Ga naar inhoud


acer aspire 7741g xp instaleren wil niet lukken


daltonagf

Aanbevolen berichten

ik heb een acer laptop met win7 erop. nu heb ik er een nieuwe hd erin gedaan en wil daar winxp op zetten. ik heb al diverse winxp cd`s geprobeerd maar deze lopen bij het instaleren vast, krijg de melding dat windows is gestopt om schade te voorkomen. welke versie van xp kan ik hier wel op zetten.

 

 

mvg

 

rob

Link naar reactie
Delen op andere sites


Windows XP Home Editie of Professional, deze moeten beiden wel werken

weet niet welke je hebt

 

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat sata drivers niet het probleem zijn... Waarschijnlijk wel de stand waarop de sata interface staat. AHCI of IDE mode...

 

Maar waarom zou je in G*dsnaam nog Winxp willen gebruiken op zo'n moderne laptop? Je doet jezelf tekort. Alleen al gezien het feit dat er 4 GB in zit zul je eigenlijk een 64 Bits versie moeten gebruiken om alles te kunnen gebruiken.

 

Win7 gaat ook veel efficiënter om met meerdere cores.

 

Er zit moderne hardware (i3 processor, 5470 videokaart enz) in deze laptop en dan moet je maar afwachten of er überhaupt nog goede drivers voor xp gemaakt zijn. (Je foutmelding geeft dat ook al aan). Een standaard installatie vanaf de standaard XP zal echt niet lekker werken. Je hebt minimaal een XPcd nodig met sp3 erin verwerkt (zoals boven terecht is opgemerkt) en zelfs daar zitten niet alle drivers in omdat de hardware te modern is.

 

Als je dan toch perse programma's onder xp wil draaien installeer dan gewoon de xp mode onder Win7 of

 

Ik wil morgen wel komen ruilen... wink heb nog een prima laptopje voor je die prima onder xp draait. laugh

 

Kortom doe dit niet! Je gaat fietsbanden onder een Ferrari zetten.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: winwiz

Kortom doe dit niet! Je gaat fietsbanden onder een Ferrari zetten.

smile Gelukkig wordt je tegengehouden door de bandenleverancier om verdere schade te voorkomen.

Maar zoals iedereen hierboven al zei, waarom wil je er eigenlijk xp op draaien? Zoveel slechter is win 7 toch niet?

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: wiz

....Zoveel slechter is win 7 toch niet?


Ehhhh hoezo slechter? We hebben net een grote klant gemigreerd van xp naar Win7 en na een gewenningsperiode (alles lijkt anders te zitten)is bijna 80% er zeer enthousiast over en wil zeer beslist niet terug. Bijna 15% maakt het niet uit "als het maar werkt" en de rest heeft moeite met de gewenning.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben prima tevreden over win7. ik wil met xp zometeen via usb opstarten dan kan ik het boekhoudprogramma exact nog gebruiken, met win 7 xp mode werkt exact wel maar kan ik geen backup maken of terug zetten.

 

als ik xp wil instaleren hoe moet de sata interface dan ingesteldt staan. (ik heb nu een lege hd in de laptop zitten.)

 

 

mmvg

 

rob

Link naar reactie
Delen op andere sites

moet in ide mode staan voor de beste compabiliteit....

 

Trouwens als je eerst windows xp installeert op een partitie van zeg 20 GB, kun je later ook Windows 7 installeren. Bij de opstart krijg je dan de keuze welke je op wil starten.

 

Dan gewoon Win7 via een custom installation op een volgend vrije partitie installeren. Dan wordt automatisch een boot menu aangemaakt.

 

 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: chablis
Ik heb wel eens een probleem gehad met xp installeren en dat was opgelost door in de BIOS de HDD op "Native" te zetten.
Native=IDE wink Ligt een beetje aan de fabrikant hoe het genoemd wordt... maar een prima aanvulling hierop.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: winwiz
Origineel bericht van: chablis
Ik heb wel eens een probleem gehad met xp installeren en dat was opgelost door in de BIOS de HDD op "Native" te zetten.
Native=IDE wink Ligt een beetje aan de fabrikant hoe het genoemd wordt... maar een prima aanvulling hierop.


Ik wist niet dat Native= IDE, maar bij sommige systemen kom je deze instelling tegen. Het schijnt dat je HDD er theoretisch iets trager van wordt, maar ja, beter dan dat het helemaal niet werkt.

DM 800 HD, Enigma2, OpenPli, 2*Pioneer DBR-S110 NL, 2 wokken 1*HtH.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: daltonagf
bij mijn acer laptop zitten geen win7cd`s, als ik nu winxp er op zet ben ik win7 kwijt . kan ik ook win7 downloaden en dan mijn product code achter op de laptop gebruiken ? twee partities op een schijf met winxp en win7 is wel makkelijker,




Ja dat kan... Vermoedelijk wordt hij dan zelfs automatisch geactiveerd. Installeer hem zonder code in te voeren, daarna krijg je de vraag welke versie. Zorg ervoor dat je dan de versie kiest die bij je laptop hoort (zoals home premium)

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: winwiz
Origineel bericht van: daltonagf
bij mijn acer laptop zitten geen win7cd`s, als ik nu winxp er op zet ben ik win7 kwijt . kan ik ook win7 downloaden en dan mijn product code achter op de laptop gebruiken ? twee partities op een schijf met winxp en win7 is wel makkelijker,




Ja dat kan... Vermoedelijk wordt hij dan zelfs automatisch geactiveerd. Installeer hem zonder code in te voeren, daarna krijg je de vraag welke versie. Zorg ervoor dat je dan de versie kiest die bij je laptop hoort (zoals home premium)


Maar als je beide wilt houden (XP en 7), dan eerst XP installeren en dan W7, anders gaat het mis, of je moet handmatig je bootloader aanpassen.

DM 800 HD, Enigma2, OpenPli, 2*Pioneer DBR-S110 NL, 2 wokken 1*HtH.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: chablis
Origineel bericht van: winwiz
Origineel bericht van: daltonagf
bij mijn acer laptop zitten geen win7cd`s, als ik nu winxp er op zet ben ik win7 kwijt . kan ik ook win7 downloaden en dan mijn product code achter op de laptop gebruiken ? twee partities op een schijf met winxp en win7 is wel makkelijker,




Ja dat kan... Vermoedelijk wordt hij dan zelfs automatisch geactiveerd. Installeer hem zonder code in te voeren, daarna krijg je de vraag welke versie. Zorg ervoor dat je dan de versie kiest die bij je laptop hoort (zoals home premium)


Maar als je beide wilt houden (XP en 7), dan eerst XP installeren en dan W7, anders gaat het mis, of je moet handmatig je bootloader aanpassen.


Ik kan mijn mond wel houden frownzie hier

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...