Ga naar inhoud


[TF7710PVR] probleem met harde schijf vervangen.


sheeplover

Aanbevolen berichten

Geachte medesatters,

 

Gisteren besloten om mijn harde schijf van 512 gb te vervangen door een van 1 tb. Omdat ik de bestanden wil overpompen van de oude schijf naar de nieuwe heb ik ze allebei op mijn computer aangesloten. De volgorde die ik gehanteerd heb:

-Oude schijf uit de Topfield gehaald.

-Nieuwe schijf erin gezet el geformatteerd.

-Nieuwe schijf verwijderd uit de Topfield en beide schijven (Sata) op mijn computer aangesloten.

-Apparaat stuurprogramma werd automatisch gestart en schijven zijn geïnstalleerd.

-In apparaatbeheer staan beide schijven wel maar bij deze computer staan ze niet.

-Weet iemand wat het probleem kan zijn en is er nog een andere manier om "snel" een kleine 500 gb over te pompen?

 

 

Met dank voor het meedenken.

 

Groetjes van John uit Den Bosch

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik heb er zelf nooit mee gespeeld, maar krijg de indruk dat je besturingssysteem de schijven niet kan lezen. De Top zal wel linux of zo gebruiken, als je PC een windows is zal het waarschijnlij niet lukken. Zou je kunnen testen door op te starten met een linux distro CD (knoppix b.v.).

VU+ Ultimo 4K BT (Pli) 2xDVBs,1xDVB-T2,  VU+duo4kse (DVB-s FBC,DVB-C FBC, USB turbo se DVB-C/T2),,Panasonic TH 42PY-700 FullHD plasma, Triax 78, Astra 19-23-28

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk eens in "Schijfbeheer" (in w7 kom je daar via configratiescherm --> Systeem en beveiliging --> Schijfbeheer)Hoe je daar in andere versies komt weet ik niet, maar dat kan je in de help (F1) van windows vinden.

 

Kijk hier of je schijven aangegeven zijn, wat de status is, of er partities zijn en of die geformateerd is.

 

Ik heb hier zelf ook ooit eens probelemen mee gehad, maar weet niet helemaal meer hoe ik dat toen opgelost had. Volgens mij was dat iets met activeren in schijfbeheer.

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...