Ga naar inhoud


Duo LNB vraag


petalo

Aanbevolen berichten

Ik wil hier het schotelpark gaan vernieuwen, door gewoon een triax 78 schotel te nemen en een Duo lnb. omdat ik straks alles in HD wil gaan zien, en niet graag zonder beeld zit met een paar druppie's regen.

 

Maar nou wordt ik een beetje in de war gebracht door de folders die je kan downloaden op de Canal Digitaal site.

 

In de ene folder zit de 23.5E lnb in het brandpunt, in de andere folder de 19.2E lnb.

 

Wat is nou het beste? en kan je zo van plaats wisselen?

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Tha Great Mac

Dat kun je inderdaad wel wisselen en het meest tactisch is dat je die LNB in het brandpunt hebt, waar je het meest naar kijkt. Dat is dus bij HD 23.5E.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was ook een beetje inverwarring door de afwijkende installatie instructies.

Heb van de week een DUO LNB geinstalleerd van Denson en heb de schotel uitgericht op 23.5.

HD signalen sterkte 81% kwaliteit 55%

SD signalen sterkte 75% kwaliteit 82%

De signaal sterktes en kwaliteit vallen mij tegen. Heb een 80 cm schotel.

Wat mij niet duidelijk is, is wat de positie moet zijn van de LNB in de klem. Moet deze tegen de kop aan zitten of tegen het blok waarop de aansluitingen zitten. SChuiven leverde geen verbetering op (gisteren)

 

Ik krijg dit niet beter, heeft iemand nog een idee.

 

Philips DSR8121, astra 1, 2 en 3, Triple LNB op 78cm Triax
Samsung SyncMaster B2330HD met digitene (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

meen ergens gelezen te hebben dat de duo voor bepaalde schotel diameters is mede in verband met dat brandpunt...

(kan echter niet terug vinden, misschien iemand anders?)

 

en een lnb-skew, levert dat nog wat op?

dus de LNB in de klem tegen wijzers van de klok in draaien?

 

ciao

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens gegevens die ik hier heb, en er wordt gelockt op Astra 3, met de LNB in de houder moet de Astra 1 links zitten en die staat 8,1 mm lager. Bezien van achter de schotel. Dit geldt uitsluitend voor een schotel van 64 cm. De afstand tussen de "koppen" zou dan 31 mm zijn en met een schotel van 80 cm wordt dat 41 mm en 9,1 mm lager. Je locatie kan ook nog enige invloed hebben, maar dan voor de elevatie van je schotel. Dus ik ben bang dat de afstand van de LNB's te dicht bij elkaar liggen. Iemand die mij kan zeggen hoe ik van voorgaande een afbeelding kan toevoegen?

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De LNB die ik heb is geschikt voor schotels van 55 - 60 - 80 cm. Is dus universeel en de afstand tussen de koppen is groter als bij de CD DUO LNB die kreeg ik helemaal niet aan de praat in mijn schotel.

Er zit ook een schaal verdeling op om de kop te draaien. +/- 12.5 graden.

Philips DSR8121, astra 1, 2 en 3, Triple LNB op 78cm Triax
Samsung SyncMaster B2330HD met digitene (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een duo lnb van cd .is gemaakt voor een triax 64 cm maar hij werk ook net zo goed in een 78 cm

schotel, maar dan houd het ook op, in een grotere schotel wekt hij wel ,maar de signaal sterke

neemt snel af .

Heb je een hd ontvanger dan kun je de duo lnb het beste met de linker hoorn in de klem vast zetten.

Wil je de schotel nu goed uitrichten, dan zal je een sat meter moeten hebben die een

DiSEq Switch kan schakelen, het uit richten kun je ook doen met jou sat ontvanger.

Zou je hem nu uitrichten met een goedkope satmeter ,dan richt hem nog uit op de 19.2

dan is de schotel nog niet goed uit gericht op de 23,5 .

De aller beste optie is een lnb steun voor twee lnb's, dan maak niks meer uit hoe groot

de schotel is .

 

 

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...