Ga naar inhoud


Mailserver probleem Opensuse


alleenjan

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Big fellow
Origineel bericht van: chelloanarchist
Dit is een port die je gebruikt met Gmail.net als 465 outgoing, en 995 is incomming mail, met vinkje aan staat SSL aan. Schijnt alleen maar tekunnen met Gmail.

Iedere mailserver kan geconfigureerd worden om SSL verbindingen te gebruiken. Google heeft hun servers ook geconfigureerd daarvoor, maar het is absoluut niets speciaals voor google!


Ok het is wel provider afhankelijk, zo had ik het moeten zeggen...enekelen ondersteunen het, meeste moeten ernog over nadenken, als ze dat al kunnen.
Link naar reactie
Delen op andere sites


just my 2 cents als halve leek, maar als ik SSL zie, en plotsklaps niet meer functioneren van diensten zonder aanwijsbare reden (die sync van users al, gebeurt dat ook secure?) dan zou mijn 1e ingeving verlopen certificaten zijn.

 

 

 

mvrgr

1 x Vu+ Solo 2

1 x Vu+ Solo SE

1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG data
Visiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aardbeì
just my 2 cents als halve leek, maar als ik SSL zie, en plotsklaps niet meer functioneren van diensten zonder aanwijsbare reden (die sync van users al, gebeurt dat ook secure?) dan zou mijn 1e ingeving verlopen certificaten zijn.



mvrgr

Als het een verlopen certificaat zou wezen dan krijg je op je email client een waarschuwing te zien dat het certificaat is verlopen. Het stopt niet met werken...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste vrinden,

 

Om het geheel nog iets complexer te maken; de ldap is een een aparte server, hier verwijst de postfix naar home_dir= MailDir/, een g-mail protocol onder de maildirs staan de gebruikers en hun mail.

 

De andere server (eveneens webserver) heeft een postfix waarbij verwezen word naar de ldap server (onder main.cfg).

 

Kan iemand deze handelswijze verklaren ?

 

mvg

Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Big fellow
Origineel bericht van: aardbeì
just my 2 cents als halve leek, maar als ik SSL zie, en plotsklaps niet meer functioneren van diensten zonder aanwijsbare reden (die sync van users al, gebeurt dat ook secure?) dan zou mijn 1e ingeving verlopen certificaten zijn.



mvrgr

Als het een verlopen certificaat zou wezen dan krijg je op je email client een waarschuwing te zien dat het certificaat is verlopen. Het stopt niet met werken...


Jawel, maar 't eerste wat stopte met werken was die ldif export/import, ik denk dat daar de focus moet liggen om het eea structureel op te lossen.
Aangezien die er kennelijk als 1e mee ophield, en als ik 't zou moeten bouwen ik ook die export/import constructie secure zou doen, opperde ik certificaten. Mede ook omdat de meest vreemde issues kunnen optreden als die dingen verlopen zijn...


(terwijl ik dit type realiseer ik me dat ik mezelf tegenspreek vwb mn ssl opmerking, dat dan weer wel crazy )

1 x Vu+ Solo 2

1 x Vu+ Solo SE

1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG data
Visiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

 

Een kleine evaluatie; bij het toevoegen van users aan de LDAP server is de amavis deamon "killed" daardoor startte postfix niet op en kregen we deze foutmelding.

 

Wat mij verbaast is het feit dat men bij het toevoegen van users amavis moet herstarten; en ook postfix.

Dit is niet de gewenste procedure, heb gezocht naar een script en zal deze eens testen

 

mvg

Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...