Ga naar inhoud


Aan welke HDD parametters de voorkeur geven?


Jan Ambers

Aanbevolen berichten

Als ik zo de lijst van werkende harde schijven bekijk heb ik enkel vragen...

Ik neem aan dat de HDD het kloppend hart van de SatPVR uitmaakt en div progs opnemen en tezelfdertijd een ander bekijken; zal de HDD capaciteiten wel op de proef stellen...

 

* Gewoonlijk verbruikt een 2.5" minder energie dan een 3" HDD: dus een 2.5 kiezen...

* Opslagcapaciteit is persoonlijk dus geen criterium...

* Snelheid harde schijf: 5400 of 7200RPM? Meestal zal een 7200 sneller schrijven en lezen dan een 5400, maar maakt ook meer lawaai! Is er hier een ervaringsaanbeveling?

* SATA of SATA2 kiezen? Ik vermoed SATA2 zal sneller zijn?

* Cache ram van de HDD, zo hoog mogelijk of heeft het eens boven een bepaalde waarde nog weinig zin hier geld aan te besteden?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


weet niet helemaal welke parameter je bedoeld

dma

 

etc etc

is veel over te lezen maar wat beoog jij ermee?

 

de spin-up tijden staan helaas nergens, die zou men uit tests en reviews moeten halen (voor zover die er zijn)

dus ik wil je wel een betere lijst aanbieden maar dat is weken zoekwerk.

ciao

 

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jan Ambers
Als ik zo de lijst van werkende harde schijven bekijk heb ik enkel vragen...
Ik neem aan dat de HDD het kloppend hart van de SatPVR uitmaakt en div progs opnemen en tezelfdertijd een ander bekijken; zal de HDD capaciteiten wel op de proef stellen...
Nou, op de eerste plaats hoeft er helemaal geen kloppend hart te zijn: opnemen op de HDD van een andere box of NAS is tamelijk gebruikelijk.
En op de tweede plaats wordt een HDD in een PVR nauwelijks belast.

Origineel bericht van: Jan Ambers
Gewoonlijk verbruikt een 2.5" minder energie dan een 3" HDD: dus een 2.5 kiezen...
Maar dan alleen omdat er minder warmte wordt ontwikkeld, hoewel dat op zich geen enkel bezwaar zou mogen zijn. En een 2.5" is weer duurder......

Origineel bericht van: Jan Ambers
Snelheid harde schijf: 5400 of 7200RPM? Meestal zal een 7200 sneller schrijven en lezen dan een 5400, maar maakt ook meer lawaai! Is er hier een ervaringsaanbeveling?
De iets sneller aanspreektijd van een 7200rpm HDD is van geen enkel belang. Een 5400rpm HDD is ruimschoots in staat om een veelheid aan HD-stromen tegelijkertijd op te nemen (en ook nog eens tegelijkertijd weer te geven). Snelheid is dus geen keuze-argument: geluidsproductie meestal wel.

Origineel bericht van: Jan Ambers
* SATA of SATA2 kiezen? Ik vermoed SATA2 zal sneller zijn?
Ook hier weer: de grotere datasnelheid die SATA2/3 kan bereiken is voor een PVR van geen enkel belang.

Origineel bericht van: Jan Ambers
Cache ram van de HDD, zo hoog mogelijk of heeft het eens boven een bepaalde waarde nog weinig zin hier geld aan te besteden?
Omdat de data een constante stroom is, zowel bij opnemen als bij afspelen, speelt het cachegeheugen van een HDD nauwelijks tot geen rol.

Origineel bericht van: Tonskidutch
.....maar ook snelle spin-up tijden
Een opname wordt altijd ruim op tijd gestart om een spinup tijd van enkele seconden van geen belang te maken. Dit zou hooguit een punt van overweging kunnen zijn als je vaak van timeshift gebruik maakt. Maar daar is een heel simpele oplossing voor: de HDD nooit naar standby laten gaan. Die dingen zijn nu eenmaal ontworpen om te draaien, niet om stil te staan.
En die tijden zijn wel te vinden, maar dan moet je echt naar de site van de fabrikant.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Duolist

Origineel bericht van: Tonskidutch
.....maar ook snelle spin-up tijden


Een opname wordt altijd ruim op tijd gestart om een spinup tijd van enkele seconden van geen belang te maken. Dit zou hooguit een punt van overweging kunnen zijn als je vaak van timeshift gebruik maakt. Maar daar is een heel simpele oplossing voor: de HDD nooit naar standby laten gaan. Die dingen zijn nu eenmaal ontworpen om te draaien, niet om stil te staan.
En die tijden zijn wel te vinden, maar dan moet je echt naar de site van de fabrikant.

ik heb het over spin-up tijdens boot
ciao

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
lees eens wat meer over herkenning tijdens bootup.
Relatie spinuptijd <--> herkenning? Kan je even een linkje geven, want er rinkelt geen belletje.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een hele groene HDD met een lange spin-up time, maar wordt altijd herkent.

Als je de standby tijd van de HDD op 10 min. zet en gebruikt maakt van een timeshift plugin hoeft de HDD maar 1 keer op te starten tijdens gebruik.

 

Dolf.

VU+ Ultimo, OpenPLI, 2TB hdd. CCcam 2.3.0

VU+ Duo, OpenPLI.

Dreambox 7025+, OpenPLI image, Swapfile 64mb op CF kaart, Magic skin.

iPad met Dreambox live.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...