Ga naar inhoud


Aanschaf TV


Aanbevolen berichten

Hallo forumleden.

 

Ik wil een nieuwe TV (HD) kopen welk advies geven jullie.

 

Eisen/:

Goedkoop beneden de 750 euro.

Huiskamer met veel daglicht.

Scherpe inkijkhoek nodig.

Satteliet HD ontvangst aansluiting.

Scart nodig omdat ik nog werk met oude video.

Graag aansluiten op PC mogelijkheid.

Beeldscherm 82 cm.

 

LCD/LED/Plasma ik zie door de bomen het bos niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zorg in iedergeval dat er minimaal 4 hdmi aansluitingen op zitten, dan kun je voorlopig voorruit. Ook uitvinden of er een optische output opzit die het geluid van de aangesloten apparaten kan doorzetten naar het surround systeem.

 

Dit zijn in iedergeval de punten waar ik de volgende keer op ga letten.

een Sony 40W4500, 2x ipbox 9000, Triax 110, Moteck SG-2100 A ontvangst van 53,1 Oost t/m 24,5 West en een Logitech Harmony Remote 785 (ideaal)

Link naar reactie
Delen op andere sites

LED= ook een LCD,maar dan is de verlichting in het scherm(backlicht)vervangen door led's,82 cm heb je niet in plasma.Ik zou zeggen er is keuze genoeg.Overigens HD heeft weinig zin met zo'n klein beeld,de scherm diameter is 1/3 van de kijk afstand.Met een ingebouwde sat reciever heb je altijd een CI module nodig,met alle nadelen van dien,bijv. voor Sky en CD heb verschillende modulen nodig,dus een losse reciever is altijd beter,Bijv.meteen Dreambox heb je geen CI modules nodig,het geen je een hoop geld uitspaard.Voor ca.€500,-heb je een Ful HD LCD TV van Thoshiba type 42AV-635DG , DVBT /annaloog Tuner, 4HDMI,1x composit input ,2x Scart,1x USB en 1x RS232 en VGA aansluiting met 3jaar garantie,prima kijkhoek,een meer dan voldoende licht voor overdag . Met Phillips is het vragen om problemen,made in China.Ga eerst in de winkel kijken ,en let vooral op de huids kleur,dat deze natuurlijk is,dus geen zonnnebrand effekt,bij een hoop TV's is deze niet natuurlijk,en ook niet mooi instelbaar,ook niet bij sommige plasma Tv's.Ik heb er vorig jaar net voor de kerstdagen 5 stuks gekocht ,niet voor mijzelf ,maar voor een bedrijf,om de 16 Beveilings Camera beelden op weer te geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Plasma schermen hebben duidelijk minder lichtopbrengst t.o.v. LCD schermen. In een erg lichte kamer zal LCD dus beter zijn.
  • Full HD zou misschien niet nodig zijn, maar alle moderne schermen met grote contrast omvang etc. zijn Full HD. HD Ready schermen hebben dus niet alleen minder pixels, maar zijn ook op andere gebieden minder dan Full HD schermen.
  • Je hebt bij een Dreambox (of andere receivers) misschien geen CAM module nodig, maar wel de receiver zelf. En bij mijn weten zijn die niet gratis.
  • Philips TV's worden nog niet in China gemaakt, pas onlangs heeft Philips een contract met een Chinese leverancier gesloten om dat in de toekomst te gaan doen. Daarnaast kunnen ze in China best uitstekende producten maken, Apple laat er al zijn iPAD's, iPhones etc. maken.
  • Iedere TV heeft meerdere voorinstellingen voor kleuren etc. Zijn de kleuren dus overdreven, vraag de verkoper dan om een andere voorinstelling te kiezen. Je kunt ook handmatig nog het nodige wijzigen, en zelfs het toestel laten calibreren. Kortom, staar je niet dood op de weergave in de showroom.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Flip XX-PFL5606 serie als je krijgen kan, 46" en kleiner zit onder die prijs.

Alhoewel je ook al 3D voor die prijs hebt, maar je moet daar brillen en randapparatuur bij gaan rekenen.

 

Google zelf maar waarom ik op deze flip flat serie duid.

Had en heb hem op oog maar ega wil de grootste in die serie en ik wil mijn nek op te korte kijkafstand niet zo zwaar belasten.

 

Al hebben de buren nog zo'n groot scherm. 82-102 cm is zat.

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

volgens mij zijn er heel wat recent de revue gepasseerd en ook menig suggestie gegeven.

de Samsung led (7000 en 8000 serie) is een mooie

de LG 42PW450

de panasonic TX-42G20

en meer werden er ook in de commentaren genoemd.

ik betwijfel of je na het lezen wel de bomen in het bos ziet.

er zijn namelijk altijd veel meningen in de commentaren die anderen weer ontzenuwen of tegenstrijdige meningen hebben.

 

wat betreft je Eisen:/

dat wordt lastig <<= 750 maar niet onmogelijk

hoge lichtopbrengst hebben ze allemaal vooral in dynamische stand

inkijkhoek is fabeltastisch voor de meeste typen

multituners met DVB-S2 hebben ze juist niet allemaal

scart hebben ze nagenoeg nog allemaal

aansluiten pc gaat via HDMI dus is mogelijk

32 inch (=81cm) is eigenlijk wat klein voor HD maar goed mogelijk

 

ik zou Samsung UE32C8700 nemen als ik die eisen stelde

ook al is die iets duurder je kunt er meer mee zoals media in je netwerk afspelen

en hij heeft echt een gaaf beeld

 

helaas staan de kleinere niet bij den winkelier, die propageren meestal die grote jongens dus ergens een zien=kopen? is lastiger.

 

veel succes

ciao

 

Oversea

Jaydee

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik bij Tweakers pricewatch ga kijken, dan vind ik 15 Full HD TV's van 32 inch met een DVB-S2 tuner. Op twee na is de prijs minder dan €750.

 

Denk er aan dat heel veel kopers naderhand tot de ontdekking komen dat ze eigenlijk een groter toestel hadden moeten kopen.

 

Er zijn ook 14 37 inch toestellen verkrijgbaar in ongeveer dezelfde prijsklasse, en zelfs in 40 en 42 inch kun je voor die prijs terecht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt als een bus.....vond mijn 42 inch na 3 weken ook al erg klein worden...en hij leek nog wel zo groot :D:D:D mijn credo, als je toch naar de muur loopt te staren laat het dan een plasmawand zijn, heb je wat om naar te kijken.

 

Groetjes...............

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...