Ga naar inhoud


Vbox II probleem - Error naar links en rechts


Philips

Aanbevolen berichten

Er is iets vreemd in mijn Vbox gaande. Dus heb ik alles gereset dit in de hoop dat het probleem is opgelost.

 

Het probleem is dat ik na het aanzetten van de Vbox met de afstandbediening een stap naar links wil en dat een Error krijg. Dit is ook als ik een stap naa recht doe. Ook direct op de Vbox II wordt deze foutmelding gegeven.

 

Wie kent de oorzaak van deze fout en wat is de oplossing hiervoor?

Philips dst5816 / Dreambox7000 / Dreambox8000 (image OpenPli)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het kan zijn dat er vuil zit in je actuator waardoor de optische sensor niet goed meer werkt.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb de verbinding met de motor niet aangesloten omdat

dit geen verschil maakt in het probleem. dus er is nu niet aan de Vbox gehangen/verbonden en dan krijg ik ook deze foutmelding.

 

Philips dst5816 / Dreambox7000 / Dreambox8000 (image OpenPli)

Link naar reactie
Delen op andere sites

sorry even anders begrepen, ik heb nu een foto gemaakt misschien zie je waar ik wat moet doen?

 

De nokjes van het witte "plastic" deel kun je verstellen om de grens van de schotel aan te geven. Maar die heb ik nooit gebruikt om dat ze waarschijnlijk goed stonden.

 

post-146-1318262131,0984_thumb.jpg

Philips dst5816 / Dreambox7000 / Dreambox8000 (image OpenPli)

Link naar reactie
Delen op andere sites

En de kabel is OK? Heb je de kabeltjes van de sensor naar de Vbox al eens doorgemeten?

Bij mijn installatie is kabelbreuk in het verleden wel eens het probleem geweest. Bij het draaien van de schotel beweegt de kabel ook altijd een beetje, vandaar kabelbreuk?

 

Sat87, 87 niet mijn geboortejaar, maar begonnen met satelliet ontvangst. TBS5929 / TM5402 HD M3 /ClarkeTech5100C, 3x80cm 1x150cm 2x180cm 1x280cm schotels. KU, Ka-d, S en C-band, 76oost tot 61west

Link naar reactie
Delen op andere sites

inmiddels de schotel maar in huis gehaald en de draaden van de Vbox naar de schotel doorgemeten en alles is goed. Dus alles meer aangesloten en als ik dan de Vbox aanzet dan bromt de motor. Dus ik vrees dat die defect is.

Dus daar nu de aandacht op en ga dit verder onderzoeken, het is goed weer ervoor.

Philips dst5816 / Dreambox7000 / Dreambox8000 (image OpenPli)

Link naar reactie
Delen op andere sites

de spindel zal wel vast zitten dat komt doordat er water in komt

dat gebeurt wel vaker.

als je de buis van de motor haalt zal hij het wel doen.

 

======================================================

johan

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je handig bent zet je toch even 12 volt direct op de motor als hij dan wel draait weet je dat dat goed is.

 

========================

 

johan

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier nog een foto waar je kunt zien dat de nok niet vast zit

en een foto waar de motor in de buis zit.

 

Gisteren nog even de buis van de motor afgehaald maar alles weer terug zetten was niet eenvoudig. achter de koolsteentjes zitten veertjes. Of alles goed zit is ook niet eenvoudig te controleren.

post-146-1318262134,4447_thumb.jpg

post-146-1318262134,5092_thumb.jpg

Philips dst5816 / Dreambox7000 / Dreambox8000 (image OpenPli)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...