Ga naar inhoud


[SmartWi] Bedrade oplossing gezocht


Aanbevolen berichten

Ik heb een aantal ontvangers, maar ook een TV met ingebouwde DVB-S ontvanger en CI.

Ik wil op alle TV's een uitgebreid pakket kunnen zien (hoeft niet tegelijktijdig), zonder volledig leeg te moeten bloeden op de kosten van de 2e, 3e en 4e kaart. Telkens de kaart in een andere ontvanger/TV stoppen werkt ook niet echt lekker.

 

Bestaat er ook een bedrade oplossing om kaarten binnenshuis ala SmartWi of Clone+ te klonen/delen? Of het nu serieel of via LAN is, boeit me niet zo, zolang het maar bedraad is.

 

Ik heb namelijk een hekel aan zenders in huis (heb bijvoorbeeld gewoon een gbit netwerkje ipv wifi), en het is geen probleem om overal draden naartoe te trekken.

 

Vroeger was er een systeem van Nederlandse bodem, ben de naam even kwijt, maar die werkt niet met de nieuwe Mediaguard / Seca 3.

 

Ik wil het niet oplossen met in house C/S omdat ik dan weer een ontvanger (+afstandbediening) bij de TV met geïntegreerde ontvanger zou moeten zetten. Tenzij er een andere CI oplossing is. De TV komt namelijk strak tegen de muur en de bekabeling kan ik in de wand wegwerken.

Link naar reactie
Delen op andere sites


ligt eraan welke ontvangers je hebt, dan is alles mogelijk.

Een cds gecertificeerde ontvanger gaat het niet, maar een dreambox, vu+duo oid in ieder geval wel......via LAN

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ooit m'n SmartWi aan een spectrum analyser gehangen, de gebruikte frequentie is in de buurt van 864MHz en daar mag je geen EIRP van meer dan 0,01 Watt gebruiken. Dit signaal is dan nog enkel aanwezig bij het doorsturen van de ECM's dus staat je ontvanger uit of ontvang je FTA dan valt er niets te meten. In het andere geval heb je elke paar seconden een pulstrein van een paar milliseconden dus er wordt misschien maar 5% van de tijd werkelijk uitgezonden. Het zou me dus niet verwonderen dat je op het eind van de rit meer electromagnetische straling hebt van je Gigabit utp-kabel dan van de SmartWi whistle

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dit vraagje een tijdje geleden gesteld in het onderdeel aangaande Wifi, maar kreeg er geen reactie op:

 

Citaat:
Naar aanleiding van de review op het forum over de Clone+ had ik nog een vraag.

 

Bij de kenmerken van het product op de site van de producent staat het volgende:

 

"variable transmitter power from -20 do 5 dBm"

 

Wil dat zeggen dat de "zender" van het toestel zijn vermogen aanpast aan de afstand tot de "ontvangers" en met wat komt -20 tot 5 dBm eigenlijk qua sterkte overeen (wifi-netwerk of meer/minder vermogen ?)

 

Alvast bedankt voor de antwoorden.

 

Mag ik aannemen dat de Clone+ dan ook volgens hetzelfde principe werkt en het antwoord hierboven van de Smartwi (0,01 Watt) ook daarop van toepassing is.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de info.

 

Als ik het goed begrijp is dat dan vele malen lager dan het vermogen van een Wifi-netwerk, waarbij een Wifi-netwerk continu uitzendt en dit toestel maar enkel bij benadering 5 % van de tijd.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

hmm es kijken.. smile

 

want ik zoek iets om mn TV met CI+ slot aan Ziggo te hangen met een share... want Ziggo smartcards zijn nou ook niet gratis.. ( en heb er meer dan 3 nodig wink )

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...