Ga naar inhoud


Online komen via windows 7 PC


Hoax

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Ik kom net van windows XP waarin het me met veel moeite gelukt was om mijn Vu internet toegang te geven via mijn PC.

 

Nu heb ik sinds gisteren windows 7 Ultimate geinstalleerd en ik krijg het niet meer voor elkaar. Ik kan echt helemaal niks meer vinden in windows 7 zoals handmatig instellen van IP's subnet / gateways etc. etc. Heb zo'n beetje alle opties geprobeerd die ik kan vinden zonder enig resultaat.. Wie kan mij helpen ? smile

 

Edit: Op de netwerk adapter van de pc heb ik het zo ingesteld dat mensen via deze adapter (waar de VU op aangesloten zit) toegang tot het internet te krijgen. Moet er bij zeggen dat ik ook net een USD ethernet adapter heb geinstalleerd waardoor mijn PC nu via USB (en de externe adapter in de router) op het internet gaat, weet niet of hier misschien het probleem zit?

 

Alvast vriendelijk bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

kan je wellicht een schematje maken of tekening van wat je allemaal probeert voor elkaar te krijgen? Uit het hele verhaal wordt het mij niet duidelijk.

 

om dingen aan netwerk in te stellen in windows 7 kan je met rechts klikken op je netwerkkaart icoontje in de system tray en dan krijg je een menuutje waar een keuze in moet zitten om je netwerk kaart instellingen aan te passen.

 

Waarom ging je eigenlijk naar windows 7?

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi

 

Het is inderdaad de bedoeling dat de PC internet deelt met de VU. Ik heb een paar dagen geleden een nieuwe pc gekocht met de nieuwste hardware dat op XP niet meer tot zn recht zou komen vandaar dat ik ben overgestapt op windows 7 ultimate 64 bit.

 

En ik moet zeggen dat het een totale nachtmerrie is wat betreft netwerk instellen. Dingen lijken alleen maar moeilijker te worden ipv makkelijker als ik de vergelijking maak met windows 98 en XP. Op mijn vorige pc had ik overigens 2 onboard netwerk kaarten. Helaas heb ik niet goed opgelet toen ik mijn nieuwe pc heb gebouwd en heb ik een moederboard gekocht met maar 1 netwerk kaart onboard. Ik dacht dit op te kunnen lossen door een externe usb ethernet adapter te kopen (sitecome LN 030). Bij nadere inspectie bleek echter dat deze adapter geen netwerk verbinding kon doorgeven naar de VU maar dat deze adapter rechtstreeks aan de router kabel moest en dan via USB mijn pc op internet laat. Opzich leek dat mij geen probleem aangezien ik nu mn netwerk verbinding weer vrij had.

 

Het ziet er nu als volgt uit:

 

Router >> Sitecom LN-030 adapter via usb naar pc >> Onboard netwerk verbinding dat internet toegang moet geven aan de Vu >> Vu Duo

 

In de onboard netwerk verbinding waar de VU op aangesloten zit heb ik ICS (internet connection sharing) ingeschakeld en alle services behalve POP voor email aangevinkt. Helaas kan ik meer uitgebreide opties zoals het instellen van handmatige ip's en subnetmask / gateway instellingen nergens vinden waar dat in windows 98 en XP erg simpel was in te stellen. Lijkt me toch erg vreemd als dit niet meer aanwezig is dus ik zal wel ergens iets over het hoofd zien .. Graag hoor ik stap voor stap wat ik precies moet doen om mijn pc internet verbinding te delen met de VU smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb waarschijnlijk de oplossing gevonden .. zal later laten weten of het werkte smile

 

waar ik naar op zoek was bleek dus onder IPv4 te zitten

 

1) open your network card settings and double click IPv4 (this will differ from one windows version to the other)

2) choose "use the following IP" and give it and write down 192.168.137.155

3) in the subnet mask write 255.255.255.0

4) for the DNS:

a) if u just want to ftp and so, u may leave this blank

B) if u want your box to connect to the internet, write down the DNS of your original shared connection (vodafone usb in my case).

5) go to the box now, menu>setup>system>network

6) choose not to use dhcp

7) in the ip field write 192.168.137.180

8) in the gateway, write the ip we wrote earlier on the computer (192.168.137.155)

7) in the dns, write again the ip of your vu (192.168.137.155)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Als je er toch een router tussen hebt zitten, waarom dan niet een switch aan je router koppelen en zowel je vu als je pc daaraan knopen? Dan hoeft je pc niet aan te staan om je vu van internet te voorzien.

 

Lijkt mij een stabielere oplossing dan via een usb ethernet kaart je internet te delen.

 

 

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: wiz
Als je er toch een router tussen hebt zitten, waarom dan niet een switch aan je router koppelen en zowel je vu als je pc daaraan knopen? Dan hoeft je pc niet aan te staan om je vu van internet te voorzien.

Lijkt mij een stabielere oplossing dan via een usb ethernet kaart je internet te delen.



Dat is inderdaad een beter idee denk dat ik dat maar eens ga doen.. Ik krijg het nu overigens nog steeds niet voor elkaar.. Heb het idee dat ik iets fout doe met dns servers en gateway instellingen. weet iemand misschien welke switch het zeker weten doet met de VU ?

Bedankt voor jullie hulp smile
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...