Ga naar inhoud


Herken een nep-hotspot ! (Consumentenbond)


Johan45

Aanbevolen berichten


  • Beheerder
Origineel bericht van: ron1872
Gelijk je rekening laten blokkeren neem ik aan.


Natuurlijk niet!

Je wachtwoord wijzigen is voldoende.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hun oplossing met let op https groene balk certificaat is

ook niet water dicht.

 

Voor een paar cent kan je een domain certificaat kopen

b.v. op domain robobank.nl en dan maar fishing doen.

 

gelukkig werken de banken met een tan als dubbele beveiliging

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

uhm, als die je wachtwoord al hebben, kun je aannemen dat ze dat zelf ook even aanpassen, toch?

 

heb het nog niet hoeven doen maar dat hoeft men toch niet te bevestigen via andere middelen dan enkel online?

of komt ook bij wachtwoord wijziging de tan aan de orde?

 

zijn de banken daar coulant en helpen ze je?

(mocht het je gebeuren)

 

ciao

 

 

Sorry

Röyksopp & Jamie Irrepresible

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Als je niet meer in kunt loggen meldt je dat uiteraard je bank, maar als je dat wel kunt (en dat is veel waarschijnlijker) wijzig je het wachtwoord.

 

Als ik jou zou 'hacken' zou ik willen dat jij dat niet weet.

Als ik dan je wachtwoorden ga veranderen, gaan er toch hopelijk wel bellen rinkelen?

 

Met alleen het wachtwoord van je telebanking kan een hacker nog niets, behalve dan wat rond snuffelen in je saldo en boekingen.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ha ja zo gezien

maar dan hack ik tot je rekening rood staat. whistle

ciao

 

misschien zo

Citaat:
Heeft u toch uw persoonlijke gegevens telefonisch doorgegeven of ingevuld in een valse e-mail of vals inlogscherm? Neem dan direct contact met de ING Alarmlijn op 058-21 260 00. Deze lijn is altijd bereikbaar, 7 dagen per week, 24 uur per dag.

bron ing

 

dus wellicht een antwoord op de vraag wat te doen.

 

dat zal hopenlijk elke bank kennen?

ciao

Sorry

Röyksopp & Jamie Irrepresible

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
Origineel bericht van: ron1872
Gelijk je rekening laten blokkeren neem ik aan.


Natuurlijk niet!

Je wachtwoord wijzigen is voldoende.

Mvg,

Michel


WW wijzigen, NADAT je ben geript lijkt me telaat, rekening blokkeren is wel zo handig, maar ook al telaat.
Vergeet niet dat zoiets in real time gaat, en bellen naar een bank lijkt dan eeuwen teduren.

De mensen die zo graag mobiel willen doen, moeten gewoon niet alles als vanzelf sprekent nemen, en nadenken, dat is moeilijk, je laten afstompen door het mobiele gemak is veel gemakkelijker.
En klagen na de val in de kuil hoort erdan bij...

Link naar reactie
Delen op andere sites

hé hé dat het kan gebeuren... is de kwestie en wat dan snel te doen misschien als vervolgvraag.

 

niet dat we afstompen en allemaal wifi worst lusten. wink

 

dus hoe herkennen en hoe handelen...

is een prachtig bericht gestart door johan45, zonder helemaal paranoia te worden dient men dat te weten.

 

ciao

Sorry

Röyksopp & Jamie Irrepresible

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
Origineel bericht van: chelloanarchist
Origineel bericht van: Michel
Origineel bericht van: ron1872
Gelijk je rekening laten blokkeren neem ik aan.

Natuurlijk niet!
Je wachtwoord wijzigen is voldoende.

Mvg,

Michel


WW wijzigen, NADAT je ben geript lijkt me telaat, rekening blokkeren is wel zo handig, maar ook al telaat.
Vergeet niet dat zoiets in real time gaat, en bellen naar een bank lijkt dan eeuwen teduren.

De mensen die zo graag mobiel willen doen, moeten gewoon niet alles als vanzelf sprekent nemen, en nadenken, dat is moeilijk, je laten afstompen door het mobiele gemak is veel gemakkelijker.
En klagen na de val in de kuil hoort erdan bij...

Dat moet je mij dan maar echt eens uitleggen.

Ik wordt gehacked. Men bemachtigt via een open wifi accespoint mijn online banking username en wachtwoord.

Laten we ING als voorbeeld nemen.

Men kan dus nu inloggen op mijn online backing account en mijn saldo en boekingen bekijken. Meer kan absoluut niet want daar heb je mijn TAN code lijst voor nodig en die staat op papier of ontvang ik via SMS.

Ik verander nu mijn wachtwoord online. De hacker kan niet meer inloggen.

Zolang ik nu niet meer opnieuw gebruik ga maken van een gemanipuleerde accesspoint om in te loggen op de (fake) ING site kan men nu ook mijn saldogegevens en boekingen niet meer zien.

Probleem 100% opgelost.

Ga ik mijn rekening blokkeren kan ik die alleen schriftelijk en wel via een bezoekje aan de ING bank of postkantoor weer activeren. Dat is een enorm gedoe en er is geen enkele reden om dat te doen.

Er wordt een beetje paniek gezaaid om niets. Als je gewoon je gezond verstand gebruikt en verantwoord omgaat met je PC of laptop kan je niet zomaar gehacked worden.

Skimmen of een overval is nog steeds een veel betere en eenvoudigere manier om op illegale wijze aan iemand zijn centen te komen.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
Ik verander nu mijn wachtwoord online. De hacker kan niet meer inloggen

Moet dat niet zijn: De hacker verandert mijn wachtwoord online. Ik kan niet meer inloggen.

En het 06 nummer voor het ontvangen van TAN codes is het eerste wat de hacker in het profiel wijzigt.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

ha nee vGnp, dat weet ik heel precies wegens overstap naar andere belprovider

dat duurt 7 werkdagen en je krijgt een activeringsode thuis

dus online kan hij er niets mee

 

echter als je het zelf laat slepen en niets meld ben je misschien de klos

ciao

Sorry

Röyksopp & Jamie Irrepresible

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: vGnp
En het 06 nummer voor het ontvangen van TAN codes is het eerste wat de hacker in het profiel wijzigt.

Dat kan, echter... Om de wijziging ook daadwerkelijk te activeren, krijg je op je oude nummer een TAN code, welke je moet invoeren. Dit gaat dus niet lukken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...