Ga naar inhoud


Bij opname wordt niet altijd juiste Tuner gekozen


sat_angel

Aanbevolen berichten

Ik gebruik OpenPli 2.0

Mijn ontvanger heeft 4 tuners. A is voorzien van een rotor, B is 2e LNB op tuner A, C is vaste schotel op 19,2 en D ook.

 

Als ik nu ga opnemen, dan wordt voor NED1-10 automatisch tuner C en D gekozen. So far so good.

Als ik vervolgens ook wat wil laten opnemen op Astra 2 of 3 dan pakt de ontvanger hier tuner B voor. Dit gaat goed als de roter toevallig op de juiste satelliet staat. Maar vanavond was dat niet. Stond de schotel op Astra 3, terwijl ik van Astra 2 wilde opnemen. En ja tuner B staat dan dus ook verkeerd.

 

De voorkeurtuner in het menu staat op Auto.

 

Kan iemand aangeven wat hier fout zou kunnen gaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites


eigenlijk zeg je dat de dreambox8000 zou weten dat je met de draaibare schotel op sateliet X staat zender Y.

Ik vraag me af of die aanname correct is.

 

Andere vraag die mischien hier niet thuis hoort maar je mag me even mailen als je dat wilt. Heb je tuner-S erbij gekocht voor de DM8000 en werkt deze naar wens, wordt alles niet te warm.

Philips dst5816 / Dreambox7000 / Dreambox8000 (image OpenPli)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: sat_angel
Ik gebruik OpenPli 2.0
Mijn ontvanger heeft 4 tuners. A is voorzien van een rotor, B is 2e LNB op tuner A, C is vaste schotel op 19,2 en D ook.

Als ik nu ga opnemen, dan wordt voor NED1-10 automatisch tuner C en D gekozen. So far so good.
Als ik vervolgens ook wat wil laten opnemen op Astra 2 of 3 dan pakt de ontvanger hier tuner B voor. Dit gaat goed als de roter toevallig op de juiste satelliet staat. Maar vanavond was dat niet. Stond de schotel op Astra 3, terwijl ik van Astra 2 wilde opnemen. En ja tuner B staat dan dus ook verkeerd.

De voorkeurtuner in het menu staat op Auto.

Kan iemand aangeven wat hier fout zou kunnen gaan?

Klinkt eigenlijk wel logisch allemaal. Stel je kijkt naar X, de eerste vrije tuner wordt hiervoor gekozen (bv. de draaibare A), je wilt opnemen en dan wordt gekeken of dat op A kan, zo nee dan maar B. Probleem is alleen dat B geen mogelijkheid heeft om de schotel te laten draaien. Daar ga je dus de mist in, zonder dat je er veel aan kunt doen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sat_angel
Ik gebruik OpenPli 2.0
Mijn ontvanger heeft 4 tuners. A is voorzien van een rotor, B is 2e LNB op tuner A, C is vaste schotel op 19,2 en D ook.

Als ik nu ga opnemen, dan wordt voor NED1-10 automatisch tuner C en D gekozen. So far so good.
Als ik vervolgens ook wat wil laten opnemen op Astra 2 of 3 dan pakt de ontvanger hier tuner B voor. Dit gaat goed als de roter toevallig op de juiste satelliet staat. Maar vanavond was dat niet. Stond de schotel op Astra 3, terwijl ik van Astra 2 wilde opnemen. En ja tuner B staat dan dus ook verkeerd.

De voorkeurtuner in het menu staat op Auto.

Kan iemand aangeven wat hier fout zou kunnen gaan?

Staat ook de instelling 'recordings have priority' op aan?
Indien deze uit staat en je wilt iets opnemen van bijvoorbeeld Astra 2, terwijl je zit te kijken naar een zender van Astra 3, dan heeft Astra 3 de voorkeur en is er dus geen vrije tuner meer voor Astra 2.
Indien de instelling op aan staat, dan hebben opnames voorrang en zal er een melding op het schemr komen, waarna de rotor draait naar Astra 2 voor de opname en je het programma op Astra 3 niet meer kan zien.

Adri.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: adri
waarna de rotor draait naar Astra 2 voor de opname en je het programma op Astra 3 niet meer kan zien.

... mits hiervoor tuner 1 wordt gebruikt, tuner 2 kan het draai-commando niet kwijt aan de motor.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tha Great Mac

Klinkt eigenlijk wel logisch allemaal. Stel je kijkt naar X, de eerste vrije tuner wordt hiervoor gekozen (bv. de draaibare A), je wilt opnemen en dan wordt gekeken of dat op A kan, zo nee dan maar B. Probleem is alleen dat B geen mogelijkheid heeft om de schotel te laten draaien. Daar ga je dus de mist in, zonder dat je er veel aan kunt doen.


Nou eigenlijk niet. De opnames beginnen altijd op tuner C. Op moment dat ik van andere satelliet ga opnemen wordt tuner B gekozen. Ik zou verwachten dat dit op A wordt gedaan.
De ontvanger zou zo slim moeten zijn om te weten waar tuner A en B op gericht zijn.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: adri

Staat ook de instelling 'recordings have priority' op aan?
Indien deze uit staat en je wilt iets opnemen van bijvoorbeeld Astra 2, terwijl je zit te kijken naar een zender van Astra 3, dan heeft Astra 3 de voorkeur en is er dus geen vrije tuner meer voor Astra 2.
Indien de instelling op aan staat, dan hebben opnames voorrang en zal er een melding op het schemr komen, waarna de rotor draait naar Astra 2 voor de opname en je het programma op Astra 3 niet meer kan zien.

Adri.


Ja 'recordings have priority staat op aan. Echter zowel Tuner A als B zijn vrij. Omdat opnames altijd op C en D starten voor Astra 1.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: sat_angel
Op moment dat ik van andere satelliet ga opnemen wordt tuner B gekozen. Ik zou verwachten dat dit op A wordt gedaan.

Is dat ook als je niet zit te kijken dan?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je "B" ook als "Tweede kabel van ... LNB" ingesteld? Kijk nog een keer voor alle zekerheid...

 

Als je "zelfde als A" hebt gekozen dan lijkt het wel te werken, maar dan denkt hij dat je twee draaibare schotels hebt.

 

 

Ik heb jaren een draaibare twin aan de box gehad, heeft nog altijd correct gewerkt, ook met opnames.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MiLo
Heb je "B" ook als "Tweede kabel van ... LNB" ingesteld? Kijk nog een keer voor alle zekerheid...

Als je "zelfde als A" hebt gekozen dan lijkt het wel te werken, maar dan denkt hij dat je twee draaibare schotels hebt.


Ik heb jaren een draaibare twin aan de box gehad, heeft nog altijd correct gewerkt, ook met opnames.


B staat idd als 'Tweede Kabel van .... LNB"

Toen ik alleen de draaibare twin had was er geen probleem. Het begon op het moment dat ik Tuner C en D bij kreeg.
Default kiest hij Tuner C voor opname (ondanks dat voorkeur op AUto staat). Tweede transponder gaat naar D. Als er dan naar een andere satelliet gesprongen wordt dan neemt het Tuner B, waar dus geen rotor op zit.

Lijkt een probleem met de opname scheduler en keuze Tuners.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...