Ga naar inhoud


Wil graag via netwerk kijken naar VU+DUO life programma's


Toppers

Aanbevolen berichten


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Duolist
Origineel bericht van: Meega1
Alleen met gelijktijdig kijken op de boxen ben je wel afhankelijk van de sat waar die op staat.
Tenzij je geen draaibaar syteem hebt,dan maakt het niet uit.

Dit is iets te kort door de bocht. Een PC of een andere box waarop gekeken wordt, telt gewoon als een opname. Het is afhankelijk van wat de eerste box allemaal doet (live-TV en opnames maken) en de LNB-configuratie hoe vrij de tweede box is. Het maakt daarbij niet uit of van draaibare of vaste schotels gebruik gemaakt wordt.


Ik bedoelde de sat waar je naar kijkt bv 23.5 en op de partnerbox 19.2 ,dat gaat niet tegelijk.
Dus ben je afhankelijk van waar de schotel naar toe staat als je gelijktijdig de boxen gebruikt! laugh

Al is de waarheid nog zo hard , achter een kinderwagen moet je toch duwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Meega1
Origineel bericht van: Duolist
Origineel bericht van: Meega1
Alleen met gelijktijdig kijken op de boxen ben je wel afhankelijk van de sat waar die op staat.
Tenzij je geen draaibaar syteem hebt,dan maakt het niet uit.

Dit is iets te kort door de bocht. Een PC of een andere box waarop gekeken wordt, telt gewoon als een opname. Het is afhankelijk van wat de eerste box allemaal doet (live-TV en opnames maken) en de LNB-configuratie hoe vrij de tweede box is. Het maakt daarbij niet uit of van draaibare of vaste schotels gebruik gemaakt wordt.

Ik bedoelde de sat waar je naar kijkt bv 23.5 en op de partnerbox 19.2 ,dat gaat niet tegelijk.
Dus ben je afhankelijk van waar de schotel naar toe staat als je gelijktijdig de boxen gebruikt! laugh

Ik heb geen tweede box en gebruik dus ook geen partnerbox, maar weet je dat zeker? Er is technisch gezien geen reden voor die beperking. En als je via het netwerk kijkt, is die beperking er ook niet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Duolist
Origineel bericht van: Meega1
Origineel bericht van: Duolist
Origineel bericht van: Meega1
Alleen met gelijktijdig kijken op de boxen ben je wel afhankelijk van de sat waar die op staat.
Tenzij je geen draaibaar syteem hebt,dan maakt het niet uit.

Dit is iets te kort door de bocht. Een PC of een andere box waarop gekeken wordt, telt gewoon als een opname. Het is afhankelijk van wat de eerste box allemaal doet (live-TV en opnames maken) en de LNB-configuratie hoe vrij de tweede box is. Het maakt daarbij niet uit of van draaibare of vaste schotels gebruik gemaakt wordt.

Ik bedoelde de sat waar je naar kijkt bv 23.5 en op de partnerbox 19.2 ,dat gaat niet tegelijk.
Dus ben je afhankelijk van waar de schotel naar toe staat als je gelijktijdig de boxen gebruikt! laugh

Ik heb geen tweede box en gebruik dus ook geen partnerbox, maar weet je dat zeker? Er is technisch gezien geen reden voor die beperking. En als je via het netwerk kijkt, is die beperking er ook niet.


Ik denk dat je mij ietsie verkeerd begrijpt.
Als je een draaibaar systeem hebt(zoals ik) kun je toch maar van 1 sat tegelijk kijken.(dat bedoel ik) :D

Al is de waarheid nog zo hard , achter een kinderwagen moet je toch duwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
AC Ryan at CeBIT 2011 – Defining Digital Entertainment


Citaat:
Maar ik wil eigenlijk de ACRYAN PlayonHD mediaplayer vervangen door een HD-HDMI apparaat welke als mediaplayer kan functioneren maar vooral ....... waarbij je TV-kanalen (HD) c.q. zenders kunt kiezen op het vervangend apparaat (dus via netwerk) vanaf bijvoorbeeld de VU+DUO welke elders in huis opgesteld.


1 tuner

volgens mij wil je dingen die er nog niet zijn...
of zogezegd nog niet voor de consument ontwikkeld en/of op de markt zijn.

laat staan dat de nieuwste apparaten nu een beetje meer aan elkaar gekoppeld en/of gewaagd zijn ook de modernste op de markt te koop zijnde kan dat wat jij zoekt nog niet.

want eigenlijk zoek je een Multiroom Multi dvb-s(2) tuner met multi input en multi output
:D

While My Guitar Gently Weeps

Goerge Harrison, Rick Wakeman, Guy Protero, the Orion Strings

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Meega1
Ik denk dat je mij ietsie verkeerd begrijpt.
Als je een draaibaar systeem hebt(zoals ik) kun je toch maar van 1 sat tegelijk kijken.(dat bedoel ik) :D

