Ga naar inhoud


Astra 3 op kleine campingschotel


alleyoop

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Jürgen
Origineel bericht van: BBC
Werkt dat met die Led,s die de satelliet aangeven een beetje, ik heb "vaak" het probleem dat ik op de verkeerde Sateliet afstem (€8,- ding) :D

Dat werkt prima want dat is de reden waarom ik de Schwaiger heb gekocht.
Als ik nu een lock heb weet ik in elk geval op welke satelliet ook al is het dan ook de verkeerde.



Ok..Dank je, dan ga ik ook maar eens op zoek naar de Schwaiger :Dwink

Groetjes, BBC
Link naar reactie
Delen op andere sites


Nog even een negatieve kanttekening voordat je later teleurgesteld bent.

 

Je kunt met de Schwaiger SF9000 bij gebruik van een DUO LNB wel één satelliet afstellen maar niet de 2e.

Mij is dit althans niet gelukt.

Nu gebruik ikzelf uitsluitend losse LNB's en dat gaat uitstekend.

 

Als tijdens het afstellen de LNB's altijd aan een ingeschakelde SAT receiver zijn aangesloten hoef je verder niets extra`s te kopen.

Wil je echter de LNB's afstellen zonder gebruik van een aangesloten receiver dan moet je een externe voeding 'Gleichstromweiche und Netzteil für den SAT-Finder' á circa € 25,= bestellen.

 

Ik heb mijn Schwaiger toen in Duitsland gekocht en op dit moment kost deze daar om en nabij de € 135,= plus verzendkosten.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Nog even een negatieve kanttekening voordat je later teleurgesteld bent.

Je kunt met de Schwaiger SF9000 bij gebruik van een DUO LNB wel één satelliet afstellen maar niet de 2e.
Mij is dit althans niet gelukt.
Nu gebruik ikzelf uitsluitend losse LNB's en dat gaat uitstekend.

Als tijdens het afstellen de LNB's altijd aan een ingeschakelde SAT receiver zijn aangesloten hoef je verder niets extra`s te kopen.
Wil je echter de LNB's afstellen zonder gebruik van een aangesloten receiver dan moet je een externe voeding 'Gleichstromweiche und Netzteil für den SAT-Finder' á circa € 25,= bestellen.

Ik heb mijn Schwaiger toen in Duitsland gekocht en op dit moment kost deze daar om en nabij de € 135,= plus verzendkosten.


Hallo,

Dank je, dat is geen probleem, ik heb eventueel altijd wel een losse LNB liggen wink

Voor de spanning gebruik ik "altijd" een oude ontvanger :D

Ik heb vandaag eindelijk mijn Visiosat Bigbisat geinstaleerd, en na veel moeite met dat goedkope ding eindelijk de goede Sat te pakken, zat dus wel mooi op de verkeerde uit te richten whistlewink

Ik ga deze wel bestellen, niet dat ik hem vaak gebruik, maar is altijd makkelijk smile

Groetjes, BBC
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Origineel bericht van: alleyoop
Getest met de bijgeleverde low cost-lnb en met een Inverto Black Ultra. Gebruik ik de EasyFind van de Satlook op Astra3 dan krijg ik een lock op 19E of 28E maar niet op 23.
Ik zal het volgend weekend eens checken met de kleinste Triax...

En met de TDS-54 natuurlijk geen enkel probleem om Astra3 te ontvangen...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: draadtrekker
Misschien stomme vraag maar wat wordt er bedoeld wanneer men over een 'lock' spreekt?

Dat de LNB niet in het luchtledige staat te wijzen, maar daadwerkelijk uitgericht staat op een satelliet positie.
De ontvanger heeft dan voldoende signaalsterkte (de lock dus) om de kanalen in te lezen.
In -> DEZE <- thread staan een paar mooie plaatjes waar je het kunt zien.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...