Ga naar inhoud


Mailserver probleem Opensuse


alleenjan

Aanbevolen berichten

Beste linuxvrinden,

 

Op dit moment hebben we problemen om mail te ontvangen; de POP server werkt niet.

 

Een uitleg; de server (onder Vmware) heeft als besturingssysteem OpenSuse met hierop geinstaleerd, Apache, php5.2.4, mysql, postfix.

Op een andere "server" (onder Vmware) draait OpenLDAP.

 

De ldif file dient hij te syncen met win2003 server waardoor, bij het aanmaken van nieuwe users deze in de LDAP server komen en er zo "automatisch" een mail adres aangemaakt wordt.

E.e.a werkt met cron; dit werkt echter goed de ldif file wordt aangemaakt maar komt niet in de LDAP server.

 

Om users te kunnen toevoegen heb ik deze "handmatig" via ldapadd toegevoegd, so far so good, maar nu kan ik geen e-mail meer op de server ontvangen; negotiation POP server.

 

Iemand een idee waarom ik geen mail kan ontvangen (wel versturen)? ;gebruikte webmail is Horde.

 

PS exacte foutcode is: Andere POP3/IMAP accounts: Kan niet verbinden met de mailserver op afstand: TLS/SSL failure for pop.xxxxxxxxxxx.xxxxxxxxxx.be: SSL negotiation failed

 

 

mvg

Jan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste vrinden,

 

Het systeem werkt nu te goed, elke keer als ik op mail ophalen druk haalt hij de gehele mailbox opnieuw op (onder IMAP is dit in te stellen, alleen nieuwe mails) maar nu heb ik reeds 1200 mails.

 

Ook het sturen van een mail naar de mailserver is nog niet gelukt.

 

mvg

Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste vrinden,

 

Vlgs Postfix moet alles goed zijn; bij de connectie krijg ik echter de fout can´t connect to server connection refused port 995 , dit is een gmail protocol.

 

Sommige users (oude) kunnen inloggen en mail ophalen tot 15 maart; dit is de datum geweest dat er 2 users zijn toegevoegd.

 

Iemand een idee over port 995; het handelt over een POP3 protocol.

 

mvg

Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Postfix = SMTP dus uitgaande email.

Port 995 is POP3S = inkomende email. Normaal gesproken wordt de combinatie Postfix (uitgaand)/Courier (inkomend) gebruikt.

Dus kijk eens naar je courier instellingen.

 

Doe eens "service iptables stop" op de machine, dat commando stopt de firewall... Het kan namelijk goed wezen dat de firewall roet in het eten gooit.

Check anders eens de /etc/xinet.d/ directory of de instellingen van de daemons goed staan. Let op, elk process krijgt zijn eigen configuratie bestand in die directory. Een van de opties is "Disabled". Die moet uiteraard op "FALSE" staan... smile Als je wat verandert in de configuratie moet je de xinet daemon opnieuw laden/starten. "service xinetd restart" zal dit bewerkstelligen.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: alleenjan
Beste vrinden,

Vlgs Postfix moet alles goed zijn; bij de connectie krijg ik echter de fout can´t connect to server connection refused port 995 , dit is een gmail protocol.

Sommige users (oude) kunnen inloggen en mail ophalen tot 15 maart; dit is de datum geweest dat er 2 users zijn toegevoegd.

Iemand een idee over port 995; het handelt over een POP3 protocol.

mvg
Jan

Dit is een port die je gebruikt met Gmail.net als 465 outgoing, en 995 is incomming mail, met vinkje aan staat SSL aan. Schijnt alleen maar tekunnen met Gmail.
Als je google gebruikt zie div opties staan, ook create an account.Daar in staat een help, die geeft uitleg over Gmail en de porten
Ik gebruik het voor mijn SSL in mijn email prgr.
Alsje een email acc aanmaakt kan je ook kiezen voor gmail, maar dat werkt ietsie anders.

Vergat even , ik gebruik geen linux of soort, windoos. Dus het zou kunnen verschillen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: chelloanarchist
Dit is een port die je gebruikt met Gmail.net als 465 outgoing, en 995 is incomming mail, met vinkje aan staat SSL aan. Schijnt alleen maar tekunnen met Gmail.

Iedere mailserver kan geconfigureerd worden om SSL verbindingen te gebruiken. Google heeft hun servers ook geconfigureerd daarvoor, maar het is absoluut niets speciaals voor google!

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...