Ga naar inhoud


Wanneer 1L Benzine 2 Euro???


satmenneke

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Janneman
Origineel bericht van: Neptunus
Nu ben ik toch benieuwd.........


Waarschijnlijk Zonne-energie


Als je de afgelopen weken naar buiten keek zou dat wel eens kunnen ja. Laatst was er een item in 2vandaag over zonne-ernergie. Waarom het Duitsland en Belgie wel loopt en bij ons niet. Had vooral te maken met het feit dat je in Duitsland en Belgie geld ontvangt als je levert aan het net in plaats van afneemt.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 99
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Alle vormen van energie die hier tot nu toe voorbij zijn gekomen zijn allemaal al-dan-niet-verkapte vormen van zonne-energie, zelfs kernenergie (maar dat is een doordenker). Olie/gas/kolen etc zijn allemaal 'ouwe planten' die ooit onder zonnestraling Co2 hebben omgezet in C (koolstof, de boomstam/plant) en O2 (zuurstof), gewoon de koolstofcyclus op aarde. Dat het wat complexere moleculen (koolwaterstoffen) zijn geworden verandert daar niks aan.

 

Als we al die opgeslagen energie weer zouden omzetten in Co2 krijgen we ook de oorspronkelijke oersoep-atmosfeer terug. Prima voor de planten, maar alle zuurstof-ademers (wij) gaan dood.

 

Een handiger oplossing is om helemaal niet meer afhankelijk te zijn van de zon, maar om zelf 'zon' te spelen: kernfusie.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
...Had vooral te maken met het feit dat je in Duitsland en Belgie geld ontvangt als je levert aan het net in plaats van afneemt.


Ja, dat klopt en het zorgt ervoor dat er bij een bepaalde capaciteit door de "verkoop" van stroom de investering in ongeveer 7 jaar terug is. Heb ook een paar panelen op mijn dak en ik heb door het goede weer tot dusver in April en Mei, heb ik al meer geld ontvangen ten opzichte wat ik betaal voor mijn verbruik.

Dit is echter geen overheids subsidie, maar ik verkoop gewoon aan het energie bedrijf.

Een opmerking t.o.v het verplichte groeiende organische aandeel in de benzine. In Duitsland hebben ze een enorm sociaal probleem met de E10 benzine. E10 is er doorheen gedrukt door de regering en E10 geeft aan dat er 10% organische ethanol in de benzine moet zitten t.o.v. 5% in de "oude" benzine. Voor een tankvulling van pak hem beet 50 liter, moet er echter dan 15 kilo tarwe aangebouwd worden om de ethanol te kunnen maken en dan was er nog geen rekening opgemaakt, hoeveel energie het distellatie proces kost. Ik kan echter goed voorstellen dat de energiebalans hier negatief is, dwz dat er meer energie verbruikt wordt dan het technisch oplevert.

Ik vind het persoonlijk foute boel dat we akkerbouw gaan doen voor het vervullen van zo'n regeltje en waar andere landen/voleren nog steeds een tekort aan voedsel hebben en dat er door de handel en bijkomende speculatie de grondstoffen voor ons voedsel dadelijk niet meer te betalen zijn.

Snopper

Xtrend ET9500 met OpenPli 3.0 met Kathrein 90cm (19.2 en 23.5)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: snopper

Dit is echter geen overheids subsidie, maar ik verkoop gewoon aan het energie bedrijf.
Dat ís subsidie, want de energiebedrijven willen jouw afvalstroom helemaal niet hebben.

Maar dat moet, van de overheid. Een energiebedrijf wil jouw stroom alleen kopen als je kunt leveren op momenten dat zij er behoefte aan hebben, niet als jij toevallig stroom over hebt. Dat zijn de momenten dat iedereen stroom over heeft, er te veel stroom in het net wordt geduwd en er dus door het energiebedrijf stroom weg moet worden genomen door reeds geproduceerde energie weer weg te gooien.

Daardoor stijgt de prijs die alle consumenten voor energie betalen=subsidie.

Economisch en energetisch klopt er niets van. De investering komt er feitelijk nooit uit, niet in geld en niet in energie.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier is geen speld tussen te krijgen want het is echt niet zo dat ze de capaciteit van de centrale terug kunnen schroeven omdat er vanuit zonnepanelen of windmolens aan het net geleverd wordt.

 

Kortom: ze hebben er niets aan.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Iedereen in Duitsland betaalt ondertussen voor al die zonnepanelen 3 tot 4 cent per kWh. extra in zijn energie rekening, en dat wordt met elke geïnstalleerde instalatie steeds meer.

 

Dit verklaart het "succes" in Duitsland.

 

>Klik< voor achtergrond informatie.

 

EEG Umlage betekent Erneuerbare-Energieen-Gesetz, het bedrag wat we per kWh. betalen voor al die zunnepanelen.

 

 

Wat echt zou helpen, om de benzine overbodig te maken...

 

Al die windmolens/alternatieve stroomopwekkers waterstofgas laten produceren, en onder aan die masten een vulstation voor je waterstofgas/electrische auto hangen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De diesel is bij mijn pompstation in een week van 1,399 naar 1,319 gedaald.Op een weg zitten over een afstand van 2 km 3 stations van 3 merken. Allemaal rekenen ze op dit moment 1.319.

