Ga naar inhoud


zijn de kaufland winkels geopend vandaag


uniden

Aanbevolen berichten

Nou ik vind het allemaal wel goed, ik werk bijna elke zondag, maar als ik eens op zondag vrij ben ga ik rustig mijn auto wassen.

Of aan het klussen in huis.

Ze maken mij hier, als ik zondag's wel vrij ben, om 9 uur al wakker met hun kerkklokken.

Dan word er ook geen rekening gehouden met mensen die willen uitslapen :-D

Ben al blij dat de Duitse supermqarkt keten L**l vlak bij onze camping zondag's open is.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: pearlpeter
Het zou verboden moeten worden, om op feestdagen, en zondagen de winkels te openen.
Niet voor mijn geloof hoor, want ik geloof nergens in.

Winkelsluiting op zondag is natuurlijk vanwege een christelijke inslag. Als we de winkels zouden sluiten op alle religieuze dagen (denk aan o.a. sabbat), dan wordt het wel heel erg druk als ze eens open zijn. Dus maar mooi doorgaan met de koopzondagen zou ik zeggen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tha Great Mac
Origineel bericht van: pearlpeter
Het zou verboden moeten worden, om op feestdagen, en zondagen de winkels te openen.
Niet voor mijn geloof hoor, want ik geloof nergens in.

Winkelsluiting op zondag is natuurlijk vanwege een christelijke inslag. Als we de winkels zouden sluiten op alle religieuze dagen (denk aan o.a. sabbat), dan wordt het wel heel erg druk als ze eens open zijn. Dus maar mooi doorgaan met de koopzondagen zou ik zeggen.


zonder een religeuze diskussie te beginnen... maar nederland was en is een christelijk land. Om het gelijk te trekken met andere feestdagen van andere religies is een scheve vergelijking. 6.7 Miljoen inwoners van nederland zijn christen, de eerst volgende religie is de Islam met 0,8 miljoen.

mij gaat het echt niet om het religeuze karakter, maar om de saamhorigheid. Vroeger was de familie bij elkaar, omdat er niks anders te doen was. Nu leven we meer langs elkaar heen. Lekker vluchtig alles, met 1 zin communiceren met elkaar. (140 tekens maximaal). Ik vind het fijn dat ik in duitsland geen lawaai mag maken op zondag, omdat het rust in de tent brengt. Letterlijk, als mede figuurlijk. Mijn vrouw en ik doen veel meer samen op zo'n dag.

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Juist, hier is het verboden om bijvoorbeeld op zondag je grasgazon te maaien. En dat vind ik helemaal OK.
Als ik in NL ben en op zondag iemand zijn gras hoor maaien dan vind ik dat gewoon onbeschoft.

Ik vind dat erg 'bekrompen' voor een globetrotter zoals jouw, die de hele wereld afreist. Jij reist toch ook wel eens op zondag, waarom dan geen grasmaaien, ik zie daar geen verschil in smirk
Ik ben gelovig maar zie daar geen enkele kwaad in om op zondag het gras te maaien. Buiten het huis verbouwen gaat me net iets te ver, maar iets klussen in huis daar heb ik geen moeite mee. smile


vergeet niet dat grasmaaien wel geluidsoverlast oplevert. Niet één grasmachine, maar gewoon al die activiteiten.
Het zelfde is met bbc. Het is weer hip om deze aan te steken. Bij de super ligt het massaal in de koeling en vriezer. Maar de stankoverlast van het veel voudig bbc-en is immens. Fiets maar eens op een zondagmiddag door de woonwijk heen en je wordt vergiftigd van de stank. Dan kan ik mij nooit voorstellen dat het gezond is. Let wel het gaat niet om 1 bbc, maar om het veelvoud van bbc-en. Zelf kan je de deur op een warme dag dicht doen zodat niet je hele huis vol zit met stank.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik vind dat erg 'bekrompen' voor een globetrotter zoals jouw, die de hele wereld afreist. Jij reist toch ook wel eens op zondag, waarom dan geen grasmaaien, ik zie daar geen verschil in
Ik ben gelovig maar zie daar geen enkele kwaad in om op zondag het gras te maaien. Buiten het huis verbouwen gaat me net iets te ver, maar iets klussen in huis daar heb ik geen moeite mee.

Sjaak, dat is niet bekrompen.
Vergeet niet dat waar ik woon iedereen een grondstuk heeft niet kleiner dan 1000m². Ik heb dus een motormaaier met 4takt benzine-motor en aandrijving omdat ik ook nog op een helling woon.
En dat maakt een klere herrie.
Ik heb er zelfs 2 van in de garage staan.
Het zou niet in me opkomen om daarmee op zondag of andere feestdagen het gras te maaien uit respect voor mijn buren.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mensen,het onderwerp van de vraag wass of winkels op een feestdag open zijn of niet.

 

Meningen over waarom het wel of niet zou moeten

zijn nogal persoonsgebonden en daar vraagt de TS ook niet om.

 

We zijn behoorlijk off-topic geraakt,

en aangezien de TS z'n antwoord inmiddels heeft gekregen

en deze Pinksterdag nu voorbij is,sluit ik de draad.

 

Voor degenen die toch graag hierover willen doorkeuvelen

is er natuurlijk de mogelijkheid om zelf een topic daarover aan te maken.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...