Ga naar inhoud


Lip-sync nederlandse zenders


pepper

Aanbevolen berichten

Ik heb erg veel last van irritante lip-sync.

Ik weet dat er al meer over gesproken is, maar is er een standaard waarde op te geven voor meerdere zenders ?

 

Andere oplossing natuurlijk ook altijd welkom

groeten pepper

2 x VU+ duo - 1 x Dream 800 - 1 x Dream7000 - 1 x Dream 500

Wavefrontier T90

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Pedro Newbie

Je zal de lipsync per zender op moeten geven, omdat deze niet over evenveel uit de pas loopt. Ned 1 HD is b.v. heel erg en moet bij mij op ongeveer -135ms staan maar b.v. Discovery HD hoeft niet gecorrigeerd te worden.

Dus je zal toch echt alle zenders na moeten lopen of gewoon aanpassen op het moment dat het je opvalt dat het geluid out of sync is.

 

Een instelling voor alle zenders werkt dus niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb Ned1HD nu op -20 staan, dit geeft nu een redelijke sync.

Wat ik me afvraag is of andere images hetzelfde probleem hebben.

Als ik teruglees, zie ik steeds problemen bij OpenPli terwijl gebruikers van andere images die reageren geen probleem schijnen te hebben.

Ik stel wel vast dat de syncproblemen eigenlijk een probleem zijn van de nederlandse zenders.

Klopt dit?

 

Als gebruikers van andere images willen reageren is er misschien een beter zicht op dit probleem te krijgen

groeten pepper

2 x VU+ duo - 1 x Dream 800 - 1 x Dream7000 - 1 x Dream 500

Wavefrontier T90

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is er wel degelijk !!

Het gaat om de nederlandse HDTV-zenders 1,2,3 en RTL4 (dus HD)

 

Ikzelf heb het delay op -65 (via analoog) of -135 (via HDMI) staan, e.e.a. afhankelijk van de audio-output welke ik dus gebruik.

 

Inderdaad zijn er veel mensen die het niet eens opvalt dat e.e.a. niet lipsync is wat ze kijken op genoemde HDTV-zenders. Maar neem van mij aan dat iedere HD-receiver last heeft van genoemd probleem en ............... dat iedere HD-receiver een AC-3 lipsync correctie nodig heeft en/of aan board moet hebben t.g.v. het aangeboden "knoeiwerk/gebroddel" van CD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

pepper, heb dat tweemaal heel duidelijk ontdekt sinds ik de E2 receivers gebruik

maar ook op de dm7020 E1 heb ik dat al eens ontdekt.

daar iedereen het zelfde satelliet signaal krijgt moet het bij de afnemer liggen

waarom bij de een wel en de andere niet kan te maken hebben met de gebruikte apparatuur en/of bedrading (aansluitingen)

 

-heb je dat ook als er een scart gebruikt wordt in tegenstelling tot de hdmi kabel?

-heb je ac3 of dts downmix ingeschakeld?

-heb je dat verschijnsel ook als je via de av-receiver (home cinema set) het geluid naar de kijk en luister ruimte stuurt?

-heb je al eens de telnet >dmesg< uitvoer bekeken terwijl er async was, of die iets kenbaar vreemds weergeeft?

 

ik kan me niet voorstellen dat er verschil is bij de images daar de proprietaire drivers allemaal gelijk zijn voor die images (en het wordt immers ook bij dreamboxen geconstateerd.

 

ciao

Children Of The Sun

Dead Can Dance

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In ieder geval zit ik nu met -20 lager dan de andere mensen die een melding gemaakt hebben binnen dit topic.

Toch raar dat er niet meer mensen op reageren, of zoals je zegt, wordt het door veel mensen niet gezien (lijkt me sterk maar ja)

 

Ik vind het in ieder geval erg irritant en vraag mij af of er softwarematig iets aan te doen is, of in ieder geval al naar gekeken is.

 

Ik geloof niet dat het aan mijn bekabeling kan liggen want die is in ieder geval van goede kwaliteit kabel en componenten.

groeten pepper

2 x VU+ duo - 1 x Dream 800 - 1 x Dream7000 - 1 x Dream 500

Wavefrontier T90

Link naar reactie
Delen op andere sites

pepper,

dat je goede kabels en componenten gebruikt geloof ik graag

maar enkel dat gegeven / info levert geen opties of oplossingen

tenminste geen die voor de hand liggen

 

heb je hdmi? aan ingang 1 van tv (wissel eens op ingang 2 n+)

 

ciao

Children Of The Sun

Dead Can Dance

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

kijk er even goed naar als je thuis bent

HD-ready is "iets" ouder qua leeftijd, kan toch het HDMI zijn

heb zelf ook HD ready panasonic th-42PW5EX van oeroud maar die heeft met YpbPr via scart 1080i en geen lipsync issues met de VU+ DUO

 

ciao

Children Of The Sun

Dead Can Dance

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...