 

Hoezo vrije markt en concurrentie?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Nu ben ik toch benieuwd.........


Wat dacht je van veel minder bewoners op deze aardbol? Hoeft niet op een kwaadaardige manier te gaan, maar ergens zal de natuur zich gaan herstellen. Bij stijgende brandstofprijzen zullen ook voedselprijzen onbetaalbaar gaan worden. Vul zelf maar in hoe het verder verloopt. Niet zo moeilijk om het vervolg te kunnen bedenken. Er zijn diverse studies die al aangeven dat de wereldbevolking nog verder zal stijgen om tussen 2040 en 2050 een piek te bereiken en vervolgens snel te gaan dalen. Brandstoffen en voedsel zullen dan gedeeld gaan worden door veel minder mensen, waardoor er opnieuw een natuurlijk evenwicht ontstaat.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je beschrijft de wijze waarop de natuur zich zou herstellen, er is alleen één storende factor in onze natuur: de mens.

 

Die is in staat tot zelfvernietiging. Eigenlijk een vreemd wezen tussen die miljoenen andere organismen.

 

Over de benzine: ik herhaal nog maar eens, die wordt niet goedkoper. Uiteraard is het geen rechte stijgende lijn maar wel een gestaag opgaande en een versnellende lijn.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Je beschrijft de wijze waarop de natuur zich zou herstellen, er is alleen één storende factor in onze natuur: de mens.



In de kern is de mens inderdaad het grote probleem. Wij hebben gedacht dat we de natuur konden temmen en dat we de natuur niet nodig hadden. Een tijd lang (het olietijdperk) is dat inderdaad aardig gelukt, maar nu het einde in zicht begint te raken, zullen we weer meer 1 met de natuur moeten gaan worden.

En de prijs? Die gaat onomkeerbaar fors omhoog. Eerst zal de onderklasse de gevolgen gaan merken, vervolgens zal de middenklasse gaan merken dat er minder te besteden is aan luxe artikelen, waardoor de economie uiteindelijk als een plumppudding in elkaar gaat zakken en de rich de luxe kan gaan inleveren. Het is niet meer de vraag ´of´ dit gaat gebeuren, maar ´wanneer´ de grote massa door gaat krijgen wat er aan de hand, want we zitten er al middenin. Helaas, helaas, maar geniet nog even wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gerard 76
We beginnen een beetje off-topic te raken.
Graag weer terug naar het onderwerp "Wanneer 1L Benzine 2 Euro???".


Moeilijke vraag! Er komt ergens een bepaalde prijs dat de economie het niet meer kan dragen, in 2008 was dat rond de 1.70 euro. De economie storte toen in, de vraag viel terug, de olieprijs zakte als een baksteen en vlak daarna de benzineprijs. Er heeft toen een correctie plaats gevonden.

Dat zal ook nu gaan gebeuren. Ergens tussen de 1.70 en 2 euro de liter zal er weer een recessie gaan komen, omdat de economie en het systeem als geheel dat niet kan dragen. Gevolg: banenverlies, oplopende overheidstekorten, een bankencrisis, huizenprijzen die verder wegzakken, vraaguitval naar olie en weer een daling van de benzineprijs.

De cyclus zal zich vervolgens blijven herhalen. Ik denk dus niet dat we deze keer de 2 euro gaan halen, maar opnieuw de gevolgen gaan ondervinden.

Ook nog een aardige term: biflatie. We zullen meer deflatie gaan zien van niet-basale goederen (luxe artikelen) en inflatie van basale produkten, dus de eerste levensbehoeften als voedsel en brandstoffen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ron1872
Origineel bericht van: Neptunus
Nu ben ik toch benieuwd.........


Wat dacht je van veel minder bewoners op deze aardbol? Hoeft niet op een kwaadaardige manier te gaan, maar ergens zal de natuur zich gaan herstellen. Bij stijgende brandstofprijzen zullen ook voedselprijzen onbetaalbaar gaan worden. Vul zelf maar in hoe het verder verloopt. Niet zo moeilijk om het vervolg te kunnen bedenken. Er zijn diverse studies die al aangeven dat de wereldbevolking nog verder zal stijgen om tussen 2040 en 2050 een piek te bereiken en vervolgens snel te gaan dalen. Brandstoffen en voedsel zullen dan gedeeld gaan worden door veel minder mensen, waardoor er opnieuw een natuurlijk evenwicht ontstaat.

De natuur gaat zelf helemaal niks zelf herstellen anders zou dit allang gaande zijn.
De 1 e wereld kent al nauwelijks of geen bevolkingsgroei meer.
De 2 e en vooral de 3 e wel en aangezien daar de meeste mensen wonen is het nog steeds een zeer groot probleem.
De ervaring heeft geleerd dat arme mensen beslist niet worden gestimuleerd om minder of geen kinderen te nemen door voedsel te kort integendeel ze nemen er juist meer voor arbeid en oudedagvoorziening.
Nu is het zo dat de eerste wereld ruim meer kan produceren dan ze nodig hebben aan voedsel en anders importeren we het wel.
Nu hebben we ook nog uitgevonden dat ze op hun plek moeten blijven daar.
Het ziet er voor hun dus vrij somber uit.

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...