Ga naar inhoud


[DM800HD] afstemmen mislukt


ariebside

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: mapi
Overigens staan de duitse IHAD forum ook vol met deze melding... Waaruit je dus zou opmaken dat het een box probleem zou kunnen zijn


Zou best wel eens waar kunnen zijn.
Maar als je voor, maar ook achter je eigen product staat,zou je toch zeker zo`n grote ergenis en veel komend probleem ( IHAD forum ook vol met deze melding)
toch "iets" meer aandacht mogen besteden.
Kan mij niet voorstellen dat jullie dit voorkomen niet kennen.

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 129
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Nou, ik vind het toch maar vreemd. Ik heb mijn DM500HD vanaf maart 2010 en tot aan mei 2011 geen enkel probleem. Totdat ik de software update naar een Open PLi versie van begin mei 2011. Vanaf dat moment dus ook problemen met het afstemmen, ben daarom weer terug gegaan in software van begin januari 2011 en het probleem is weg. Ik geloof daarom niet in een hardware fout, maar in een driver probleem. Maar dat wordt schijnbaar niet erkend, maar ook niet ontkent.

 

Greetz Nobody2050

Greetz Nobody2050
===================================================
VU+ Duo2, ZGemma Star H2H, Ferguson Ariva 102Mini.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb dit ook met een duo kop met 4 uitgangen

 

echter het rare is dat de 19.2 rechts zit en 23 links

 

 

echter heb ik wel beeld op de gewone en de hd kanalen behalve op de filmkanalen

 

dit is op een dm800 met de laatste pli

 

ook moet ik bij de tuner configuratie die bij de instellingen op 19.2 handmatig staat bij 23.5 op vooraf ingestelde transponder zetten dan pas heb ik signaal deze is dan wel 12 db op 23 en op 19.2 nog hoger zelfs

 

wie o wie kan me vertellen waarom film 1 enzo het dan niet doen en discovery hd bijvoorbeeld weer wel

 

ik heb trouwens het toppakket dus daar ligt het niet aan

het is een feit dat een koe meer schijt dan een geit want had die geit dit geweten had ie vast meer dan die koe gescheten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: NEO_X
ook moet ik bij de tuner configuratie die bij de instellingen op 19.2 handmatig staat bij 23.5 op vooraf ingestelde transponder zetten dan pas heb ik signaal deze is dan wel 12 db op 23 en op 19.2 nog hoger zelfs


NEO_X, ik kan je helaas niet helpen met jouw probleem maar misschien kan ik je methode van tuner configuratie gebruiken om mijn probleempje op te lossen.
Wat bedoel je met "instellingen op 19.2 handmatig"?
Hoe/waar heb je 23.5 op "vooraf ingestelde transponder" gezet?
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Toch maar even melden dat het probleem bij mij al een tijd weg is :-)

 

Wat heb ik gedaan ? :

 

Omdat er van alles werd geschreven over defecte LNB en ik ook de 28 wilde hebben, heb ik besloten om een nieuwe triax te plaatsen , had een doorzichtige schotel... En dan maar gelijk 4 nieuwe LNB's erop. Vervolgens liep ik geheel vast met afstellen van de schotel , kwam met geen mogelijkheid boven de 40 % uit ...

 

Uiteindelijk maar opgegeven en een prof erbij gehaald blush Die had natuurlijk een super machine bij en binnen een paar minuten was hij klaar.. ( vond het vreemd want hij had niet veel veranderd t.o.v. mijn stand ). Echter bij de dream zelf nog steeds weinig % .. Dus ergens iets mis. alle stekker gecontroleerd en vervolgens bedacht ik me dat ik ooooooit een line versterker in de meterkast had geplaatst.... En ja hoor, die was defect.... Na verwijderen floepte de % met een dikke 25 % omhoog :-).....

 

 

Beetje omslachtig allemaal , maar het vrouwtje is blij....

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ariebside
Guys, ik heb onderstaande even snel geprobeerd, en met de 1e paar keer zappen nog geen problemen gehad, ik laat het vervolg nog weten:
verander bij de satelliet instellingen eens van simpel naar geavanceerde instellingen:

lnb1
astra 19,2
Gebruik Diseqc: Ja: 1.0
vast commando: AA
sequence repeat: yes
lnb2
astra 23,5
Gebruik Diseqc: Ja: 1.0
vast commando AB
sequence repeat: yes

heb zelf geen problemen met een dm800 icm een cd duo lnb.


En toch als ik dit instel, gaat het direct beter. Ik kan weer switchen en tv/radio kanalen bekijken en luisteren.
Heb ik in deze configuratie nog iets nniet goed staan dat hij na een herstart het niet doet?? w
welke expert weet raad...
Link naar reactie
Delen op andere sites

ariebside, ik neem aan dat je de dreambox ook netjes afsluit?

want die instellingen moeten weldegelijk blijven staan in de configuratie van de tuner

 

kun je na een herstart eens kijken in etc/enigma2/settings bestand?

daar staan die indien goed opgeslagen opgenomen

(voorbeeld bij mij:

config.Nims.1.diseqcA=48

config.Nims.1.diseqcMode=diseqc_a_b_c_d

config.Nims.1.diseqcC=192

config.Nims.1.diseqcB=235

config.Nims.1.configMode=simple

zoek naar config.Nims >>> )

 

als die er niet instaan na herstart slaat de dreambox ze ook niet op en doe je toch iets fout bij de tunerconfiguratie.

 

ciao

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...