Ga naar inhoud


ik ben op zoek naar een nieuwe zaagmachine


gerrit B

Aanbevolen berichten

Tot voor kort had ik altijd een inval zaag geklemd onder een zaagtafel (wolfcraft) waarmee ik dan balken, latten ed. kon zagen.

Maar altijd het gekloot om je geleider goed recht te krijgen tov. de zaag om een mooie zaagnede te verkrijgen.

Nu wil ik dus een goede zaagtafel met goede geleider maar zie door de bomen het bos niet meer.

Natuurlijk heb je Festo maar 1200 tot 1600 euro en meer uitgeven is voor hobbywerk wel wat veel.

Dan heb je:

- bosch met de blauwe GTS10

- bosch met de groene PTS 10 (wel plastic achtig)

- dewalt met de DW 745

- metabo met de TS 250 (nu in de aanbieding voor nog geen 600 euro)

- makita met de 7204

en nog een hele vracht goedkope als Ferm, einhell enz. maar verwacht niet dat die aan mijn wensen kunnen voldoen.

 

Wie heeft ervaring met deze machines?

 

mijn eisen:

- nauwkeurig en snel in te stellen

- goede zaagsnede (is meestal wel afhankelijk van het zaagblad)

- ook te gebruiken voor moeilijkere zaken (bijv. het namaken van glaslatten ed. dus geen grote ruimte tussen zaagblad en tafel)

- zaagdiepte zo rond de 70mm

- voldoende ruimte om ook een wat bredere plaat te zagen

- eenvoudig in te stellen naar schuin zagen ed. en later die stand nog een keer terug te kunnen krijgen.

- geen onbenullg groot apparaat wat de hele schuur vult maar een handzaam ding wat ik ook in de auto mee kan nemen

 

wie kan een goed advies geven?

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Merkedesch

Ik ben ook op zoek naar ongeveer hetzelfde..Ik heb mijn oog laten vallen op de Makita Flipper LF1000 tafelzaag.

 

Zowel een afkortzaag als na flip over een tafelzaag.

 

Lees graag verder welke adviezen je hier verder krijgt??

 

Ook ik kan het geld helaas maar 1x uitgeven.

 

Gr.Merkedesch

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een goede ervaring met deze zaagmachinecombinatie, hij is wel een beetje duurder

maar dan heb je ook wat.

 

DeWALT D27107

 

Is het beste dat er is van DeWALT. Met een zaagblad van 305 mm kunt u precies en snel afkorten en langszagen. Zelfs de dikste materialen zijn geen probleem.

 

Snelle en sleutelvrije omschakeling van de afkort- naar de tafelzaagstand en omgekeerd zorgt voor een hoge flexibiliteit voor een waaier van toepassingen op locatie of in de werkplaats

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

een goede spelingsvrije afkortzaag heb ik al en die heeft ook nog een zaagbereik van 44 cm.

Het gaat mij nu puur om een zaag om zaken als balken en planken in de lengte mee te zagen wat je met een afkortzaag niet kunt.

 

Natuurlijk is Festool het mooist, maar die ligt ook gewoon boven mijn budget.

Op marktplaats is nu wel een STR10 van Bosch te koop, maar ga je even zoeken dan meldt de verkoper uit Lommel in een klusforum dat hij bosjes problemen met dat ding heeft en dat er volgens Bosch nog een reparatie aan zit van ruim 400 euro, hij wil er nu dan ook nog meer dan 300 euro voor hebben terwijl een nieuwe goed 900 euro kost.

Dan staat er nog een oude festool te koop, maar die moet ook nog 400 euro opleveren terwijl ik voor 570 een nieuwe metabo heb met gratis opvouwbaar onderstel.

 

Dus hoop dat er mede satters zijn die ook wat klussen en bekend zijn met deze machines.

 

suc6

 

Gerrit

 

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...