Ga naar inhoud


[DM800HD] afstemmen mislukt


ariebside

Aanbevolen berichten

Ja dat dacht ik ook, dus dat is het niet...

 

De vorige gebruiker zegt dit er nog wel over:

Heb je zo 'n twee in een kop? Een collega van mij heeft ook even gedraaid met zo 'n ding en die had dezelfde problemen. Het klinkt als een schakel probleem. Zeker als het na een reboot weer goed is (dan reset je ook de diseq).

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 129
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

hi guys,

ik heb het ook hoor.

Ik heb 2 dreamboxen DM800HD hangen aan 1 Multytenne (4LNB's) en soms krijg ik dat ook alhoewel hij telkens het 800mV / 22Hz geeft als ik van satelliet verander.

Als ik dat regelmatig heb doe ik een reboot en alles is weer goed.

 

 

2 x Dreambox 800HD

1 x Dreambox 800SE HD

VU Ultimo 4K

Technisat Multytenne 45 (19E,13E,23E,28E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ariebside
Ja volgens mij wel, ik heb een duo lnb aan de schotel. En de tuner configuratie is:
tuner A: alps BSBE2 (DVB-S2)
DISEqC A/B/C/D
hierin heb ik de 19.2 en 23.5 sattelieten geconfigureerd.


en is je duo-lnb of monoblock geschikt voor die ontvangst???????????

we weten niet of je ook de juiste LNB gebruikt
enkel vermoedens

ciao

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

dacht dat we dan allemaal een helder beeld krijgen wink

 

jaren geleden is niet ook altijd 19,2 + 23,5 OOst (naam is duoblock)

maar vaak 13 + 19,2 OOst (naam is monoblock)

 

(ofschoon die namen net zo suf zijn als de astra 1 -2 -3, je moet de feiten weten)

 

dus graag aanvullende info

dan is het met diseqc simpel A/B geregeld

en dus een nieuwe duo-LNB

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk 2 / 2,5 jaar geleden dat ik hem geinstalleerd heb.

Ein k weet zeker dat het een duo lnb is op 19.2 en 23.5.

Ik had hiervoor een dm500+ en daarop deed alles het prima. Nu heb ik voor de hd zenders een hd ontvanger gekocht...dat is het verhaal zo'n beetje.

 

ik wacht met smart op jullie antwoord!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jeevanhoof
Je zult je LNB moeten vervangen

Het probleem doet zich voor als je tussen de twee satelieten schakelt

De dm800 werkt niet samen met elke DUO LNB.

mvg

Ik geef de topicstarter eerst het advies om gewoon even de kanalen opnieuw in te scannen en zichzelf er van te overtuigen dat de schotel goed staat uitgericht.
90% van de problemen kun je hiermee oplossen.

Maar ga eerst gewoon handmatig de kanalen even opnieuw inscannen. ( dus niet met dreamboxedit oid!! )

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satdorus
Valt tijdens het kijken je beeld weg?
Of komt het probleem voor tijdens het zappen?


Als ik een zender eenmaal kijk is er niks aan de hand. Als ik vervolgens zap, komt dit (geregeld) voor. Het kan dan zijn dat ik 10 sec beeld heb en daarna komen de blokken en is het beeld vervolgens weg. Bij SNR staat dan ook waarde 00,00.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef de topicstarter eerst het advies om gewoon even de kanalen opnieuw in te scannen en zichzelf er van te overtuigen dat de schotel goed staat uitgericht.

90% van de problemen kun je hiermee oplossen.

 

Maar ga eerst gewoon handmatig de kanalen even opnieuw inscannen. ( dus niet met dreamboxedit oid!! )

 

Hallo drz,

dat heb ik gedaan en daarna kon ik wel heel wat zenders af zappen. Wat ik alleen vreemd vond is dat als ik signaal zoek, op de 23.5 satteliet, ik geen SNR signaal krijg. De freq staat op 11836 (?) symbol rate 27500...

Ik weet ook niet precies wat hier moet staan dus ik weet niet of dit te verklaren is.

 

Ik hoor het weer graag!

MVG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satdorus
Klinkt toch als een duo lnb probleem.
Kan je er niet een lenen ergens of afspreken met de winkelier dat je hem kan terugbrengen als het probleem niet is opgelost.\

Ik denk dat ik hier wel in mee kan gaan, maar waar ik ook nog aan zat te denken, is dat de tuner in de box misschien wat slecht contact maakt in zijn socket.

Ik heb ooit een aantal dm800 modellen in handen gehad met een soortgelijk probleem en waarvan ik de contacten van de tuner heb "gegumd" die het daarna wel goed deden.
Dat gummen doe je door met een gummetje over de contacten van de tunermodule te wrijven, nadet je deze uit de box hebt gehaald, en daarna deze weer in de box terug plaatst.

Je zou natuurlijk ook even bij iemand een LNB kunnen lenen om te kijken of daar het probleem ook mee is opgelost, maar als dat niet werkt, zou je eens met een gummetje in de weer kunnen gaan.

Wanneer je in de omgeving van Zaanstad /amsterdam /Almere / Putten woont, een route die ik regelmatig rijdt, kan ik misschien een satmeter en een reserve LNB naar je meenemen om te testen.

Een signaal wat na 10 sec. verdwijnt zijn wel de leukste storingen in een satsysteem! smile

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ariebside
Ik heb dus ook nog mijn voorgaande DM500+ liggen, kan ik die tuner proberen? Ik weet alleen nog niet wat de tuner is... smile ow wacht dat is waar de coax kabel op aangesloten zit...

Je kunt natuurlijk ook een andere ontvanger proberen, dan heb je bij een goede werking in elk geval de schotel uitgesloten van problemen en moet het in de 800 zitten.

Inderdaad, satellietontvangers hebben een tunerblikje, dat is dat zilverkleurig geval waar je je kabel aan vastknoopt.
Ik denk alleen niet dat het verstandig is om zelf je ontvanger uit elkaar te halen, maar eens kunt kijken of je iemand kunt vinden die je daar mee wil helpen.
Tenzij je genoeg zelfvertrouwen hebt dat je de ontvanger ook weer in elkaar kunt zetten. laughlaugh
Moeilijk is het niet, maar wanneer je geen ervaring hebt met het inbouwen van hardeschijven in een 800 of iets dergelijks, dan zou ik het aan een ander over laten die daar wat meer verstand van heeft.

Ik wil je best helpen, maar dan moet je mij even via PM contacten of je in de omgeving woont waar ik regelmatig kom.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...