Ga naar inhoud


HDD geeft lichte tikken bij scrijven naar HDD. Niet bij het lezen vanaf HDD


Gast Henri Aalten

Aanbevolen berichten

Gast Henri Aalten

Ik heb in mijn Dune Smart D1 een Samsung HDD van 2 Tb

Nu is het zo, dat deze probleemloos films, en muziek afspeelt van de HDD, zonder lichte tikken.

Echter wanneer ik via het netwerk films op de HDD zet, hoor je zachtjes lichte tikken.

 

Dus bij schrijven naar de Samsung HDD lichte tikken ?

Bij het lezen van de Samsung HDD hoor ik geen lichte tikken speeld wel goed af. ??

 

Ben terug geweest naar winkel waar de HDD is gekocht, en deze wil heb niet vervangen voor een nieuwe. nog geen week out

Wat nu te doen ???

 

Hoe kan ik nu bewijzen, dat de HDD niet perfect is ??

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Henri Aalten
Hoe kan ik nu bewijzen, dat de HDD niet perfect is ??

Wie zegt dat het tikken "niet normaal" is? Misschien is het wel bij alle schijven van dat type het geval..
"Vroeger" deden alle schijven een periodieke hercalibiratie van de positionering van de koppen. Dit deden ze voornamelijk tijdens het schrijven, tijdens het lezen konden ze over het algemeen hun positie wel vasthouden.
Misschien dat deze schijf dat ook doet? Immers de data dichtheid van die schijf vereist een hoge nauwkeurigheid van de positionering.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten
Origineel bericht van: Big fellow
Origineel bericht van: Henri Aalten
Hoe kan ik nu bewijzen, dat de HDD niet perfect is ??

Wie zegt dat het tikken "niet normaal" is? Misschien is het wel bij alle schijven van dat type het geval..
"Vroeger" deden alle schijven een periodieke hercalibiratie van de positionering van de koppen. Dit deden ze voornamelijk tijdens het schrijven, tijdens het lezen konden ze over het algemeen hun positie wel vasthouden.
Misschien dat deze schijf dat ook doet? Immers de data dichtheid van die schijf vereist een hoge nauwkeurigheid van de positionering.


Kan normaal zijn,
wat je er overschrijft. Maar ik heb nog nooit iemand horen zeggen, dat een HDD met schrijven licht mag tikken, leek mij niet goed.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Toevallig vorige week een HDD vervangen wie niet goed werkte.

 

Windows XP draaide er prima op, echter wilde de eigenaar upgraden naar W7. Bij installeren begon de schijf te tikken en uiteindelijk een blauw scherm.

 

HDD vervangen en het was prima. Schijven horen niet te tikken, wijst er meestal op dat iets niet goed wil opstarten.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vraag is misschien wat is "licht tikken".... Ik heb een paar 15k schijven die je ook hoort.. (Net als laptop schijven trouwens, die kan je ook horen "tikken") Die 15k schijven zijn echt wel 100% goed...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bent naar de winkel geweest en die wilde niets doen, maar je kunt altijd nog een RMA verzoek doen bij de importeur of fabrikant zelf. Heb ik ook gedaan bij mijn Western Digital, binnen een week had ik een nieuwe en als ik mijn oude terugstuurde hoefde ik niet te betalen.

Succes!

Met vriendelijke groet,
Eastwood.
-------------
2x Vu+ Duo, Visiosat G4:[28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan allemaal wel echter 9 van de 10 x willen ze eerst een rapport van een diagnose tool die bij de fabrikant te downloaden is.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: winwiz
Dat kan allemaal wel echter 9 van de 10 x willen ze eerst een rapport van een diagnose tool die bij de fabrikant te downloaden is.


Klopt, dan worden o.a. de S.M.A.R.T counters uitgelezen. Als er echt problemen zijn worden kun je dat direct uitlezen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...