Ga naar inhoud


Draadloos kassa systeem


Gipfo

Aanbevolen berichten

Volgende

 

Mijn werkgever (Horeca) heeft een systeem draadloos waarmee kelners met een draaloze zakcomputer alles opnemen en afrekenen.opname eten gaat naar de keuken en drinken word bij de bar gelevert

 

Nou schijnt Na vandaag alles gecraht is niks meer te werken ook zijn hele omputersysteem is naar de haaien inl Hd.

 

Vermoeden is dat vanaf buitenaf geha*ht is.door een of andere lolbroek. vanwege dit de laatste weken rare dingen gebeuren

 

 

Vandaag was het zo dat hele systeem eruit LAG EN ALLES HANDMATIG GEDAAN MOEST WORDEN..

 

is er hier iemand die bekent is met zulke systemen en raad weet

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Simpel antwoord;

Leverancier bellen en service vragen. (En hopen dat de laatste backup, want die maak je toch minimaal dagelijks hoop ik, niet geïnfecteerd is door een backdoor...)

Er zijn diverse systemen beschikbaar die werken met PDA's etc, en ze zijn allemaal anders.

Waarschijnlijk is het WiFi netwerk niet afdoende beveiligd.. Als de leverancier de service heeft verleend dan controleren of het netwerk gebruik maakt van WPA2 versleuteling...

 

Waarom zeg ik leverancier bellen? Simpel; De bedrijfsvoering hangt af van het systeem, en het niet werken kan veel geld kosten. Dus de "kleine" investering van goede service is snel terugverdient.

 

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...