Ga naar inhoud


Herken een nep-hotspot ! (Consumentenbond)


Johan45

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Michel
Origineel bericht van: chelloanarchist
Origineel bericht van: Michel
Origineel bericht van: ron1872
Gelijk je rekening laten blokkeren neem ik aan.

Natuurlijk niet!
Je wachtwoord wijzigen is voldoende.

Mvg,

Michel


WW wijzigen, NADAT je ben geript lijkt me telaat, rekening blokkeren is wel zo handig, maar ook al telaat.
Vergeet niet dat zoiets in real time gaat, en bellen naar een bank lijkt dan eeuwen teduren.

De mensen die zo graag mobiel willen doen, moeten gewoon niet alles als vanzelf sprekent nemen, en nadenken, dat is moeilijk, je laten afstompen door het mobiele gemak is veel gemakkelijker.
En klagen na de val in de kuil hoort erdan bij...

Dat moet je mij dan maar echt eens uitleggen.

Ik wordt gehacked. Men bemachtigt via een open wifi accespoint mijn online banking username en wachtwoord.

Laten we ING als voorbeeld nemen.

Men kan dus nu inloggen op mijn online backing account en mijn saldo en boekingen bekijken. Meer kan absoluut niet want daar heb je mijn TAN code lijst voor nodig en die staat op papier of ontvang ik via SMS.

Ik verander nu mijn wachtwoord online. De hacker kan niet meer inloggen.

Zolang ik nu niet meer opnieuw gebruik ga maken van een gemanipuleerde accesspoint om in te loggen op de (fake) ING site kan men nu ook mijn saldogegevens en boekingen niet meer zien.

Probleem 100% opgelost.

Ga ik mijn rekening blokkeren kan ik die alleen schriftelijk en wel via een bezoekje aan de ING bank of postkantoor weer activeren. Dat is een enorm gedoe en er is geen enkele reden om dat te doen.

Er wordt een beetje paniek gezaaid om niets. Als je gewoon je gezond verstand gebruikt en verantwoord omgaat met je PC of laptop kan je niet zomaar gehacked worden.

Skimmen of een overval is nog steeds een veel betere en eenvoudigere manier om op illegale wijze aan iemand zijn centen te komen.

Mvg,

Michel


Volgens mij heb ik het al uitgelegt? er staat NADAT real time gaat, en bellen naar een bank lijkt dan eeuwen teduren.

Rest nu de vraag , " Hoe weet je (men) opdat moment dat je gehacked ben, of dat je op een nep site zit?"

Dit hypothetische gedoe raakt kant nog wal.
Ik kan heel simpel een site nabouwen, met hun eigen middelen.

Dan moet je wel erg kien zijn om er niet in tetrappen, dat is nu juist de clue, klinkt het als, loopt het als en ziet het eruit als, dan is het dat ...wat je denk dat het is.

****
De mensen die zo graag mobiel willen doen, moeten gewoon niet alles als vanzelf sprekent nemen, en nadenken, dat is moeilijk, je laten afstompen door het mobiele gemak is veel gemakkelijker.
En klagen na de val in de kuil hoort erdan bij...

****
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

ja leuk dat men dat nu laat zien met een "nep" hotspot.

 

Maar hoe moeilijk is dat nu om op een willekeurig onbeveiligd wireless netwerk ook te doen?

 

 

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Je gaat totaal aan mijn argumenten voorbij.

 

Ik stel dat men op deze manier niet echt schade kan aanrichten. Hooguit wat gegevens bekijken, maar geen geld van de rekening halen.

 

Weerleg dat maar eens met een goed onderbouwd antwoord.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het voorbeeld wordt de Rabo bank genoemd. Om daar transacties te doen, heb je een paslezer nodig, die verstrekt is door de Rabobank.

Zonder die paslezer (waarin je je pinpas moet steken) kan er geen geld overgemaakt worden, dus inderdaad alleen wat rondkijken, zoals Michel al zei.

Ouderwets DM8000 en DM500HD. (Met PLi)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Keitje
Zonder die paslezer (waarin je je pinpas moet steken) kan er geen geld overgemaakt worden, dus inderdaad alleen wat rondkijken, zoals Michel al zei.

Zonder pinpas en kaartlezer kom je bij de Rabo niet eens binnen.
Dus niet eens rondkijken.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Conclusie.

Het gevaar van een leeg geplukte rekening is nihil.

De hacker kan er weinig mee.!

Toch is het ongewenst dat er iemand in je rekening(en) kan snuffelen.

Daarom toch maar even goed opletten als je naar je bank account surft ....

 

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk zet ik na het verbinden met een hotspot ook meteen een SSL tunnel (vpn) naar de zaak open.

 

Niet alleen ivm privacy, maar ook omdat hotspots toch vaak bepaalde poorten blokkeren welke ik graag open heb smile

**DM800PRO - OpenPli 2.0 - 500GB HDD, 1GB USB

**Triax 78tds + Multifeed + 4x ALPS LNB (13,19,23,28)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...