Ja, dat klopt natuurlijk: als je maar één draaibare schotel hebt kan je natuurlijk maar naar één satelliet tegelijk kijken..........
Maar je schreef zelf "tenzij je een draaibaar systeem hebt, dan is het geen probleem"! Je bedoelt dus te zeggen "dan is het wel een probleem".
In ieder geval, zoals ik al schreef: de beperkingen zijn afhankelijk van wat de box doet op het moment dat je wilt kijken en van je antenne-configuratie.
Het mooiste is natuurlijk één multi-tuner ontvanger ergens in huis, waarop alle opnames gemaakt worden, en die vanaf diverse locaties is te bekijken. Moeten we toch aan de DM8000!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Duolist
Origineel bericht van: Meega1
Ik denk dat je mij ietsie verkeerd begrijpt.
Als je een draaibaar systeem hebt(zoals ik) kun je toch maar van 1 sat tegelijk kijken.(dat bedoel ik) :D

Ja, dat klopt natuurlijk: als je maar één draaibare schotel hebt kan je natuurlijk maar naar één satelliet tegelijk kijken..........
Maar je schreef zelf "tenzij je een draaibaar systeem hebt, dan is het geen probleem"! Je bedoelt dus te zeggen "dan is het wel een probleem".
In ieder geval, zoals ik al schreef: de beperkingen zijn afhankelijk van wat de box doet op het moment dat je wilt kijken en van je antenne-configuratie.
Het mooiste is natuurlijk één multi-tuner ontvanger ergens in huis, waarop alle opnames gemaakt worden, en die vanaf diverse locaties is te bekijken. Moeten we toch aan de DM8000!

Sorry: ik zie nu dat er een dubbele ontkenning stond. Dat wordt zonder leesbril blijkbaar te ingewikkeld.......
Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk, dat jullie een klein opvattings verschil(letje) hebben over de plugin partnerbox.

 

Ik kan je het precies vertellen daar ik het inmiddels aan de gang heb. Met mijn VU+DUO inclusief partnerbox kan ik keurig kijken naar m'n Topfield/enigma2, kanalen kiezen, timer instellen etc mits ............. de "gevende" Topfield/enigma2 in bedrijf is en de draaibare schotel/LNB in dezelfde richting staat overeenkomstig de kanalen (zendersettings) op de VU+DUO/Partnerbox .

 

Waarom, als je een zender wilt kiezen vanaf je source partnerbox (gever) kun je enkel kiezen uit de de zendersettings van de ontvangende VU+DUO/Partnerbox.

Zou je nu kunnen kiezen uit de zendersettings van de source zelf (welke draaibaar) dan zou de schotel wel draaien (denk ik), maar daarin voorziet de plug-in niet in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm, klinkt niet erg hoopvol.

En bij LNB's die via een switch worden gekozen: lukt het dan wel een kanaal van een andere satelliet te kiezen vanaf de partberbox?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je bij de partnerbox setup,bij Edit Entry "zap to service when streaming"op nee zet ,zapt de box waar vandaan je streamt niet mee!

Dat betekent ook dat als de source op 23,5 staat de schotel niet gaat draaien als je iets op een andere sat wilt kijken.

 

Maar als je de source box wel mee laat zappen gaat de schotel gewoon draaien.

 

Ik denk dat als je meerdere lnb's hebt het juist geen probleem zou zijn,als je genoeg tuners hebt.

Al is de waarheid nog zo hard , achter een kinderwagen moet je toch duwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Meega1
Als je bij de partnerbox setup,bij Edit Entry "zap to service when streaming"op nee zet ,zapt de box waar vandaan je streamt niet mee!
Dat betekent ook dat als de source op 23,5 staat de schotel niet gaat draaien als je iets op een andere sat wilt kijken.

Maar als je de source box wel mee laat zappen gaat de schotel gewoon draaien.

Ik denk dat als je meerdere lnb's hebt het juist geen probleem zou zijn,als je genoeg tuners hebt.


Geweldige tip, even "zap to service when streaming" op ja en m'n schotel op de Topfield/Enigma2 source partnerbox draait keurig mee.
Op de ontvangende partnerbox VU+DUO (enkel 19/23 Astra) even wat zenders bijgeplaatst (donkergrijze regels) van andere sat-posities en hupsakee ..... de schotel draait overal naartoe.

In principe heb je nu op een VU+DUO een extra, ofwel 3e tuner erbij welke nog programmeerbaar ook.

Ik ga nu kijken of ik dit ook voor de radiokanalen kan toepassen.

Je hoort nog !
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Duolist
Hmmm, klinkt niet erg hoopvol.
En bij LNB's die via een switch worden gekozen: lukt het dan wel een kanaal van een andere satelliet te kiezen vanaf de partberbox?

Eerst niet, nu wel !!!!
Lees even mijn reactie en/of toepassing hierboven.

Hoef je niet aan een DM8000 maar kun je blijven bij een VU+DUO !!!!! smilewink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Meega1
Je kunt ook de zenderlijst van de sourcebox gebruiken!


Dat heb ik nog niet gevonden, als ik naar m'n source Topfield/enigma2 partnerbox ga kan ik enkel kiezen uit de zendersetting/lijst van m'n ontvangende VU+DUO partnerbox.
Let wel, ik heb op m'n source Topfield/enigma2 geen partnerboxplugin geinstalleerd.

Op welke wijze kies jij rechtstreeks de zendersetting/lijst, dus van de source partnerbox ???
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...