Ga naar inhoud


auto-schade door minderjarige


sattos

Aanbevolen berichten

Gast Tha Great Mac

Je moet niet raar opkijken als de verzekering van de ouders van je neefje doodleuk verwijzen naar jouw autoverzekering.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 65
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

 

@alx,

 

ook weer van een willekeurige verzekeraarssite:

 

Met de Aansprakelijkheid verzekering ofwel WA verzekering verzekert u schade aan derden, veroorzaakt door toedoen van uzelf, uw gezin en uw huisdieren. Ook logés, inwonende ouders, schoonouders en grootouders vallen onder de dekking. Ook uw kinderen die door een studie of stage niet bij u in huis wonen, vallen onder uw Aansprakelijkheidsverzekering.

 

 

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voorval speelde in duitsland

 

auto verzekering schade veroorzaker betaalde de schade aan schade geledene.

 

De verzekering van de veroorzaker (moeder) betaalde de geleden schade terug aan de autoverzekering van het veroorzakende voertuig. incl de schade welke zou ontstaan door het veranderen van de bonus/malis treden.

 

rechtsgrond: de moeder had de oppasplicht naar haar kind toe niet goed uitgevoerd.

 

stel dus dat de moeder buiten stond en het kind uit het oog verloor, indien de moeder binnen was, heeft ze helemaal niet opgepast en kan haar verzekering moeilijk doen.

nobody is perfect, I ain't nobody

 

feedback doet wonderen
vu solo2, Vu duo 4K SE, vu uno 4k,  ultimo voor hobby

Link naar reactie
Delen op andere sites

gewoon de voorval omschrijven op het ongevallen rapport en de verzekering zorg voor de afwikkeling.

 

de verzekering stelt indien nodig de ouders verzekering aansprakelijk voor de schade.

 

zelf hoef je niets te doen

 

 

Zo hou je ook de ouders van je neefje te vriend.

Dreambox DM8000HD

 

AZBOX Premium +

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ youriy

 

Ik ben geregisteerd geweest in het register van de SER (Sociale Economisch Raad). Werk niet meer, maar weet echt wel waar ik over praat. Het is GEEN WA-verzekering!

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

volgens mij zit het gewoon zo:

onbevoegde persoon bediend een machine (auto) en veroorzaakt

schade aan derde.

 

stap 1 mijn auto heeft schade veroorzaakt door geven aan verzekering.

 

verzekering gaat kijken of ze moeten betalen uitkomst kan

zijn jongetje is veroorzaker ,kan ook zijn houder auto heeft

onverantwoord gehandeld auto niet afgesloten geen sporen van

braak.

 

in dit geval is de houder van auto verantwoordelijk en springt

de auto wa in.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sattos
pukje,

als ik persoonlijk bij was betrokken,heb je gelijk,maar het is allemaal buiten mij om gebeurd


Hier kan je je niet achter verstoppen,je blijft verantwoordelijk
over je eigendom.

ekstreem voorbeeld je bent lid van een schietclub en je
hebt een pistool thuis ,de buurjongen vind het pistool en schiet
zich zelf dood.
Dan wordt jou ten laste gelegd dat je het pistool niet
veilig genoeg opgeborgen hebt.

Met de auto zal jou ten laste gelegd worden dat je het die
jongen te gemakklijk gemaakt hebt om in de auto te komen.

Een ander voorbeeld je hebt een zwembad in de tuin terwijl je
niet thuis bent klimt de buurjongen in het zwembad en verdringt
dan wordt jou onzorgvuldigheid voorgeworpen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Los van die WA-verzekering voor die kleine sloper zijn de ouders toch hoe dan ook aansprakelijk te stellen.

 

Is misschien wel crue, maar als de verzekering de claim afwijst vervalt daarmee nog niet de aansprakelijkheid zelf.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

De houders van de hond (kind) zijn aansprakelijk voor wat

de hond doet ,meestal hebben de ouders een WA.

 

WA geld alleen voor schade aan 3. ,is de auto toevallig eigendom

van de ouders is er geen 3. partij dus geen WA.

 

Als (echt gebeurd) voorbeeld ,4 bussen van een touringcar

bedrijf botsen als kettingbotsing op elkaar 3 bussen

total loss .

Verzekering betaald niet omdat er geen 3. partij is.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

op deze site (klik) heb ik de volgende tekst gevonden:

Citaat:
Mijn kind heeft schade veroorzaakt, is dit verzekerd

Voor schade door kinderen zijn de ouders verantwoordelijk, omdat kinderen de gevolgen van hun handelingen niet altijd kunnen overzien. Wanneer de schade wordt veroorzaakt door kinderen tot 14 jaar valt de schade onder de dekking van de aansprakelijkheidsverzekering. Bij kinderen tussen de 14 en 16 jaar wordt het anders. De verzekeraar zal dan kritischer bekijken of er misschien ook opzet in het spel is. De vergoeding van de schade wordt dan al een stuk minder zeker. Maar wat als uw kind iets duurs breekt bij uw buurman. In dat geval bent u in beginsel niet aansprakelijk, omdat de buurman het goed vond dat uw kind kwam spelen. Wilt u de relatie met uw buurman goed houden en hebt u ook de sport- en spelclausule in uw polis, dan zal de verzekering de schade alsnog vergoeden.

 

Volgens mij kunnen de ouders de schade opgeven aan hun verzekeraar (AVP)

 

Tot 1992 werd zelfs schade door een kind tot 14 jaar welke deze opzettelijk veroorzaakte vergoed door de verzekering.

 

Nu is de situatie veranderd, en moet de verzekerde aantonen dat er geen opzet in het spel was.

.

zie deze site (klik) voor meer info.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je buurman kan er helemaal niets aan doen, dat hij schade heeft, die wil denk ik niet afwachten, maar zijn schade geregeld zien.

 

Zijn verzekering kan ook zonder jou tussenkomst jouw verzekering aansprakelijk stellen, die komen daarna bij jou wel vragen, waarom jij, zoals in de polisvoorwaarden vermeld, het ongeval niet binnen de daarvoor gestelde tijd hebt gemeld.

 

In principe heeft hier een gevalletje joyrijden plaatsgevonden, iemand is zonder je toestemming met je auto gaan rijden. Daarvoor ben je in principe verzekerd. Er was echter geen geweldpleging (toegang forceren), om te kunnen joyrijden.

 

Lees je polisvoorwaardenb of ga naar je assurantie tussenpersoon, om duidelijk te krijgen, wat de consequenties zijn.

 

Tenslotte ben je zelf nalatig geweest, en heb je toegang tot je wagen mogelijk gemaakt, door die niet af te sluiten.

 

Laat daarvan je buurman niet de dupe worden, die heeft als enige niets fout gedaan, maar wel de schade!

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...