Ga naar inhoud


Lip-sync nederlandse zenders


pepper

Aanbevolen berichten

Bij mij Onkyo AV HDMI versterker is ook de sync per ingang

in te stellen, dat geeft dus aan dat het niet alleen aan de

zenders hoeft te liggen.

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast georgiosolos

Nogmaals in Blackhole totaal geen lip-sync problemen. In december heeft Blackhole wat in de drivers gewijzigd, na de grote driver-update van VU+, sindsdien met BH geen sync-problemen.

 

Wat mij wel opvalt bij het zappen is dat op gecodeerde zenders de VU+ het beeld van de gekozen zender opent, maar deze 0,5 seconde doet freezen alvorens weer verder te gaan. Ik heb altijd gedacht dat dit met de softcam te maken heeft, maar dit kan ook te maken hebben met een syncronisatie. Ik weet niet of dit bij de andere images ook optreedt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

georgiosolos,

je opmerking over blackhole image zal best kloppen, maar om meteen van je oude image af te stappen is beetje overhaast zoals wanneer de voordeur klemt ga je toch niet je huis verkopen...

 

het beeldgedrag bij/tijdens zappen is bekend

en is destijds een keuze geweest van de makers van de drivers gebaseerd op feedback van gebruikers (zo las ik dat uit de verhalen op vuplus-support in de nazomer)

maar heeft niets met lipsync te maken.

 

als pepper zin en tijd heeft kan die natuurlijk je suggestie met blakhole eens testen (flashen en inrichten is immers enkel een half uurtje werk) als ik het zelf zo hebben lipsync probleem zou ik wellicht ook alles proberen.

 

ciao wink

Oversea

Jaydee

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net online update gedaan.

Bij reboot blijft hij hangen op het blauwe Plischerm. mad

 

Net nieuwe OpenPli beta binnengehaald, ga ik er zo opzetten.

Wordt vervolgd

groeten pepper

2 x VU+ duo - 1 x Dream 800 - 1 x Dream7000 - 1 x Dream 500

Wavefrontier T90

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nieuwe openpli (stabiel) gedownload.

Nadat alles geinstalleerd is,lijkt het op het eerste gezicht dat de lypsinc minder is, maar zeer zeker niet over.

 

Komende dagen toch nog eens goed kijken (als ik iets meer tijd heb)

Ook het voorstel van tonski om een keer scart te proberen zal ik ook eens doen.

Wordt vervolgd

groeten pepper

2 x VU+ duo - 1 x Dream 800 - 1 x Dream7000 - 1 x Dream 500

Wavefrontier T90

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pepper
Nieuwe openpli (stabiel) gedownload.
Nadat alles geinstalleerd is,lijkt het op het eerste gezicht dat de lypsinc minder is, maar zeer zeker niet over.

Komende dagen toch nog eens goed kijken (als ik iets meer tijd heb)
Ook het voorstel van tonski om een keer scart te proberen zal ik ook eens doen.
Wordt vervolgd

Wat bedoel je met stabiel ??? Vertel eens welke OpenPli je nu hebt gebruikt ?

Lipsync zal je altijd moeten instellen voor de AC3(audio) HDTV zenders Ned1,2,3//HD en RTL4HD.
Wil je dat niet, kijk dan gewoon SD !!!!!!

Doe eens voor jezelf een test op een duits kanaal, bijv Das Erste HD waarbij je kan kiezen tussen zowel MPEG alsmede AC3. Je zult zien dat MPEG lipsync is en AC3 eigenlijk moet worden gecorrigeerd.

Tot slot, kijken via scart is terug in de tijd. Je kijkt dan RGB-analoog !!!!
Link naar reactie
Delen op andere sites

heb Lib-sync nog nooit ingesteld, heb er helemaal geen problemen mee. zal, denk ik, grotendeels wel aan de tv's liggen wat voor kwaliteit je hebt.

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toppers


Tot slot, kijken via scart is terug in de tijd. Je kijkt dan RGB-analoog !!!!

uhm ja en?
het is zoals ik aangaf (ook in eerdere berichten) wel de oplossing voor mijn oude plasma toch 1080i component te kijken.

en enkel een testje waard voor pepper of via scart ook het lipsync probleem bestaat... dus daar wordt niemand droevig van.
ciao

Oversea

Jaydee

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
Origineel bericht van: Toppers


Tot slot, kijken via scart is terug in de tijd. Je kijkt dan RGB-analoog !!!!

uhm ja en?
het is zoals ik aangaf (ook in eerdere berichten) wel de oplossing voor mijn oude plasma toch 1080i component te kijken.

en enkel een testje waard voor pepper of via scart ook het lipsync probleem bestaat... dus daar wordt niemand droevig van.
ciao
Inderdaad, daar heb je helemaal gelijk in/mee. YUV (component) is nog steeds analoog maar prima te gebruiken.
Ik had jaren terug ook plasma's in gebruik, een Sony en een Pioneer, en inderdaad met wat "verlopen" (zijn weinig YUV/component/scart uitvoeringen) en wat gepriegel met elco's lukte ook het component aansturen prima.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Toppers,

misschien, heeft pepper der nog wat aan...

of anderen die geen HD-full hebben

 

daar niet alle HD-ready plasma's / LCD's een gelijke verbindingsvriendelijkheid kennen.

 

mijn oudje, th-42PW5EX, heeft aan de separate Tuner scart ingang met een speciale SCART kabel van Ixus zonder enig probleem het component 1080i van de VU+ via scart uitgang.

 

als je de HDMI op wikipedia bekijkt is er zelfs per HDMI versie een verschil

en wel of het "juiste" kan worden geleverd aan die TV

 

Citaat:
Support for YCbCr color-space and higher color-depths ("deep color") are optional. HDMI permits xvYCC 4:4:4 (8–16 bits per component), YCbCr 4:4:4 (8–16 bits per component), or YCbCr 4:2:2 (8–12 bits per component).[43][44] The color spaces that can be used by HDMI are ITU-R BT.601, ITU-R BT.709-5 and IEC 61966-2-4.[43]

 

idem de HDMI versie bepaald welke audio doorgegeven wordt (en dus of de TV daar een audio-board in heeft dat het dan ook "goed" verwerkt)

men heeft al eens (bij plasma review) een plasma open geschroefd en de in de manual aangegeven componenten zaten er niet in echter een revision board.

 

- hiermee geef ik enkel aan dat er veel verschillen zijn en ook wel problemen zoals lip-async-beeld

- ik geef, kan ik ook niet, geen oplossing

 

enkel kijken welke aansluiting eventueel bij die combinatie toestellen mogelijk zou zijn en dus eens testen zou licht in het duister kunnen brengen

 

vergelijkbare problemen kent men ook van bijvoorbeeld een verkeerde handshake bij onkyo via HDMI

 

als niets helpt is enkel de optische uitgang gebruiken via de Audio-Video Receiver de meest 'gehoorde / gekende / gebruikte oplossing.

 

ciao

Oversea

Jaydee

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...