Ga naar inhoud


Eenvoudige grofvuil filter nodig


The Iron Maiden

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

ik ben op zoek naar een goedkope en eenvoudige manier om sterk vervuild water te filteren.

Ik heb een vijver, en op de bodem ligt een laag zand en kleine steentjes. Nu kan ik deze troep met mijn vijverpomp en stofzuigervoet opzuigen, maar dan....??

 

Ik heb dan een mix van zand en veel water. Hoe kan ik dit zand eenvoudig scheiden van het water, om vervolgens het schonere water terug te lozen in de vijver.

 

Het is in ieder geval geen optie om het vuile water direct door het vijverfilter te laten lopen. want dan is in no-time mijn vijverfilter verstopt.

Ik dacht eerder aan een bak (emmer) met filtermateriaal (schuimrubber/oude theedoeken) en een uitloop naar de vijver.

 

ik heb dit waarschijnlijk maar een paar keer per jaar nodig, dus ik heb geen zin om hier een duur systeem voor aan te schaffen.

Ik kan wel een waterstopzuiger gebruiken, maar deze heeft maar een tankinhoud van zo'n 15 liter. Dit wil zeggen dat ik iedere 30 seconden dat ding moet leegmaken.

 

Wie heeft een suggestie?

 

mvg,

The Iron Maiden

 

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites


er zijn rvs zeven die men ook gebruikt om hemelwater te filteren ten behoeve van grijze toilet water spoeling.

 

maar je hebt wellicht een grote capaciteit nodig voor een vijver

 

er zijn ook centrifuges speciaal daarvoor

en zeefbanden zoals in de gouddelving en rioolwaterzuivering heb je wel de hele tuin volstaan met apparatuur

 

je kunt ook gewoon de 20 of 50 liter stofzuiger van Rowenta gebruiken wink

 

 

What Else Is There

Röyksopp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

zo'n ding huren lijkt me niet goed voor je waterkwaliteit. Je weet tenslotte nooit wat de vorige huurder er allemaal mee heeft opgezogen, stel je voor dat hij daarvoor is gebruikt om een tapijt te reinigen.

 

Ik kan me niet voorstellen dat jouw vissen dat fijn vinden dat er zeepresten enzo in je vijverwater terecht gaat komen...

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Diatomeénfilter!

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al een 3-kamer filter met UV lamp die continue draait.

 

Maar tijdens het aanplanten van de vijver is er een behoorlijke hoeveelheid vijverzand en substraat op de bodem terecht gekomen.

Onder andere doordat een leliemand tijdens het plaatsen is omgevallen en zo een paar kilo zand op de bodem heeft achtergelaten.

Ik wil dit zand uit de vijver halen, zodat alles er weer netjes en schoon uit ziet.

Ik begrijp best dat er gedurende het jaar zand in komt/waait, maar nu ziet de bodem er op sommige plaatsen uit als een heuvellandschap en dat is nu ook weer niet de bedoeling.

 

mvg,

The Iron Maiden.

 

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...