Ga naar inhoud


VU+ duo mist opnames


Satori

Aanbevolen berichten

Al lange tijd ben ik een tevreden gebruiker van de VU+ Duo.

 

Recentelijk heb er 3 VU+ Duo's bijgekocht. 1 voor mijn slaapkamer en 2 voor mijn broer, die allemaal op 1 sat-kabel aamgesloten zijn. Deze kabel zit aangesloten op tuner A.

 

Alle 3 de VU+ Duos' hebben hetzelfde probleem en dat is dat alle 3 regelmatig opnames missen.

 

Zover ik kan bekijken schakelt hij niet om naar de gewenste zender. Mijn vermoeden is dat hij wil omschakelen naar de andere tuner en deze is niet aangesloten.

 

Ik heb het volgende geprobeerd:

1) bakckup van mijn 1e VU+ en deze teruggeplaatst op mijn nieuwe VU+

2) Tuner B op -loopthrough- gezet en ook op -not configured-

3) In het record menu: Voorkeur voor tuner A

4) Recordings always have priority

 

Heeft iemand enig idee wat ik nog zou kunnen proberen?

 

Alvast bedankt,

Satori

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als het enigszins mogelijk is, zou ik gaan voor een "octo"- LNB. Dit is een LNB met 8 uitgangen, dus 2 per ontvanger. Dan kan het gewoon niet fout gaan. Al het doorlussen maakt het alleen maar moeilijker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hoe maak je die opnames ? Auto timer of zo vanuit de epg?

 

Wat staat er in de timerlist als die opname niet gemaakt is?

 

Welk image heb je draaien?

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

zoals ik het lees is het probleem volgens mij dat jullie allemaal aan "1" coax hangen.

 

heeft iedere ontvanger nu zijn eigen coax of is het iedere keer doorgelust?

 

want als ze doorgelust zijn en jij kijkt bv NED1 HD en je broer wilt iets opnemen op hotbird dan heb je prijs.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Met een duo kan je niet doorlussen, daar zitten slechts 2 aansluitingen aan. Een voor tuner a, en een voor tuner b. Er zitten geen doorlus aansluitingen op.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allemaal: Bedankt voor jullie reactie.

 

Alle VU+ boxen draaien PLI. Oorspronkelijk gedownload en met een USB geflasht.

 

Mijn 'oude' VU+ staat in de woonkamer met 2 kabels aangesloten.

De andere staat in mijn werkkamer met 1 kabel aangesloten.

De boxen zijn niet doorgelust. Ik heb een switch 16 naar 8. Ik kan dus 8 onafhankelijke boxen aansluiten. Helaas loopt er maar 1 kabel naar mijn werkkamer.

 

De 2 VU+ Duo's van mijn broer staan in een ander dorp in zijn eigen huis, met elke box een eigen sat aansluiting. Dus ook niet doorgelust. Ik heb ze toevallig gelijk gekocht en ze hebben ook toevallig maar 1 kabel en ook hetzelfde probleem. Dit sluit uit dat het aan de VU+ zelf zou liggen.

 

Mijn probleem wordt dus niet veroorzaakt door de LNB configuratie of doorlussen, maar het gebrek aan een 2e kabel in mijn slaapkamer. De box zou echter gewoon moeten opnemen.

 

Je kunt de VU+ inderdaad niet doorlussen, maar PLI heeft de optie om de 2e tuner in 'loopthrough' te zetten. Maar zoals in mijn eerste posting aangeven: zowel 'loopthrough' als 'not configured' levert hetzelfde resultaat op.

 

Timer wordt geprogrammeerd via de EPG.

 

Groeten

Satori

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik had iets soortgelijks. Mijn duo draaide ook pli, en zo ineens kon ik niet meer een kanaal kijken en een ander kanaal opnemen.

 

Dan schakelde hij over naar het kanaal wat werd opgenomen met de mededeling dat er geschakeld werd omdat anders de opname mis zou gaan.

 

Mijn duo heeft beide tuners aangesloten op een eigen kabel, en ik kon er geen reden voor bedenken waarom dit mis ging. Als je 2 tuners hebt is het natuurlijk vreemd dat er geschakeld moet worden voor 1 opname.

 

 

Ik heb er toen een VIX image in geflashed, en dat beviel me wel dus sindsdien draai ik met VIX.

