Ga naar inhoud


Welke dvb-S2 tuner voor gebruik met diseqc 4/1 switch?


Aanbevolen berichten

 

Ik wil mijn HTPC upgraden van dvb-s naar dvb-S2.

 

Ik heb hiervoor 2 technotrend 1600-S2 PCI kaartjes gekocht. Met deze kaarten is het schakelen tussen de 4 LNB's moeilijk tot onmogelijk. Ik heb 4 diseqc switches en 4 quad LNBs. Ik heb verschillende (ook dure) switches geprobeerd zonder resultaat. Ik heb het opgegeven met de TT-1600-S2 dus die gaan binnenkort op Marktplaats.

 

Mijn oude Skystar 2 en FloppyDVB-S hebben geen probleem met deze switches / LNB cominatie.

 

Wie kan mij een goede dvb-S2 tunerkaart aanbevelen voor gebruik met diseqc 4/1 switches? met of zonder CI.

 

bvd

patrick

Link naar reactie
Delen op andere sites


hmm... ik heb hier een Hauppauge.. die schakelde met een 2/1 switch keurig.. en nu hangt er een rotor aan.. zelfs dat gaat prima :P

 

(tis alleen wel na een driverupdate/installatie voor de kaart dat ik een regsleutel moet aanpassen, omdat er anders teweinig stroom geleverd word)

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien leveren die Technotrend kaartjes net te weinig sap.

Dan kan je het beste kiezen voor een kaartje met een aparte stroomaansluiting voor de LNB's.

 

Een Technisat Skystar HD 2 heeft dat bijvoorbeeld.

 

HTPC -> Intel Q6600 - 3 GB RAM - Geforce 8600 GT - 2000 GB HD - Creatix CTX948 - Skystar HD2 - Tevii S470;

Multytenne Twin + Funke DSC310; Win7 32bit; DVBViewer Pro 5.0 met Recording Service

Link naar reactie
Delen op andere sites

De TBS 6981 PCIe Dual Tuner kaart schakelt middels de diseqs probleemloos tussen de 4 LNB's. Ook zonder extra voeding. Zo'n hulpvoeding aansluiting is overigens wel op de kaart aanwezig.

 

Ik heb ook een Skystar 2 HD gehad. In mijn systeem was ie enigszins nukkig. Maar dat kan ook aan mijn systeem liggen. Aan de TBS heb ik nog geen minpunten kunnen ontdekken.

T90 met 5W, 4, 9, 13, 16, 19, 28E. 2x EMP Centauri 17/8. 6xSUR420.
W10 PC, Ryzen7-3700, TBS6590 dual met CI - DVBDream - LG Oled 55"

VU Ultimo; 2xtwin FBC, VU Uno met twin FBC - Samsung QLED 75"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is een linux patch voor de s2-1600

 

https://patchwork.kernel.org/patch/805872/

 

Vanmorgen geinstalleerd en tot nu geen problemen meer gehad.

Voor windows zijn soort gelijke patches te vinden.

 

Mijn setup is linux, EasyVDR

1x FF dvb-s en 1x S-1600 dvb-s2.

 

 

Easyvdr based VDR 1.7.29 server met als clients S100 & Kreatel vip 1710 / 1960 en hopelijk snel een Raspberry Pi

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Nog even een (aanvullend) dvb-s2 vraagje. Deze vraag kwam in de buurt dus ik hoop dat dit mag en niet als kapen wordt gezien ipv. voor een soort gelijke vraag weer een nieuwe topic te moeten starten.

 

Ik wil/moet ook mijn Sky Star 2 vervangen voor de HD zenders want wil ook Eredivisie 1 HD op de slaapkamer kunnen kijken (als het echt moet) wink Ik zat nu te denken aan een TBS-8921 of een TBS-6921 (geen idee meer en afhankelijk of ik eigenlijk wel een pci-e slot vrij heb).

 

Als ik het goed begrijp werken deze TBS kaarten goed of is er evt. een goed (ander) alternatief en waar zou ik "hem" het beste kunnen halen/bestellen (via PM moet dit toch kunnen)? Aangezien je de TBSxxxx ook of juist uit Singapore kan laten komen maar dit zeker niet mijn voorkeur heb!

 

Ik mijn andere systeem zit een Nova-HD-S2 kaart en hier ben ik ook zeker tevreden mee. Alleen zijn die nieuw een beetje te duur (rond de 100 euro) dus een goed en vooral goedkoper alternatief heeft mijn voorkeur wink

 

BVD

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...