Ga naar inhoud


Nut van ferriet kernen hdmi kabels??


dannyboy

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Nou heb ik al begrepen dat t niet veel uitmaakt welke hdmi kabel je koopt, als het om korte afstanden gaat (in mijn geval hooguit 1 meter). Maar nu heb je ook ferriet kernen hdmi kabels en ik vroeg me af of dat nou weer wel belangrijk is. Ook in het goedkopere segment heb je uitvoeringen met ferriet.

 

Wie kan hier iets zinnigs over zeggen?

Gaat even om hdmi 1.4 in mijn geval.

Vu+ Duo, Smart Smartmeter, Satlook Digital, Visiosat Big Bisat 28E-1W

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Tha Great Mac

Ferriet wordt in de vorm van kralen ook gebruikt als materiaal om HF-stoorstromen in kabels te onderdrukken, een voorbeeld hiervan zijn de verdikkingen die vaak te vinden zijn bij de einden van computerkabels.

 

Ik zou me er bij een kabeltje van 1 metertje niet druk om maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

Wil toch nog een toevoeging plegen met als voorbeeld een vga-kabel, uit eigen ervaring.

 

Een dunne vga-kabel geeft ondanks ferrietkernen evengoed een slechte beeldkwaliteit, terwijl een dikkere beter werkt. De kern van het verhaal is dan ook niet per sé ferriet, maar de afscherming van de kabel over het algemeen om tot een goed resultaat te komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ferrietkernen worden meestal toegepast i.c.m. toestellen, waarin een geschakelde voeding zit.

Ze zijn onder meer bedoeld, om toestellen te laten voldoen aan de eisen t.a.v. straling. Schakelende voedingen zijn echte stoorzenders.

 

Vraag maar eens aan onze Drs. IJserbout, hoe hij zich ergert aan stralende voedingen, waardoor hij onder meer geen mg en kg ontvangst meer heeft.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Toch heeft een ferriet kern wel degelijk nut, je dect telefoon of wifi oid kan nu geen ongewenste instraling geven in je satelliet ontvanger of je tv. Ik zou er zelf wel op letten ivm mijn HF achtergrond wink


en er is veel smog...

sinds ik plasma heb / en erg teleurgesteld was (de eerste twee uur) over de beeldkwaliteit heb ik die ferriet kernen aan coax en stroomkabel gehangen nabij toestel
wat een verbetering wink .
ciao

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ton Skidutch,

 

Al dat gedoe mag niks uitmaken tenzij dichtbijgelegen storingsbron je leven vergalt (Zendamateur, Mobiele antenne, KPN digitenne mast, verkeerde scartkabel >> platte gebruiken)

Geen verschil in korte dikke goedkope en of dure HDMI kabel

Keep money in pocket dus. 4 jaar analoog op flat flip gekeken. nu pas digitaal voor kid's cartoons. is wat beter maar geen satkwaliteit. Wel meer aanbod voor kijker zonder talengevoel.

 

Digi ziggobox gekocht voor slechte slaapkamer verbinding (100% verbetering daar). Kids met box weer naar onder gezeuld.

Jammer, back to internet en slecht beeld op slaapkamer. We zijn effe op rust zonder ze............. Gelukkig kan ik nog Kaon 570 op de PC zetten

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...