Ga naar inhoud


Is een interne cardreader langzamer dan een externe?


Icon

Aanbevolen berichten

Ik heb onlangs een nieuwe PC gekocht met daarin een interne cardreader.

Als ik echter bestanden (foto's) van een CF-kaart overhaal, gebeurt dat met een snelheid van 3-4 Mb/seconde.

Bij mijn vorige PC was dit 7-8 Mb/seconde. Dat was dus het dubbele.

Ik ben hiermee teruggegaan naar de winkel waar ik de PC gekocht heb.

Daar zijn we aan het testen geweest met verschillende cardreaders. Zowel intern als extern. En ook met verschillende PC's.

Nu blijkt dat een externe cardreader vele malen sneller is?

Afhankelijk van het gebruikte kaartje 40-50 Mb/seconde.

Alle interne readers kwamen bij lange niet aan deze snelheid.

De specificaties van het moederbord geven aan dat de gebruikte aansluiting van de cardreader USB2.0 is. Evenals de externe USB poorten.

 

Is dit normaal, en moet ik toch maar een externe cardreader aanschaffen (die ik dan wel met korting kan krijgen), of kan hier nog iets anders aan de hand zijn?

Zoveel kost een reader niet, maar ik zou hem graag intern hebben.

De Titanic was gebouwd door professionals.

De Ark door amateurs!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een externe cardreader, aangesloten op usb 2, kan nooit sneller zijn dan 25 a 30 MB/s. Verder ben je ook afhankelijk van het soort kaart en dan vooral de klasse ervan.

 

Klasse 1 is bijvoorbeeld 150 KB/s. (minimaal gegarandeerde snelheid)

Een cf kaart van 133x zal dus 133*0.15MB/s= 20MB/s maximaal

Een sdhc kaart van klasse 10 is 66x dus ongeveer 10 MB/s (minimaal)

 

 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het hier over CF kaartjes.

Een Sandisk Extreme van 16GB met een overdracht tot 60MB/s, en een Sandisk Extreme IV van 8GB met een overdracht tot 45MB/s.

 

USB2.0 zou in theorie een snelheid van 60MB/s moeten kunnen halen. Maar als jij zegt dat het voor een kaartlezer ophoud met max. 30MB/s.

 

Blijft nog steeds de vraag open staan waarom een externe reader veel sneller is dan een interne?

En of hier wat aan te doen is?

 

 

 

De Titanic was gebouwd door professionals.

De Ark door amateurs!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb me er niet zo in verdiept maar volgens mij zit er geen verschil tussen externe en interne kaartlezers. Mijn kaartlezer zit in een kastje dat precies in een 3.5 inch gleuf past.

 

Of je houdt hem extern en sluit hem achterop aan met een USB kabeltje. Of je maakt hem intern en sluit hem met een ander kabeltje aan op een USB header op het moederbord.

 

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Origineel bericht van: Icon
Blijft nog steeds de vraag open staan waarom een externe reader veel sneller is dan een interne?
En of hier wat aan te doen is?



Is die interne misschien op een USB 1 poort aangesloten ?
Of misschien een kaartlezer van brakke kwaliteit ?
Ik heb een interne die snel is.

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien eens in de BIOS kijken hoe de USB poorten staan, full speed of high speed.

Full speed is 12 MBit/Sec, High speed is 480 MBit/Sec.

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank jullie wel voor de antwoorden smile .

Heeft 1 van jullie een model/type van een (snelle)kaartlezer voor me?

Momenteel kopieer ik de foto's mbv een USB-kabel direct van de camera.

Dat gaat wel lekker snel (+/- 30MB/s). Ook als ik de camera aansluit op de USB-poort die in de trage kaartlezer zit.

Ik vermoed dus dat het interface in de kaartlezer dat de data van de CF-kaart moet omzetten naar een 'USB-signaal' de vertraging veroorzaakt.

Het werkt wel zo, maar toch zou ik liever de interne card-reader weer gebruiken.

De Titanic was gebouwd door professionals.

De Ark door amateurs!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles leuk en aardig... hoe denk je dat die camera is aangesloten? Gewoon op dezelfde usb controller.

Citaat:

Momenteel kopieer ik de foto's mbv een USB-kabel direct van de camera.

Dat gaat wel lekker snel (+/- 30MB/s). Ook als ik de camera aansluit op de USB-poort die in de trage kaartlezer zit.

Kortom die interne kaartlezer is gewoon brak.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: winwiz
Alles leuk en aardig... hoe denk je dat die camera is aangesloten? Gewoon op dezelfde usb controller.

Gut zeg, wat ben je negatief vandaag.
Als je niet op locatie bent geweest, dan kun je dat niet weten.
Sommige PC's hebben USB 1.1 en USB 2 poorten, het zij zo, dus het kan op zich wel dat die cardreader op een USB 1.1 bus is aangesloten.

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft niets met negativiteit te maken.. Als je zo'n ding in wel eens in handen hebt gehad heeft hij, normaal gesproken, 1 aansluiting naar het moederbord. Er zit dus in het kastje een kaartlezer (voor diverse soorten kaartjes) en vaak een usb aansluiting naar buiten toe. Als de camera, die aangesloten is op de usb aansluiting, wel goed presteert mag je er dus vanuit gaan de kaartlezer gewoon pulp is. Ze zitten immers op dezelfde usb header aangesloten op het moederbord. Ik heb nog nooit een merk in handen gehad met 2 aansluitingen.

 

Ik weet niet wat de TS heeft maar waarschijnlijk zoiets: (ook al gezien de opmerking van de TS)

 

Citaat:

Momenteel kopieer ik de foto's mbv een USB-kabel direct van de camera.

Dat gaat wel lekker snel (+/- 30MB/s). Ook als ik de camera aansluit op de USB-poort die in de trage kaartlezer zit.

 

Internal%20Card%20Reader.jpg

 

 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn statement staat nog steeds.

Sommige PC's hebben USB 1.1 en USB 2 poorten, het zij zo, dus het kan op zich wel dat die cardreader op een USB 1.1 bus is aangesloten en dat de USB aansluiting van de camera toevallig USB 2 is.

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SnijdeA
Mijn statement staat nog steeds.
Sommige PC's hebben USB 1.1 en USB 2 poorten, het zij zo, dus het kan op zich wel dat die cardreader op een USB 1.1 bus is aangesloten en dat de USB aansluiting van de camera toevallig USB 2 is.


De snelheid kan nooit hoger zijn dan de minste aansluiting...

Als je 1 kabel hebt die aangesloten is op het moederbord, en die zou usb 1.1 zijn, haal je met een aangesloten usb 2.0 apparaat nooit de aangegeven 30 MB/s. Je komt niet verder dan 1.35 MB/s

Citaat:

Momenteel kopieer ik de foto's mbv een USB-kabel direct van de camera.
Dat gaat wel lekker snel (+/- 30MB/s). Ook als ik de camera aansluit op de USB-poort die in de trage kaartlezer zit.


Ik heb op een moederbord nog nooit een header gezien die aan 1 kant usb 1.1 en aan de andere kant usb 2.0 is..

Maar het voordeel van de twijfel, de TS kan verklaren wat voor een kaartlezer het nu precies is.

Misschien is hij wel voorzien van losse connectors ipv de normale.

usb_wires.jpg

psutest_018.jpg

Dan kan het fout gaan.




Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...