Ga naar inhoud


Vbox II probleem - Error naar links en rechts


Philips

Aanbevolen berichten

ik heb nog getest met een andere optie namenlijk een hh motor op de Vbox, dus volgens mij is de Vbox gewoon defect, maar helaas nu ook mijn motor.

 

Zie Vbox intern en de HH-motor die ik overigens direct via de drembox7000 aan kan sturen

post-146-1318262135,9175_thumb.jpg

post-146-1318262135,9455_thumb.jpg

post-146-1318262135,9734_thumb.jpg

Philips dst5816 / Dreambox7000 / Dreambox8000 (image OpenPli)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja Sjaak(k) maar meten is weten.

Als we weten of er al dan niet spanning op de LNB uitgang staat zijn we naar mijn mening een stap verder.

Nu draaien we in een cirkeltje rond en komen geen stap verder..

 

Het is me overigens niet duidelijk om de H_H rotor nu wel of niet met de Dreambox van Philips werkt.

Die sg 2100 rotors gaan niet snel vastzitten is mijn ervaring.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Sjaak(k)

 

De Vbox heeft een eigenstroom draad naar de motor.

De Vbox II is de opvolger en die heeft die lastige extra draad niet meer.

Dat gaat bij de Vbox II gewoon via de coax, of ik moet me al heel erg vergissen.

Het is al weer wat langer geleden dat ik hier nog mee speelde ..

De Vbox is een achterhaalt product en voorbij gestreefd door de nieuwe generaties decoders met usuals.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de HH motor rechtreeks op de DM7000 gezet en dit werkt. Alles staat niet precies goed afgesteld maar dit geeft wel aan dat de dreambox en de coax naar de schotel goed is.

Wanneer ik nu de Vbox-II er tussen plaats dan krijg ik een error2. Nu moet ik de Vbox nog eens nader onderzoeken en met name hoe het zit met de zekering. Ik kom er op terug.

Philips dst5816 / Dreambox7000 / Dreambox8000 (image OpenPli)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb even op het net gezocht, en het lijkt op een OverCurrent issue.

Kun je hier en daar eens een klodder(tje) vet aan smeren?

 

Edit: Een OverCurrent zou Error1 moeten geven, maar misschien komt Error2 eerder als foutmelding.

 

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Philips
Ik heb de HH motor rechtreeks op de DM7000 gezet en dit werkt. Alles staat niet precies goed afgesteld maar dit geeft wel aan dat de dreambox en de coax naar de schotel goed is.
Wanneer ik nu de Vbox-II er tussen plaats dan krijg ik een error2. Nu moet ik de Vbox nog eens nader onderzoeken en met name hoe het zit met de zekering. Ik kom er op terug.


Heb je het hier over de 36 V motor ? heeft die dreambox dan een 36 V motor sturing ?
Of heb je er een diseqc H2H motor aangehangen , maar waarom wil je dan die V-box er nog tussen hebben ?

EDIT , ik zie dat je er een sg2100 heb bij gehaald .

Blijft de vraag wat wil je met de V-box ertussen ? dat kan niet werken .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Het enige wat een probleem wordt is de krappe voeding bij erg grote actuators »»12 inch, dan moet de interne voeding er goed aan trekken. Maar dit is simpel op te lossen door een kleine ingreep in de v-box en er een externe zwaardere voeding bij te zetten. Dan werkt hij weer goed voor de grotere actuators.


Voor het eerst dat ik dat hoor Sjaak. Hier staat al jaren een v-box 2 een 18" actuator aan te sturen en nog nooit problemen gehad met de voeding.Nu moet ik er wel bij vermelden dat ik niet continu aan het draaien ben.
Link naar reactie
Delen op andere sites

de schotel is 80 cm. maar goed even de situatie:

1) er is een schotel, dreambox en een motor die via 4 draden wordt aangestuurd. Dit gebeurt via de vbox-II

2) er komt een foutmelding ER2=Geen pulsen, zelf leek me de oorzaak ziiten in de Vbox-II

3) hierna op zoek met hulp wat de oorzaak zou kunnen zijn

de motor lijkt niet de oorzaak, dus dan misschien toch de Vbox

4) heb toen een andere moter inzet, moteck, de dreambox kan deze aansturen dus dit deel is goed.

5) dan weer de vbox ertussen maar foutmelding hetzelfde

6) nu met vbox-II weer tussen uit en DM met nieuwe motor werkt wel

7) nu de vbox maar als defect opgeven en eigenlijk dus de ook motor dir is gebruikt bij punt 1

 

hopelijk maakt dit alles de situatie wat helder

 

Philips dst5816 / Dreambox7000 / Dreambox8000 (image OpenPli)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...