 

 

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: wiz
Ik had iets soortgelijks. Mijn duo draaide ook pli, en zo ineens kon ik niet meer een kanaal kijken en een ander kanaal opnemen.

Dan schakelde hij over naar het kanaal wat werd opgenomen met de mededeling dat er geschakeld werd omdat anders de opname mis zou gaan.

Mijn duo heeft beide tuners aangesloten op een eigen kabel, en ik kon er geen reden voor bedenken waarom dit mis ging. Als je 2 tuners hebt is het natuurlijk vreemd dat er geschakeld moet worden voor 1 opname.


Ik heb er toen een VIX image in geflashed, en dat beviel me wel dus sindsdien draai ik met VIX.


Waar staat de vix 2.2 image voor duo ?

Dm8000
T90,4 x quad lnb, 3 x diseq 1.0.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

vraag het even aan google, het forum waar ie staat is nogal zwaar gesponsord smile

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Satori,

 

in enkele images, kun je regelen per instelling via menu/ etc

dat een opname voorrang heeft

 

dus dan > schakelt de vu+ op de timerinstelling en begint met opnemen op die zender

OOK al was je iets anders aan het bekijken de receiver schakeld om!!!!!!!!!!!!!

 

slim is natuurlijk, voor een twin tuner, twee coax kabels PER VU+ DUO te installeren

ook betreffende wok en lnb's

 

het loopthrough of tunerA = tunerB is geen echte twin tuner voeden met inderdaad onafhankelijke coax en DUS boven aan de wok ook twin / en meer LNB's

 

je dient alle tuners te bevruchten met echte onafhankelijke voeding over het spectrum van de satposities.

 

VU+ DUO x n = n x twin LNB

indien n=> dan 2 wordt het verdubbelen = quadro LNB

indien n=> dan 4 wordt het verviervoudigen = octo LNB

etc etc

 

met de multiswitch + quattro is dat eigenlijk ook zo

2 per duo

ciao

Perfect Motion - Boys Own Mix

Sunscreem, Terry Farley, Pete Heller

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat gebeurd er eigenlijk als het "mis" gaat? komt er wel een opname in de lijst maar met een bestandgroote van "0"MB? Normaal geeft de ontvanger vanzelf aan wanneer er een conflict is...

 

o ja, zijn deze problemen altijd op zenders die achter de kaart vallen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

:D:D:D

 

ja dat zou ook kunnen, maar niet als uitgangspunt voor een discussie over gemiste opnames als er al een raar aansluit patroon bestaat.

 

voor zover unique, iets aansnijdt dat minder relevant is, het aantal hops dat de in huis receiver met kaart aanbiedt is relevant...

0 > enkel nu en die ene tuner

1 > enkel NU en die tuner DAN, als een tweede aan wie de hop ter beschikking komt.

 

oef.

 

 

Perfect Motion - Boys Own Mix

Sunscreem, Terry Farley, Pete Heller

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen weer bedankt voor het meedenken.

 

Als er niet opgenomen wordt, dan wordt er ook geen file aangemaakt. Als ik (altijd te laat) ga kijken of een opname gestart is dan blijkt de VU+ niet overgeschakeld te zijn naar het gewenste kanaal en niet op opname te staan.

 

Bij record staat inderdaad ingesteld dat opnames voorrang hebben.

 

De box heeft zijn eigen officiele CD kaart. Dus er zijn geen netwerkproblemen.

 

Ik heb geen problemen met de sat aansluitingen. Ik heb 4 LNBs op 28.2, 23.5, 19.2 en 13 graden staan met een enkele switch die al deze LNB's doorzet naar 8 onafhankelijke uitgangen. Dus geen hops en/of andere bedreigingen.

 

Het enige probleem dat ik zie is dat er maar 1 satkabel in werkkamer komt en aangesloten is.

 

Ook al is dit een DUO, dan zou ik toch verwachten dat ik de DUO als solo met voorrang voor opname moeten kunnen gebruiken.

 

Groeten,

Satori

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb PLI lang gebruikt, nu gebruik ik Black Hole.

Hoewel ik veel opneem, heeft dat met beide images geen problemen

opgeleverd. Eerst intern doorgelust; dan kan het voorkomen dat een opname op een andere transponder mislukt. Later heb ik beide tuners voorzien van een eigen kabel. Gaat perfect!

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...