Ga naar inhoud


[DM800HD] afstemmen mislukt


ariebside

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: jeevanhoof
Je zult je LNB moeten vervangen

Het probleem doet zich voor als je tussen de twee satelieten schakelt

De dm800 werkt niet samen met elke DUO LNB.

mvg


Dit is in de meeste gevallen het probleem. Heb zelf dit euvel soms ook wel eens. Even naar een andere sat switchen en weer terug en de switch loopt weer. DM en switchen werkt niet altijd even lekker. Kijk even voor een goede duo lnb of switch die overweg kan met DM. Dan zijn dit soort problemen grotendeels verleden tijd. i.e.g. suc6 met de oplossing.

XTrend ET9000 - DM 800 HD - Triax 88 quad - Visiosat Big Bisat - 80 cm Universal sat - Panasonic Plasma Viera series - Epson TW-3500

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 129
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hallo,

 

Ik was er even een paar dagen klaar mee (mooi weer en andere klussen), en herstartte de DM800HD als hij weer niet kon schakelen. Maar ik merkte dat direct na de reboot hij het soms nog niet deed. En zo gauw als ik zapte ging het toch vaak weer mis.

 

Ik kan het gummen dus nog proberen en anders zal ik, als ik het goed begrijp 2 losse LNB's en een switch moeten aanschaffen?

 

Grtn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ariebside
Hallo,

Ik was er even een paar dagen klaar mee (mooi weer en andere klussen), en herstartte de DM800HD als hij weer niet kon schakelen. Maar ik merkte dat direct na de reboot hij het soms nog niet deed. En zo gauw als ik zapte ging het toch vaak weer mis.

Ik kan het gummen dus nog proberen en anders zal ik, als ik het goed begrijp 2 losse LNB's en een switch moeten aanschaffen?

Grtn

Ik zou ze van een collega hobbyist lenen.
Bovendien zullen er hier zat mensen te vinden die graag willen helpen en samen met jou trachten het probleem te tackelen onder het genot van een kop koffie of een drankje.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: drz
Origineel bericht van: ariebside
Hallo,

Ik was er even een paar dagen klaar mee (mooi weer en andere klussen), en herstartte de DM800HD als hij weer niet kon schakelen. Maar ik merkte dat direct na de reboot hij het soms nog niet deed. En zo gauw als ik zapte ging het toch vaak weer mis.

Ik kan het gummen dus nog proberen en anders zal ik, als ik het goed begrijp 2 losse LNB's en een switch moeten aanschaffen?

Grtn

Ik zou ze van een collega hobbyist lenen.
Bovendien zullen er hier zat mensen te vinden die graag willen helpen en samen met jou trachten het probleem te tackelen onder het genot van een kop koffie of een drankje.



Oost nederland (gebied tussen apeldoorn tot enschede en steenwijk tot lochem +achterhoek) ben ik veel te vinden. Voor mijn werk in diverse plaatsen, dus als er iemand zich hierin herkent en ik kan 2 losse LNB's + switch lenen...heeeeel erg graag!

groeten!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik heb de laatste weken soms last van freezes, blokkerige beelden en afstemmen mislukt. Ik merk dat ik bijvoorbleed een ontvangst heb van 13db die plots naar "0" zakt om even daarna weer naar 13 db terugkeert. Rebooten brengt helaas hier geen soelaas. Ik bezit een DM800PVR met rotor. Eerstdaags ga ik een nieuwe LNB plaatsen maar eerlijk gezegd denk ik niet dat dit het probleem zal oplossen gezien het probleem maar steeds maar tijdelijk opduikt.

DM800PVR - met OpenPLI.

Vu+Duo2 - met OpenPLI

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb afgelopen week OpenPli2 geupdate en sindsdien heb ik ook problemen met mijn SAT-tuner. Ik zelf heb een 7025+ met 1 SAT-tuner (met rotor opstelling) en 1 kabel-tuner. Met de kabel-tuner heb ik geen problemen, maar met de SAT-tuner krijg ik ook alleen de melding van "afstemmen mislukt". Ik krijg op alle SAT-kanalen geen signaal, 0 dB en SNR =0. Als ik naar een andere SAT draai, dan werkt de rotor wel. Ik heb al andere LNB's geprobeerd, beide tuners omgewisseld, een andere SAT-tuner erin gehad, maar niks helpt. Ik blijf geen signaal met de SAT-tuner ontvangen met alles wat ik geprobeerd heb. Het lijkt erop dat een printpoort defect is die wel door de SAT-tuner gebruikt wordt, maar niet door de kabel-tuner. Verder blijf ik ook het probleem houden als ik een oudere image terug zet, waar ik vroeger geen problemen mee had.

Link naar reactie
Delen op andere sites

...laatste tijd..

lijkt mij op een misaligned dish (rotor..?) of water in de F-connectors..

Temeer daar het geen constante error is.. (warm-koud) ?

6 x DM500S - DM 7000-S - DM800 - Multiswitch - 4 x QUAD - LAN - SATlook Digital NIT - HN7000S - en volkomen de draad kwijt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jeevanhoof
Hoi,

dit lijkt meer op een probleem met slechte verbindingen.

Dus controleer je aansluitingen, knip er desnoods een stukje af en zey de stekker er terug op.

mvg


Bedankt voor je antwoord, ik heb mijn vorige DM500+ weer aangesloten en die heeft geen problemen. Dus eerlijk gezegd denk ik niet dat het dan aan de verbindingen ligt.

Dan even vraag: Als de schotel iets verdraaid is, waaran zou ik dat het eerst moeten zien?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...