Ga naar inhoud


Algemeen: Automatisch in en uit slaapstand


MySat

Aanbevolen berichten

Ik heb hier zo'n 6 tal linux apparaten die s'nachts makkelijk 6 uur in slaapstand kunnen. De linux versies varieren wel

 

- ClearOS (Redhat)

- Debian

- OS X variant

 

Is hier een algemene oplossing voor ?

 

 

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Tha Great Mac

Omdat het verschillende apparaten zijn met verschillende distro's, lijkt het me niet dat er een universele oplossing voor is. Maar ik ben benieuwd, wie weet heb ik het wel mis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hmmz, je zou met acpi of power features in de weer moeten denk ik. Mijn linux desktop gaat na een half uur idle zijn vanzelf in slaapstand, dat heb ik in de poweropties zo ingesteld

 

Om hem weer wakker te krijgen volstaat een muisklik of een druk op de powerbutton.

 

Kijk eens of genoemde linux versies ook dergelijke instellingen kennen, scheelt je knap wat euro's op jaarbasis gok ik.

 

groet,

 

Wiz

 

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

zou met rtcwake kunnen, maar opletten als je in X werkt:

Citaat:
Use rtcwake to "wake up" from sleep mode at a given time

Note that if you try this whilst in X, your laptop/pc will resume with X garbled. Therefore go into another Ubuntu session and execute the commands.

 

# Login to another session

CTRL + ALT + F1

 

# Put laptop to sleep and automatically resume after 10 seconds

sudo rtcwake -m mem -u -v -s 10

 

# After resume from sleep go back to original xsession

CTRL + ALT + F7

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met rtcwake moet je maar zien of je hardware het ondersteunt.

Wat ik persoonlijk nog een keer wil doen is een cronjob in mijn Linux router zetten en dan een wakeonlan pakket naar de betreffende computer sturen. En in de betreffende computer een cronjob voor het afsluiten. Maar dan wil ik niet een router hebben waar de data op een usbstick komt maar waar zulk soort data rechtstreeks in de flash geschreven wordt.

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...