Ga naar inhoud


Boekje4All - Sat Boekenclub


Sjattuh

Aanbevolen berichten

Ik zit helemaal in Turkey en kan hier met bijna niemand mijn boeken lust delen.

 

Misschien vinden meer mensen het wel leuk om hun boek kennis te delen en boeken te bekritiseren?

 

Zo kan iedereen nieuw leesvoer opdoen en ik heb weer een plekje om met mensen over boeken te praten.

 

Als er enig animo voor is zou mij dat wel leuk lijken.

 

Er zullen denk ik vast wel sites voor dit ook zijn, maar ik wil het hier eerst proberen, omdat we toch allemaal al een hobby overeen hebben en ik momenteel errug lui ben, zelfs om te gaan Googlen.

 

Zomaar een ideetje.

 

N.B. Ik kwam eigenlijk op dit idee toen ik net de Films sectie aan het bekijken was. Er is daar een draadje over Angels & Demons en het zou leuk zijn als we dit soort dingen met elkaar kunnen vergelijken.

b.v. Ik vond de eerste film (Da Vinci) beter dan de tweede, omdat....

Echter vond ik juist dit bij de boeken weer andersom, omdat...

etc.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nou wat mij eens leuk zijn om (technische) week- en maandbladen te vergelijken en te bespreken. Ben zelf niet zo'n boeken lezer. Ja lees wel boeken maar die zijn van technische aard.

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vincent1971
Nou wat mij eens leuk zijn om (technische) week- en maandbladen te vergelijken en te bespreken. Ben zelf niet zo'n boeken lezer. Ja lees wel boeken maar die zijn van technische aard.


Waarom niet? Zouden het kunnen splitsen in 2 draadjes toch?

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees erg graag... ben overigens aan het uitkijken naar een "läsplatta" of e-book-reader zoals het in het engels heet. Erg fijn om op die manier Zweedse boeken uit de bibliotheek te kunnen lezen.

Ik ben nog aan het twijfelen of het 6" scherm van zo een reader echt wel froot genoeg is... maar in verschillende recenties die ikop internet las, hoor ik niemand dat aspect als negatief aankaarten... Echt goedkoop zijn de betere readers nog niet, vandaar mijn twijfels... maar waarschijnlijk ga ik het toch maar doen.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de Sony PRS-650 en kan hem dik aanbevelen. Wel duur, inderdaad, maar een paar euro besparen kan soms een hoop ergernis opleveren, goedkopere modellen vielen mij tegen. Het scherm van de Sony is ondanks touchscreen het beste leesbaar van alles wat ik gezien heb.

 

Een paar adviezen: áls je de hoes met ingebouwd led-leeslampje er bij koopt (zou ik doen, maar kost ook wel weer wat...) dan is de zwarte reader de meest geschikte, ikzelf heb de zilveren uitvoering maar heb met de led lamp wat meer last van reflectie van de body van de reader.

 

En gebruik gewoon de Adobe software voor het aankoppelen aan je PC, de Sony software is mij wat te onstabiel (vastlopers). Calibre is daarnaast erg geschikt om van eigen teksten epub-bestanden te maken.

 

6 inch is groot genoeg, er zijn ook 5 inch modellen maar die zijn mij wat te klein.

 

T B

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook al eens een draadje geopend over die E-Readers. Ik moet er nog steeds eentje kopen.

 

Ik word eigenlijk een beetje tegengehouden doordat de geur en aanraking van papier, in mijn belevingswereld, toch ook wel iets met zich meebrengt.

 

Maar goed, welke boeken hebben jullie de laatste tijd zoals gelezen?

 

Ik ben nu bezig met Homers Odyssey van de Penguin Classics reeks. Engelse uitvoering.

 

Ik zag een poosje terug Troy of Film 1 en zodoende. Ik verbaasde mijzelf er eigenlijk een beetje over dat ik dit nog nooit gelezen had...

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je TangoBravo voor je reactie over de PRS650! Van alle recencies die ik las dacht ik ook dat deze een van de betere was. Ik was een beetje bang dat 6" te klein zou zijn om lekker te kunnen lezen, maar als jij zegt dat dit geen probleem is, denk ik maar dat ik voor deze reader zal gaan!

 

De adobe software (Adobe Digital Edition) heb je nodig om boeken binnen te halen van Zweedse bibliotheken... als dit dan ook nog de stabielste methode is, lijkt me dat dus prima!

 

Ik ga eens rustig uitvlooien waar ik hem het voordeligste kan kopen, en ook waar hij op voorraad is...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjattuh
Maar goed, welke boeken hebben jullie de laatste tijd zoals gelezen?


Ik las laatst "Vertel me geen geheimen" (Tell me no secrets) van Julie Corbin. Daarvoor las ik "Mannen som dog som en lax" van Mikael Niemi. Ook in het nederlands vertaald zag ik...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...