Ga naar inhoud


Wil graag via netwerk kijken naar VU+DUO life programma's


Toppers

Aanbevolen berichten

Zoals in aanhef al aangegeven, wie kan mij adviseren om te kunnen kijken in ruimte waar geen schotel/LNB-signaal voorhanden is maar wel een netwerk aansluiting.

 

Momenteel kijk ik naar de programma's middels NFS-share, dus opnames die gemaakt zijn door een 2-tal Enigma2 ontvangers bekijk ik via een ACRYAN PlayonHD mediaplayer.

 

Maar ik wil eigenlijk de ACRYAN PlayonHD mediaplayer vervangen door een HD-HDMI apparaat welke als mediaplayer kan functioneren maar vooral ....... waarbij je TV-kanalen (HD) c.q. zenders kunt kiezen op het vervangend apparaat (dus via netwerk) vanaf bijvoorbeeld de VU+DUO welke elders in huis opgesteld.

 

Ik begrijp dat er moet worden "gestreamed" vanaf de VU+DUO, maar op welke wijze en/of plugin ????? En wat zet ik op de plaats van de (oude) mediaplayer. (Geen schotelsignaal mogelijk, enkel netwerk voorhanden)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Hallo

Ik zelf kijk probleemloos naar mijn VU+Duo middels de webinterface naar alle zenders.

Doe dit op mijn laptop draadloos zonder problemen.

 

Met een netwerkaansluiting kan je er natuurlijk helemaal probleemloos naar kijken.

 

Ook zijn er wel wat programma's waarmee je kan kijken dreamstream voor enima2 is bv zo'n proggie.

Ik hoop dat ik je juist heb begrepen zo niet lees ik dat wel wink

 

Succes

VU+-Ultimo4k + VU+-zero4K + Multibox 4k + 100cm 13-19-23-28 + 110cm Dish + SG2100

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met 2 enigma2 ontvangers kun je de partnerboxplugin gebruiken.

 

Alleen met gelijktijdig kijken op de boxen ben je wel afhankelijk van de sat waar die op staat.

Tenzij je geen draaibaar syteem hebt,dan maakt het niet uit.

Al is de waarheid nog zo hard , achter een kinderwagen moet je toch duwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemiddag. ik lees dit zo en heb een vraagie.

Is het dus mogelijk om bv via internet netwerk je livestreams te bekijken via de pC?

 

zou daar dan graag iets meer willen weten, ben vaak niet thuis op zondag, en kijk dan voetbal via sopcast, is het dus mogelijk om met een proggie in loggen op de VU en en dan eredivisie te bekijken?

 

graag iets meer uitleg

 

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is een leuke opzet, ik heb inderdaad nu werkend.

 

extra vraagie nog, is het volgende ook mogelijk?

 

om via deze manier te kijken om de Vu aanstaat, als ik de Vu nier gebruikt staat ie in volledig uit.

is het mogelijk om de vu op afstand aan te laten gaan?

Dan zou dit helemaal top zijn

 

ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee: WOL in E2 werkt de andere kant op, die kan een PC wakker maken.

En in DeepSleep staat de box echt helemaal uit (behalve de IR-en RTC-wekkers), dus er is ook niets dat op een WOL-signaal zou kunnen reageren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het zou kunnen werken, maar ik vraag me af of daar in het hardware design rekening mee gehouden is. Zoals duolist al opmerkt, als je box in deep sleep is doet hij niet heel veel meer.

 

 

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: wiz
als je box in deep sleep is doet hij niet heel veel meer.

Voor 0.3W kan je ook niet veel verwachten. En < 1W is de Europese eis voor een STB (PVR of niet). Een PC in WOL-gevoelige status gebruikt veel meer.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Meega1
Met 2 enigma2 ontvangers kun je de partnerboxplugin gebruiken.

Alleen met gelijktijdig kijken op de boxen ben je wel afhankelijk van de sat waar die op staat.
Tenzij je geen draaibaar syteem hebt,dan maakt het niet uit.

Allereerst, bedankt voor het meedenken van iedereen.

Binnen dit topic dwalen we ietepietsie af, daar kijken via webcontrol middels Laptop of PC niet de bedoeling is en als zodanig natuurlijk wel de mogelijkheid biedt om zenders en mediafiles te kunnen afspelen met Laptop/PC. Ik wil juist uitbreiden met een kastje (blackbox) aangesloten op het netwerk welke d.m.v. een gewone afstadsbedienig, dus simpel is te bedienen.

Neen, ik zoek dus een kastje (of receiver) welke aangesloten op het netwerk en waarmee hetzelfde is te bereiken/bedienen als webcontrol voor Laptop/PC, dus kunnen kiezen van de Nederlandse HD kanalen vanuit een in andere kamer(s) opgestelde Dreambox HD-SatReceiver(s).

@Meega1 spreekt over de plugin partnerboxplugin, mijn vraag is dan; Waar is meer te lezen over betreffende plugin, installeer je deze op beide receivers en kun je normaal HD-kanalen kiezen?? (Gelijktijdig kijken komt niet voor)

Zijn er nog andere plugins bekend, welke een Mediaplayer (of bepaald merk Mediaplayer) kunnen aansturen om webcontrol of iets soortgelijks zichtbaar te maken op/via een Mediaplayer ? Kortom, wie heeft iets dergelijks "draaien" en/of in gebruik met een mediaplayer ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je installeerd de plugin op de ontvangende box (ik heb hem op allebei).

 

Ik gebruik de plugin op een dm8000 en een dm7025+,daar de dm7025+ geen hd ontvanger is krijg ik ook geen hd signaal te zien.

Sd gaat perfect.

Hd volgens mij ook wel ,maar dat heb ik niet dus kan ik ook niet testen.

 

Of het op een mediaplayer te installeren is ,weet ik niet.

Al is de waarheid nog zo hard , achter een kinderwagen moet je toch duwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Meega1
Alleen met gelijktijdig kijken op de boxen ben je wel afhankelijk van de sat waar die op staat.
Tenzij je geen draaibaar syteem hebt,dan maakt het niet uit.

Dit is iets te kort door de bocht. Een PC of een andere box waarop gekeken wordt, telt gewoon als een opname. Het is afhankelijk van wat de eerste box allemaal doet (live-TV en opnames maken) en de LNB-configuratie hoe vrij de tweede box is. Het maakt daarbij niet uit of van draaibare of vaste schotels gebruik gemaakt wordt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...