Ga naar inhoud


Gemengd 10/100 - 10/100/1000 BASE netwerk


dorus43

Aanbevolen berichten

Ik denk er over mijn oude belkin router (F5D7230-4) te vervangen door een WR1043ND Gigabit router van TP-link.

Uiteraard heb ik nog meerdere toestellen die niet voorzien zijn van een netkaart die 1000BASE-T (DM 7020-Si, Kiss DP-558...)ondersteunen. Als ik enkele toestellen, die 1000BASE-T ondersteunen op mijn nieuwe router zou aansluiten en al de anderen via mijn huidige 10/100BASE-T switch op de nieuwe router aansluit. Merk ik dan een snellere gegevensovedracht tussen mijn toestellen die rechtstreeks op de nieuwe Gigabit router aangesloten zijn? Of halen de oudere 100Base-T toestellen de data snelheid naar beneden?

Is die WR1043ND Gigabit router van TP-link een goede keuze? De usb aansluiting voor printer of HDD en de prijs geeft mij de doorslag voor deze keuze.

(zou die een usb-hub ook ondersteunen?)

Alvast bedankt voor je reacties

 

Dorus

 

Octagon 4K UHD SF8008 (OpenPli 8.3) (Oscam  )

 ( Vu+Zero)   (OpenPli 7.3) (Oscam  )
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Over die tplink WR1043ND heb ik niet veel gelezen en ook aan reviews gevonden, echter lijkt het een goedkope vondst.

 

voor wat betreft de 10/100/1000 verbindingen is het om optimale verbinding te hebben tussen de gelijksoortige wel van belang een

GOEDE autosensing switch te hebben...>

1) ingebouwd in router

of

2) separaat als losse switch aan de router

(zo heb ik het nu met de fritzbox en mijn netwerkklanten)

 

1) + 2) kan allebeide

maar met klemtoon op autosensing en goed

 

ik betwijfel een beetje of je voor die 50€ wlan / lan / router en switch ineen op niveau krijgt.

 

USB hubs eraan hangen gaat meestal goed als het een active hub is (dus met eigen stroombron / netadapter)

Als het enkel je printer betreft moet je geen hub ertussen hangen (die heeft a- zijn eigen voeding en b- keep it simpel)

 

als ik jouw was zou ik wat reviews gaan zoeken voor die speciefieke vervanging, maar als je belkin nog steeds goed werkt, hang der gewoon een netgear GS105 tussen voor je 1000Mbit

 

ciao

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedere unmanaged switch moet wel een goede auto sensing hebben, anders is hij redelijk onbruikbaar.

 

De router die genoemd wordt heeft geen IPv6 in de specs staan. Je kunt er donder op zeggen dat alle ISP's dit jaar met IPv6 gaan komen. Ze moeten wel, in Azië zijn de IPv4 adressen volgende maand op, en kunnen alleen nog maar IPv6 adressen uitgegeven worden. Wil je dus voorkomen dat je dit jaar nog weer een router moet kopen, let dan op IPv6 mogelijkheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar ik op 2 fora goede reviews gelezen heb over de TP-Link TL-WR1043ND (forums.whirlpool.net.au/archive/1322223-&-tweakers.net )

Heb ik toch maar besloten deze router/switch te kopen. Na enkele dagen uitgeprobeerd te hebben deed ik de volgende test.

Op het zelfde systeem (AMD AthlonII X2 GHZ 3.0 en als OS Ubuntu 10.4) haalde voor een zelfde file (film 3.2 GB) de volgende snelheden

- 6.1 MB/sec als ik de kabel over mijn 10/100 switch verbind.

-13.5 MB/sec als ik rechtstreeks op de TP-Link TL-WR1043ND router/switch aansluit.

 

Daarmee is mijn vraag beantwoord, ieder die input gaf bedankt en hopelijk heeft iemand er wat aan.

 

Dorus

Octagon 4K UHD SF8008 (OpenPli 8.3) (Oscam  )

 ( Vu+Zero)   (OpenPli 7.3) (Oscam  )
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...