. omdat dit mijn eerste mediacenter project ben ik dus wat zoekende maar de prijs van tbs bevalt me wel.

 

Heb voor het testen eerst eens win 7 64 ultimate geïnstalleerd maar kan best zijn dat ik overstap op Linux Unbuntu.

 

Wil eerst een stabiel systeem en ben net wat beter met windows.

 

Groetjes........

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik de TBS6981 (PCI-e dualtuner DVB-S2) en daarnaast nog een Skystar HD2 onder Windows 7 x64. Deze werken beide probleemloos (behalve dat de Skystar HD2 geen stabiele stream geeft waardoor deze nog al blokt met h264. Maar dat deed ie ook al onder Win XP, Vista en Win7 x86).

Ian

 

Setup: Huis vol HTPCs met DVBLink TVSource/NWP Server

(Skystar HD2 + TBS6981 -> DVBLink TVSource 3.2/NWP 3.2/ACamd 0.6.2.0 met OSCAM 1.00-un_svn b4011

)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ IanPH

 

Test maar eens op een freq b.v 12510 V 15000 8PSK

Met Windows 7 64BIT met die TBS691 kaart.

Als er geen signaal is loopt hij vast hij komt er niet meer uit.Je zal de PC opnieuw moeten opstarten.

 

De SKyStar heeft een heel laag signaal dat duidelijk niet klopt en duurt erg lang van DVB-S naar DVB-S2 of H264 schakelen.

 

Als we het nu over een interesante kaart hebben denk ik dat deze het is..

Staat nog niet op hun site maar komt in het 3e kwartaal van dit jaar.

PCi Card with 4 x DVB-S2 and NXP 10074 Chip.

onafhankelijk van elkaar blindscan.

 

TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Is er hier al iemand die ervaring heeft met de cineS2 van digital divices is ook een kaart die makkelijk is uit te breiden met een ci kaart of nog een twin tuner erbij.

 

Ze hebben ook nog een versie met een pci bridge zodat je er van alles aan kunt hangen tot max 4 twin tuners zowel dvb s en c en of ci kaart.

 

Tbs komt binnenkort naar eigen zeggen ook uit met de TBS 6990 PCI-E DVB-S2 Dual Tuner Dual CI TV card

 

Groetjes.........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben eruit dit antwoord kwam van TBS. China.

Doordat er een factory report in een blad waar ik ook aan meewerk stond is er wat e-mail en goodwill met TBS naar mij toe.

------------

Ron,

 

i have to inform you that i don't have any information when TBS 6986 will be released

----------

Dus is geen optie op dit moment.

 

De TBS 6981 is het model dat ik wil gaan nemen, helemaal omdat de 2 tuners tegelijk gebruikt kunnen worden.

 

De mogelijk is er om er een aantal te laten komen vanuit China waardoor de prijs zakt.

Rini en Ik bestellen dit type in iedergeval .

TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt.

Weet niet Ron , maar waarom in China bestellen als je ene kan bestellen voor 109 euro in Duitsland. confused

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb Ron net een pm gestuurd met de gegevens van TBS GmBH in Duitsland.

 

Misschien wel handig als er meer mensen zijn die ook deze kaart graag willen dat we die dan gezamelijk bestellen misschien kan er dan nog wat van de prijs af ook en scheeld zeker in de individuele verzendkosten vanuit Duitsland die zo rond de 15 euro gedragen.

 

 

Groetjes.......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb nog een tweede Duitse site gevonden : 99,83 Euro

Is voor mij zinloos om gezamelijk te bestellen aangezien ik dan nog met de kosten van opzending naar België zit.

 

@ snuffer : herbekijk even die link naar dat forum , de TBS 6921 schijnt nu wel degelijk zonder problemen te werken.

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat in China iedereen vrij is tot 10 Feb. dit wegens het nieuwe jaar heb ik nog geen bericht terug gehad van hun waarom er verschil zit in prijzen inderdaad heeft het dan zeker geen zin in China te bestellen.

 

Wel blijf ik gaan voor een Twin tuner deze is voor het feedhunten wel mooi. ze kunnen werken zonder dat ze last hebben van elkaar alleen moet er 2 x een programma op de pc staan dus DVBDream b.v. moet je 2 maal op de pc hebben DVBDraem A en B. en natuurlijk 2 coaxkabels he.

 

TBS 6921 is dan inderdaad ook leuk maar weer geen twin uner.

TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...