Ga naar inhoud


zijn de kaufland winkels geopend vandaag


uniden

Aanbevolen berichten

moggel

aangezien het weer echt nederlands weer is zijn mn vrouw en ik op het idee gekomen om na duitland te gaan nordhorn/kleve maar weet iemand als de kaufland winkels ook open zijn.

greets herman

dm8000 powerd by rudream line X 3.2 white HBB-tv

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Drs. IJzerbout

Als ze wel open zouden zijn, wat is dan de zin nog van zo´n Feiertag?


In Zweden zijn de winkels 364 dagen per jaar open in de wat grotere plaatsen... voornamelijk de shoppingcentra. Eerste kerstdag is alles gesloten, als enige dag. Op "Feiertage" (of "Röda dagar" in het Zweeds) wordt vaak de meeste omzet gedraaid. Het probleem in D en AT is inderdaad dat vrijwel alles gesloten is op dit soort dagen.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sverige
Het probleem in D en AT is inderdaad dat vrijwel alles gesloten is op dit soort dagen.


jij vindt het een probleem, ik vind het mooi. Gewoon lekker rustig. Net als dat bij mij in het dorp de slager om 12 uur dicht is op zaterdag. Gewoon ouderwets.

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Amager95
Daarom hoef je ook niet op Sacramentsdag (23 juni) en Allerheiligen (1 november) naar Duitsland te gaan.
Alles ist zu, alles is dicht.


in de zuidelijke bündesländer zijn fronleichnam en maria himmelfahrt, 15 augustes, en 1 allerheiligen feestdagen. Maar in het oosten en noorden (heidenen :)) hebben ze deze dagen geen vrij.

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

De meeste feestdagen in Duitsland hebben een religieus karakter.

Het is dan niet de bedoeling om te gaan feesten of massaal in te kopen op de woning-boulevard.

De bedoeling is om de mensen de gelegenheid te geven hun religie uit te oefenen.

Heb je daar geen behoefte aan (niemand zal je dat verplichten) dan blijf je gewoon thuis, ga fietsen of voor mijn part naar het buitenland waar zo´n dag niet gevierd wordt.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Nee...in Duitsland zijn alle winkels gesloten.
Als ze wel open zouden zijn, wat is dan de zin nog van zo´n Feiertag?


Het nut? Een dagje naar het Zweedse meubelhuis :D

De afslag bij de snelweg A1 Hengelo wordt zelfs afgesloten vanwege de massale belangstelling.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Ik vind dit dus een pure vorm van verdere verpaupering van de gemeenschap
maar ik zal wel met mijn mening alleen staan.

Nee hoor. Gisteren stond er iemand hier in de buurt 's middags met een powerfile of zo nogal lawaai te maken.
Vind ik niet kunnen. Je kunt toch wel wat respect opbrengen en zoiets op een normale dag doen?

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Aan de ene kant heb je gelijk maar aan de andere kant is het wel een vrije dag waarop je klusjes kan doen die je op een normale doordeweekse dag niet kan doen, je hebt er dan mooi de tijd voor.

 

En laten we wel zijn wat is er religieus aan de 2e pinksterdag? Dat is toch een dag die we er zelf aangeplakt hebben net als de 2e kerstdag, en 2e paasdag.

 

Ik zeg leven en laten leven, als mensen er behoefte aan hebben om op zo'n dag inkopen/klusjes te doen, waarom niet. Het feit dat een ander (religieus) iemand dat niet wil/kan/mag hoeft toch geen beletsel te zijn voor de ander?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Ik vind dit dus een pure vorm van verdere verpaupering van de gemeenschap maar ik zal wel met mijn mening alleen staan.


nee hoor, ook mijn steun heb je.
Als het niet vanwege je religieuze overtuiging is, denk dan eens aan lekker een dagje rust, en/of die kleine zelfstandige die ook wel eens een dag niet in zijn winkel wil hoeven te staan maar doordat de groten wel draaien de nek omgedraait wordt...

ik ben wel eens benieuwd naar het rekensommetje, totaalomzet van een bedrijf als de maatschappij zondagse opening wel versus niet toestaat. en al zou die minder zijn, worden we daar dan met z'n allen zoveel beroerder van...


mvrgr

1 x Vu+ Solo 2

1 x Vu+ Solo SE

1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG data
Visiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou verboden moeten worden, om op feestdagen, en zondagen de winkels te openen.

Niet voor mijn geloof hoor, want ik geloof nergens in.

 

Maar meer voor mijn arme collega's die dan die dagen moeten werken, terwijl ik lekker met een biertje op de camping zit.

Ook zou het dan wat rustiger zijn, op de autowegen.

En niet grote files staan voor de meubel winkels, omdat die mutsen zo nodig speciaal op die dagen naar een nieuw bankstel willen gaan kijken.

Dat kunnen ze doordeweeks toch ook gewoon alleen doen.

Dan ben ik tenminste lekker aan het werken, en wordt niet meegezeuld om in 10 winkels naar hetzelfde bankstel te gaan kijken.

 

Afschaffen die hap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien werken ze wel op vrijwillige basis en zijn ze blij met de extra toeslag.....?? Ik weet het niet, ik zit niet in die "industrie"

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...