Ga naar inhoud


Gratis HD zender niet te zien op Samsung ue32c6200


Gast Tomm

Aanbevolen berichten

Beste mensen, ik heb de samsung ue32c6200 led tv, deze is niet gecertificeerd door CD. Maar alle zenders doen het goed. Handig ook dat ik geen sat ontvanger meer nodig heb.

 

Alleen, de gratis HD zenders doen het niet (ARD en ZDF HD). Ik krijg een groenig beeld, geen geluid.

 

Kan dit aan mijn ci module liggen? Deze heeft wel een cd sticker erop, maar is nog wel wat ouder. Ik heb wel de nieuwe oranje smartcard.

 

Ik hoop dat iemand het weet.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Mimisiku

Da's lastig, je kunt even kijken bij lyngsat om te zien of ze een afwijkend signaal gebruiken en dit vergelijken met een HD zender die het wel bij je doet.. Ook is het verstandig om regelmatig op de Samsung website te kijken of er een update is voor je TV.. Juist hiervoor worden regelmatig updates verstuurd..

 

Heb even gekeken.. Versie 1.016 is de meest actuele van 16 dec. 2010

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien heeft de TV een software upgrade nodig ivm 720p?

 

Een en Canvas/KetNet zijn ook 720p (ik neem aan dat je een HD pakket hebt bij CDS)... als 720p het probleem is dan moeten deze ook op 'groen' gaan.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tomm

Alleen, de gratis HD zenders doen het niet (ARD en ZDF HD). Ik krijg een groenig beeld, geen geluid.

Kan dit aan mijn ci module liggen? Deze heeft wel een cd sticker erop, maar is nog wel wat ouder. Ik heb wel de nieuwe oranje smartcard.

Ik hoop dat iemand het weet.

Ik heb het probleem ook een keer gehad, en de enige manier om ervan af komen was: terug naar de fabrieksinstellingen.
ARD, ZDF en Arte zitten alledrie HD FTA op dezelfde transponder. Als de ontvanger ze niet pakt, is er iets loos met de ontvanger of - misschien toch wel - de module. Heb je al geprobeerd te kijken met de module eruit? De zenders zijn immers FTA!

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, dat is dus raar, gedaan wat eduardo7 zei: de module eruit en voila, beeld.

Probleem nu: module erin, beeld blijft, ook ned1 ned2 in HD (op een of andere manier zie ik ned 3 niet in de lijst). Maar soms is het beeld weg en krijg ik "kan ci module niet weergeven" oid. Dan haal ik de module eruit, weer erin, dan krijg ik 10 sekonden te zien dat of, ik geen abbo heb op dit kanaal, of gecodeerd, en dan heb ik plots weer beeld.

 

Is mijn ci module dan misschien te oud?

 

ci module: smarDTV software CD 1.09.003 firmware 1.03.05 mediaguardversie mgcorelibrary release 1.4.11 (26/06/06)

 

 

Overigens, welke ci module is dan beter, die van CD zelf, of die met de wereldbol (is een 10tje goedkoper...)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...