Ga naar inhoud


[DM800HD] afstemmen mislukt


ariebside

Aanbevolen berichten

Even met een satfinder kijken of de schotel optimaal op de satelliet is uitgericht.

 

Bij mij waren er ook de laatste tijd problemen met de 800hd plus diseqc rotor dat hij na het zappen op enkele stations niet af wilde stemmen.Na de probleem zenders te hebben verwijderd uit de setting lijst en opnieuw de transponder door de 800 te laten scannen was het probleem opgelost en zapt hij wel goed.

 

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 129
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Greatone
Ik heb exact hetzelfde probleem, maar dan met mijn DM8000 i.c.m. een rotor.

Tot op heden helaas geen oplossing kunnen vinden frown


En met het installeren van de nieuwste Newnigma Image zijn de problemen zowaar verholpen.

Na maanden zonder oplossing is opeens alles weer werkende!! laugh

Heb nu enkele uren zitten zappen tussen 42 oost tot 30 west, en niet 1 keer een melding "afstemmen mislukt" gezien.

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat idee heb ik ook.

Probeer met de DM500HD naar de ORF1 HD te kijken, krijg echter de melding "Afstemmen mislukt". Op de Openbox S9 HD, op dezelfde zender geen probleem, prima beeld.

Vandaag met de DM500HD wel een software update gedaan, hiervoor geen last met de afstemmingen. Ik denk dat ik morgen maar even een oudere PLi-versie erop zet en kijken wat dan het resultaat is.

 

Greetz Nobody2050

Greetz Nobody2050
===================================================
VU+ Duo2, ZGemma Star H2H, Ferguson Ariva 102Mini.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dreamboxen en switchen gaat niet altijd lekker. Of dit nu een switch in een duo lnb is (block) of een switch met diverse losse lnb's. Heb nu een SAB 10/1 switch. Geen enkel probleem meer met schakelen. P.S. draai nu met OpenPli 1.0

XTrend ET9000 - DM 800 HD - Triax 88 quad - Visiosat Big Bisat - 80 cm Universal sat - Panasonic Plasma Viera series - Epson TW-3500

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een antwoord op mijzelf.

 

Nadat ik gisteren een online update had uitgevoerd, was o.a. ORF1 HD kwijt. Ik kreeg de melding "Afstemmen mislukt". Vanochtend heb ik de laatste PLi versie erop gezet met mijn huidige zenderlijst en bewaarde instellingen en kreeg weer op ORF1 HD de melding "Afstemmen mislukt".

Ik heb daarna een PLi versie van 04042011 erop gezet, met mijn huidige zenderlijst en bewaarde instellingen en voila, ik heb weer beeld op o.a. ORF1 HD.

Het lijkt erop dat er dus in de laatste softwareversie(s) van PLi iets niet goed zit, misschien dat de heren technici daar naar kunnen gaan kijken.

 

Greetz Nobody2050

Greetz Nobody2050
===================================================
VU+ Duo2, ZGemma Star H2H, Ferguson Ariva 102Mini.

Link naar reactie
Delen op andere sites

had het afgelopen jaar gemini erop,GEEN afstemmen mislukt.

Sinds het vast loop probleem heb ik pli eerst 1.0 en een paar dagen 2.0 erop.

Heb afstemmen mislukt bijna om de drie /vier keer zappen in beeld.

Heb de zelfde instellingen terug gezet.

Dit was ook al het geval voor ik gemini erop zette.

MET gemini kan ik me niet herrinneren, dat ik deze melding het afgelopen jaar heb gehad.

Zal voor jullie wel toeval zijn,maar ik heb mijn twijfels over pli m.b.t. "afstemmen mislukt"

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij waren de problemen begonnen nadat ik Open PLI in mijn DM8000 had gezet (voor die tijd draaide ik op Blackhole). Daarna meerdere images geprobeerd (ook eerder versies van Newnigma) en ik bleef het probleem houden.

 

Nu dus de laatste Newnigma Image erin heb gezet, en opeens werkt alles weer naar behoren confused

 

 

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

IK heb al een tijd het zelfde probleem. Met een 800HD en de andere 800HD niet.

Ik heb de tuners verwisseld en toen verhuisde het probleem mee.

Nieuwe tuner besteld en het probleem was over.

Let wel op :een clone tuner werkt niet in een originele dreambox 800HD (ben ik achter gekomen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik blijf erbij, dat het aan de dreamboxen ligt, immers elk ander, willekeurig gebruikte HD ontvanger, werkt prima met de zelfde configuratie.

 

Een kennis van mij, kleine wit/bruingoed leverancier, heeft deze problemen ook regelmatig met dreamboxen, en dan voornamelijk de DM500HD, hij heeft ze inmiddels uit zijn assortiment gehaald.

(hij gebruikt altijd wel de betere schotels, coax en switches)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: stefmac
Zet eens uw voltage ook op nee
Mijn 8000 gaf ook zo een probleem
Staat op nee en nooit meer zien verschijnen


Dat heeft helaas niet geholpen, zonder voltage is het beeld direct weg, zet ik het weer aan dan heb ik weer beeld...
misschien toch een software update...???
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Nobody2050
Even een antwoord op mijzelf.

Nadat ik gisteren een online update had uitgevoerd, was o.a. ORF1 HD kwijt. Ik kreeg de melding "Afstemmen mislukt". Vanochtend heb ik de laatste PLi versie erop gezet met mijn huidige zenderlijst en bewaarde instellingen en kreeg weer op ORF1 HD de melding "Afstemmen mislukt".
Ik heb daarna een PLi versie van 04042011 erop gezet, met mijn huidige zenderlijst en bewaarde instellingen en voila, ik heb weer beeld op o.a. ORF1 HD.
Het lijkt erop dat er dus in de laatste softwareversie(s) van PLi iets niet goed zit, misschien dat de heren technici daar naar kunnen gaan kijken.

Greetz Nobody2050


ik heb momenteel openpli 1.0 erop staan, had jij het probleem toen ook?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...