Ga naar inhoud


EPG leeg


Angeline

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik gebruik openpli op mijn vu+.

 

Meestal is de EPG van meerdere dagen beschikbaar - maar soms is hij op alle satellieten de draad kwijt, en laat hij alleen de now and next zien - en verder niets.

 

Ik heb geen extra plugins gedownload, want de EPG die er zit, geeft weinig problemen.

 

Maar op een moment zoals nu - dat er geen EPG lijkt te zijn - wat kan ik dan doen om de epg te updaten?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Ik neem aan dat je alleen de epg van Canal Digitaal gebruikt dan? Kijk even op de storingenpagina, wellicht is er een storing, hoewel ik betwijfel of men epg storingen uberhaupt meldt.

 

Reboot je box eens, wellicht is er iets gestopt met werken?

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik gebruik de gewone episode guide die bij alle zenders zit. En de EPG heeft problemen op alle satellieten - dus astra 1 2 3.

 

Na reboot dus weer alles leeg. Sommige zenders pikken het na een tijdje wel weer op. maar dan moet je geduld hebben.

 

Rare is dat je dagen een goede EPG kan hebben - en dan is hij t opeens kwijt voor een dag en dan weer goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1- MHW-EPG. Stem af op Nederland 1 (en nog een paar) en ale EPG van de CDS kanalen wordt geladen;

2- EIT-EPG. Stem af op een kanaal, en de EPG van dat kanaal wordt geladen;

3- Freesat EPG: specifiek voor een aantal Engelse kanalen;

3- XMLTV-import (Plugin): via internet wordt dagelijks de EPG van de aangegeven boeketten geladen;

4- Cross-EPG (Plugin): iets soortgelijks als 3.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Duolist
1- MHW-EPG. Stem af op Nederland 1 (en nog een paar) en ale EPG van de CDS kanalen wordt geladen;
2- EIT-EPG. Stem af op een kanaal, en de EPG van dat kanaal wordt geladen;
3- Freesat EPG: specifiek voor een aantal Engelse kanalen;
3- XMLTV-import (Plugin): via internet wordt dagelijks de EPG van de aangegeven boeketten geladen;
4- Cross-EPG (Plugin): iets soortgelijks als 3.


Ok - dus voldoende alternatieven. Maar welke is dan het makkelijkste om te gebruiken als je ze zowel van Canal digitaal zenders hebt, en van de engelse Freesat, en de gratis duitse zenders...

en zijn deze gewoon allemaal te downloaden via de plugins op de VU+?
Link naar reactie
Delen op andere sites

meestal heb ik de EPGimport op 12:00 's middags staan

sindsdien gaat het eigenlijk veel beter

kies niet teveel, kies die import die je ook feitelijk bekijkt aan zenders/pakketten

 

Daarbij gebruik ik dan wel CooltvGuide (plugin)

als je eens een keer van zender wisselt en de Grafische EPG LIJKT leeg, kun je door enkel de tijd- schaal of pijl rechts links weer alles zichtbaar krijgen.

 

mocht je wel de titel van de EPG- zien maar niet de volledige omschrijving (op een zender die niet op sat-positie of transponder staat van de huidige ingestelde zender) moet je helaas even erheen zappen.

 

misschien helpt je dat het EPG probleem te begrijpen cq mee om te gaan.

ciao

 

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Angeline
Origineel bericht van: Duolist
1- MHW-EPG. Stem af op Nederland 1 (en nog een paar) en ale EPG van de CDS kanalen wordt geladen;
2- EIT-EPG. Stem af op een kanaal, en de EPG van dat kanaal wordt geladen;
3- Freesat EPG: specifiek voor een aantal Engelse kanalen;
3- XMLTV-import (Plugin): via internet wordt dagelijks de EPG van de aangegeven boeketten geladen;
4- Cross-EPG (Plugin): iets soortgelijks als 3.
Ok - dus voldoende alternatieven. Maar welke is dan het makkelijkste om te gebruiken als je ze zowel van Canal digitaal zenders hebt, en van de engelse Freesat, en de gratis duitse zenders...

en zijn deze gewoon allemaal te downloaden via de plugins op de VU+?
Ik gebruik ze gewoon allemaal (behalve de Cross-EPG). Bij conflicten: de jongste wint.
De plugins zijn online te installeren. Ik gebruik de XMLTV: die staat ingesteld op een behoorlijk aantal pakketten, en 7-dagen uitgebreide beschrijvingen. En worden zo tienduizenden bestandjes binnengehaald, maar dat is gene enkel probleem. Zet de downloadtijd wel op na 05,30, want dat is de tijd dat de bron zijn data heeft ververst.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...