Ga naar inhoud


[DM800HD] afstemmen mislukt


ariebside

Aanbevolen berichten

Ik heb vandaag nog geprobeerd om via telnet wat commando's te sturen, ik weet niet meer precies wat maar ik kon proberen elke even waarde tussen 0 tot 12 te proberen. Geen resultaat.

 

Ik lees ook veel over diseqc delay van 120 naar 130 zetten, maar waar dat moet weet ik niet. Ook staat mijn tuner configuratie op eenvoudig, is dat in principe goed? Ik weet niet welke instellingen ik bij geavanceerd moet gebruiken.

 

Tot horens! smile

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 129
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Nobody2050
Even een antwoord op mijzelf.

Nadat ik gisteren een online update had uitgevoerd, was o.a. ORF1 HD kwijt. Ik kreeg de melding "Afstemmen mislukt". Vanochtend heb ik de laatste PLi versie erop gezet met mijn huidige zenderlijst en bewaarde instellingen en kreeg weer op ORF1 HD de melding "Afstemmen mislukt".
Ik heb daarna een PLi versie van 04042011 erop gezet, met mijn huidige zenderlijst en bewaarde instellingen en voila, ik heb weer beeld op o.a. ORF1 HD.
Het lijkt erop dat er dus in de laatste softwareversie(s) van PLi iets niet goed zit, misschien dat de heren technici daar naar kunnen gaan kijken.

Greetz Nobody2050


Nog maar weer eens even aanhalen.
Na een update gedaan te hebben wederom weer op de meeste HD zenders geen ontvangst, kreeg weer de melding "afstemmen mislukt", terwijl je op de SD kanalen direkt beeld hebt.
De DB-waarde staat op 0,0 ga je naar een SD kanaal dan is die waarde gelijk 13 of hoger, goed dus.
Na deze flauwekul die ik dan een beetje moe begin te worden, heb ik Newnigma geïnstalleerd. Leek aanvankelijk goed, maar helaas hier ook "afstemming mislukt". @5#!!?//%& etc.
Dan maar weer de laatste PLi van vandaag, ook weer "afstemmen mislukt". Heb het unheimliche gefühl, dat het niet meer goed komt.
Als laatste dan toch maar weer een oude PLi versie geinstalleerd, januari 2011. Onbegrijpelijk maar waar, deze draait nu ruim twee uur probleemloos alle HD kanalen op 19,2 - 23,5 en 13 oost af.
Schiet mij maar lek, maar diegene die nu nog beweert dat het niet aan de software ligt, geloof ik dus niet.
Dus een vraag aan Ariebside en de anderen die problemen hebben, test dit ook even uit en vertel je bevindingen. Zet er eens een oudere image er op en laat weten wat er gebeurt.

Greetz Nobody2050

Greetz Nobody2050
===================================================
VU+ Duo2, ZGemma Star H2H, Ferguson Ariva 102Mini.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Nobody2050:

 

Zie mijn eerdere berichten in deze topic. Bij mij begon het afstemmen mislukt ook na een update van PLI. Nu draai ik op de laatste Newnigma Image, en alles werkt weer vlekkeloos.

 

Ik ben in ieder geval helemaal van de PLI af!

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat is wel prettig dat jij van dat probleem af bent met Newnigma. Vreemd genoeg had ik daar toch ook weer "afstemmen mislukt".

 

Maar goed, met een een oudere versie van PLi gaat het wel, voorlopig maar niet updaten.

 

En nu ga ik maar eens slapen, hobbies kosten wel erg veel tijd op deze manier. sleep

 

Greetz Nobody2050

Greetz Nobody2050
===================================================
VU+ Duo2, ZGemma Star H2H, Ferguson Ariva 102Mini.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hahah het is afkomstig van onze plaatselijke V.V.

En aangezien ik in Deventer werkt zeg ik Eagles!

Maar op mijn seizoenskaart staat toch echt FC-Twente...

 

bedankt voor de hulp in elk geval! ik kreeg er geen bruikbare vandaan...dag waren lege .zip files

 

Grtn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo DDX,

 

Dat lijkt er dus heel erg sterk op.

Gebruik nu een oudere versie van PLi (van voor 1 mei) en is er niets aan de hand. Ga ik updaten, dan geen beeld op diverse HD zenders.

Ik zal dan toch weer eens updaten en daarna de transponder(s) scannen.

 

En waar pas je de RollOff aan?

 

Greetz Nobody2050

Greetz Nobody2050
===================================================
VU+ Duo2, ZGemma Star H2H, Ferguson Ariva 102Mini.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik loste het op door de transponder waarop ik spontaan 0 dB had opnieuw in te scannen.

Menu -> Setup -> Service Searching -> Manual Scan

Daar kan je dan transponder opgeven met juiste waardes (en ook een andere rolloff waarde die wel werkt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij mij nu ook al dagen dit probleem, had openpli erop staan maar gisteren er gemini op gezet en het probleem afstemmen mislukt blijft bestaan... :-( ...

 

bug in enigma driver ?

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mapi
toch nog een vraag. wie heeft een enkele LNB en ook dit probleem. begin te denken dat dit alleen voorkomt met meerdere sat pos aangesloten op box....


Ik had dit probleem met een enkel LNB i.c.m. een rotor.

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...