Ga naar inhoud


Waarom Mac adres aanpassen?


satvet

Aanbevolen berichten

Onlangs bleken e-mails uitgelekt te zijn waarna ik constateerde dat het draadloze netwerk "beveiligd" was met WEP. Volgens de beheerder had hij alles prima beveiligd en kon niemand ongemerkt binnenkomen.

Om een einde aan de (eindeloze) discussie te maken besloot ik maar even Aircrack op mijn laptop te zetten die gelukkig een geschikte wifi kaart heeft.

 

Nu vraag ik me alleen af waarom elke handleiding begint met het aanpassen van het Mac adres van die kaart?

 

Iemand enig idee?

 

NB: het "hacken" is met toestemming. ;-)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: satvet
Onlangs bleken e-mails uitgelekt te zijn waarna ik constateerde dat het draadloze netwerk "beveiligd" was met WEP. Volgens de beheerder had hij alles prima beveiligd en kon niemand ongemerkt binnenkomen.
Om een einde aan de (eindeloze) discussie te maken besloot ik maar even Aircrack op mijn laptop te zetten die gelukkig een geschikte wifi kaart heeft.

Nu vraag ik me alleen af waarom elke handleiding begint met het aanpassen van het Mac adres van die kaart?

Iemand enig idee?

NB: het "hacken" is met toestemming. ;-)


Alles best leuk en aardig, maar zelfs als je op wifi binnen kan komen, dan betekent dat nog niet dat je ten alle tijden zomaar e-mails kan onderscheppen, zelfs bedraad niet, daar zul me toch echt meer voor moeten doen.

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Nee, dat is inderdaad een fabeltje.

 

Het onderscheppen van email en wachtwoorden wordt wel heel erg simpel als je mensen via jouw 'openbare' accesspoint toegang geeft tot het internet.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

WEP is sowieso een verouderd iets, en een WEPKEY achterhaal je in notime.. zelfs WPA/WPA2 is te achterhalen.. maar goed

 

 

 

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ou-Tannu
WEP is sowieso een verouderd iets, en een WEPKEY achterhaal je in notime.. zelfs WPA/WPA2 is te achterhalen.. maar goed

In een situatie met weinig clients, thuis o.a. is dat niet te doen.

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

Daar vergis je je makkelijk in. Beveiligingen als WEP/WPA etc zijn wel degelijk te doorbreken en je hebt er niet eens veel middelen voor nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tha Great Mac
Daar vergis je je makkelijk in. Beveiligingen als WEP/WPA etc zijn wel degelijk te doorbreken en je hebt er niet eens veel middelen voor nodig.

WEP is simpel.
WPA (en WPA2) is moeilijk, aangezien de key alleen bij initialisatie van de verbinding wordt gebruikt, de client en het accesspoint spreken gecodeerd om de zoveel tijd steeds een nieuwe codering af.
De enige beproefde manier is een stoorzender opzetten waardoor alle clients opnieuw een verbinding op moeten zetten, als je dan al dat verkeer op kan vangen, dan kun je de key achterhalen door de overeenkomsten in al dat verkeer te analyseren.
Maar daar heb je best veel clients voor nodig.

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

diverse smile

 

alleen WPA2 met AES is zo goed als onmogelijk..

 

WPA2 met TKIP is nog steeds relatief snel te doen smile

 

Nvidia GPU Power! :P

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ou-Tannu
diverse smile

alleen WPA2 met AES is zo goed als onmogelijk..

WPA2 met TKIP is nog steeds relatief snel te doen smile

Nvidia GPU Power! :P

Vind ik knap, aangezien het opzetten van de verbinding, waar de WPA/WPA2 key voor nodig is, exact hetzelfde is, het enige verschil is de encryptie van het data verkeer en daar wordt de WPA/WPA2key niet voor gebruikt.
Dus verklaar je nader.

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...