Ga naar inhoud


Kijken op de PC, wat is de beste methode?


SubSense

Aanbevolen berichten

Ik ben al wezen testen met de VLC plugin en Google Chrome en dat werkt opzich best aardig. Ik heb alleen nog last van interlace en ik krijg de stream niet full screen. In Internet explorer (op win7 x64) krijg ik het helemaal niet voor elkaar.

 

Ik wil dus op de PC/Laptop fullscreen kunnen kijken en makkelijk kunnen zappen. Is hier misschien een mooi stukje software voor wat ik niet ken?

 

De vraag zal vast al een keer voorbij gekomen zijn, maar ik kan (nog) nergens een concrete post vinden.

 

Edit:

Ik heb iets gevonden, "DreamStream", eens kijken wat dat allemaal kan.

VU+ Duo + Multytenne 45

Meestal met de laatste PLi

Pana TH-42PV70

XBMC/ASrock ion 330/Wii/ch3snas/TX-SR707/svs 25-31 PCi

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dreamstream werkt bijna perfect! Alleen nog veel interlace (streepjes bij bewegende beelden)met HD en HD loopt niet lekker over WiFi, maar dat snap ik. SD gaat prima!

 

Is een beetje een nutteloze post geworden, hij mag ook weg of een slotje.

VU+ Duo + Multytenne 45

Meestal met de laatste PLi

Pana TH-42PV70

XBMC/ASrock ion 330/Wii/ch3snas/TX-SR707/svs 25-31 PCi

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die heb ik dus standaard als eerste geprobeerd, maar voldeed niet. O.a. Full Screen werkt niet. Dreamstream werkt als een zonnetje met SD uitzendingen.

VU+ Duo + Multytenne 45

Meestal met de laatste PLi

Pana TH-42PV70

XBMC/ASrock ion 330/Wii/ch3snas/TX-SR707/svs 25-31 PCi

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het programma DreamBoxManagerSuite werkt uitstekend met de DUO en heeft uitgebreide mogelijkheden. Ook HD wordt daarmee goed vertoond.

 

DreamStream heb ik op diverse PC's nog nooit goed aan de praat gekregen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook handige methode:

 

MediaPlayerConnectivity-addon installeren in firefox.

 

Dan naar je dreambox-webcontrol surfen en klikken op het blauwe tv-tje dat vóór bouquet-name staat. (waarschijnlijk Favorieten SD of HD)

En als je er een bookmark van maakt, dan is het helemaal handig. Dan hoef je niet meer naar de dreambox-webcontrol te surfen, maar kun je direct via mediaplayerplugin alles openen (met vlc-player ofzo)

 

Zie screenshot hoe het er uit ziet!

 

De .m3u die onder het blauwe tv-tje zit kun je ook rechtstreeks openen in vlc-player als playlist. Dan kun je direct in vlc-player zappen naar een andere zender. In dat geval heb je MediaplayerConnectivity-plugin niet eens nodig.

post-19107-1318261882,8197_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn twee instellingen mogelijk, de eerste zal het beeld op de TV niet mee zappen als je van zender wisselt.

 

De tweede, en die heb jij waarschijnlijk aanstaan, zal het beeld op de zelfde zender laten staan. Je schotel gaat dan niet draaien. Dat is nou net het nadeel van een rotor smile

 

 

DM8000 ruDREAM Infinity X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...