Ga naar inhoud


Kunnen jullie mijn laatste twijfel wegnemen?


Gast uplink

Aanbevolen berichten

Hallo Vu-Duo gebruikers,

 

Het (niet altijd feilloos) decoderen van mijn Homecast HS 8100, CDS-goedgekeurd, begin ik na een kleine twee jaar gebruik een beetje beu te worden. (noch met laatste Mediaguard noch met Aston software versie 2.23)

De kans een opgenomen programma daadwerkelijk te kunnen bekijken ontaardt soms in een soort Lotto.

 

Een nieuwe PVR dus en op voorspraak van een bedrijf in ############ zou de VU-Duo ook voor mij, als absolute Alpha, in aanmerking kunnen komen.

De leverancier laadt bij aankoop een Pli-image in waarmee het kleinood de allermeeste functies aankan.

Verdere finetuning komt dan ooit wel eens.....

 

Bij alle lofuitingen over de VU op het Web ben ik echter een drietal zaken tegengekomen die -mij- tot nadenken stemmen.

 

Zo zou de beeldkwaliteit, met name op de SD-kanalen niet bijster goed zijn en voorgeprogrammeerde reserveringen worden niet altijd door de decoder "opgepakt" vanuit standby.

Ook zouden de ventilator en harde schijf tamelijk lawaaiig zijn.

 

Toch dus nog enige twijfel aan mijn kant te meer daar de beeldkwaliteit van de Homecast zeer goed is.

Jullie begrijpen dat ik niet opnieuw een miskoop wil doen zeker omdat het van een smalle beurs gaat.

 

Mag ik jullie naar je objectieve mening vragen?

Voor alle duidelijkheid: bij mij gaat het primair om tv-kijken middels een Duo-LNB; een hard core-opnemer ben ik zeker niet.

 

Hartelijk bedankt mochten jullie de moeite willen nemen op mijn draadje te reageren!

 

roy

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • Beheerder

De beeldkwaliteit van SD is merkbaar minder dan een Dreambox. Met een homecast heb ik nooit kunnen vergelijken.

 

Voor de rest een prima prijs/kwaliteitverhouding.

 

mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga niet vergelijken, maar ik gebruik geruime tijd een VU+ Duo.

Opnames worden bij mij nooit gemist en ik neem veel op.

Wel heeft elke tuner een eigen LNB-aansluiting!

De beeldkwaliteit vind ik gewoon goed en ik heb veel ontvangers achter de rug.

Als mediaspeler gebruik ik'm niet.

Daar kan ik dus niet over oordelen.

De door mij gebruikte images: PLI 2.0 en nu de Black Hole, wegens gebruik van een externe (derde) DVB-T tuner.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi uplink,

men mag aannemen dat de VU+ DUO, een nagenoeg twee jaar oude receiver zich voldoende bewezen heeft gezien de aanwas /groei van gebruikers.

 

je punten waarom je twijfelt:

Citaat:
Zo zou de beeldkwaliteit, met name op de SD-kanalen niet bijster goed zijn en voorgeprogrammeerde reserveringen worden niet altijd door de decoder "opgepakt" vanuit standby.

Ook zouden de ventilator en harde schijf tamelijk lawaaiig zijn.

 

die problemen kan ik nu niet bevestigen , anders dan dat mensen probleempunten altijd in fora melden en pas na opgedane ervaring en herstellen van instelling fouten tevreden gebruikers worden (en daar geen feedback over geven).

 

als je ook bedenkt dat het "over problemen lezen" automatisch een gefixeerdheid en aandachtspunt teweegbrengt, zul je de eerste twee drie dagen wel ontluisterd zijn en hetzelfde constateren betreffende SD beeldkwaliteit

 

dat was ik ook en heb de kennisvergaring omtrent correct inrichten en instellen van de verkeerde beeld-instellingen snel aangepast, waarmee nu blijkt dat het "SD probleem" enkel kennis gebrek was.

 

verder heb ik nog nooit opname problemen gehad

nog hoor ik de ventilator.

 

bedenk echter dat de nieuwe modellen, waarvan men mag verwachten nog meer performance te hebben, op de valreep staan om in de handel te verschijnen

 

kun je niet wachten doe je een goede aankoop met de VU+ DUO en zul je tevreden gebruiker worden.

ciao

 

 

 

Lonesome Zorro

Arno, Sofiane Pamart

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast georgiosolos

Ik vind dat wel erg kort door de bocht. Sluit mij zoals altijd aan bij TonskiDutch, hij denkt daar hetzelfde over als ik.

 

Ik kan hier geen verschil zien in de SD kwaliteit tussen een DM800HD, zelfs met de laatste, verbeterde, tuner revisies en de VU+, beiden met dezelfde Blackhole image en beiden op een Samsung LE37B650 LCD. De Audio Video settings staan hier identiek (1080p) met de default beeldverbeteraars. Zowel op Sat als met de USB DVB-T heb ik deze ervaringen. Overigens is de VU+ qua chipset heel nauw verwant aan de Dreambox, dus alleen daarom zou het niet logisch zijn dat het SD beeld veel zou afwijken.

 

Ik kan iedereen de VU+ duo blind aanbevelen, zeker als het budget tight is zoals je aangeeft. In dat budget zul je zeker geen gelijkwaardige dreambox HD vinden, en volgens mij is dat je vraag. Na meer dan 1 jaar intensief gebruik ben ik nog altijd enthousiast over deze ontvanger, zeker omdat er zo een geweldige images beschikbaar zijn die steeds weer meer uit deze ontvanger halen. Vroeger keek ik nog wel eens met verlangen naar andere ontvangers, maar ik zou geen andere ontvanger weten die ik als vervanging van de VU+ zou willen kopen. Ook ben ik tevreden over de performance hoor.

 

De klachten die men in het verleden had iz het SD beeld treden in ieder geval niet op met Blackhole, ik weet niet hoe dit met Pli is, maar kan niet voorstellen dat dat ook minder zou zijn. Zeker met de laatste drivers en images waar men zelfs het beeld kan aanpassen aan de persoonlijke smaak is veel verbeterd op dit gebied. Het is gewoon een kwestie van fine-tunen als het beeld niet zou bevallen en dat is zonder meer mogelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat mij betreft is de Vu+ Duo een echte aanrader.

Wel een kanttekening, met Pli had ik ook wazige beelden op de SD zenders. Heb erna enige tijd VTi opgezet en het "probleem" is verholpen. Dit wil niet zeggen dat PLi dan slechter zou zijn, maar ik vond nergens een instelling op de boel op te peppen. Ook is, in mijn ogen, VTi wat uitgebreider, o.a. met VTi-panel onder blauwe toets. Alles draait verder perfect, met CCcam ben je verlost van de CI-module en dit werkt perfect, ook bij opname´s van meerdere gecodeerde zenders.

De mediaplayer doet voor mij precies wat ie moet doen, afspelen van mp3 en videoclips vanaf een USB stick werkt perfect.

Foto´s gaan dan weer via de picture player, te downloaden bij applicaties.

 

Was vroeger altijd zéér tevreden met mijn Topfield TF4000PVR, deze staat nu in de slaapkamer. Maar de Vu+ Duo daar ben ik nog meer tevreden over. Komt omdat je zoveel dingen kunt veranderen en er gaat eigenlijk nooit iets mis.

 

Dus gaan met die banaan, Vu+ Duo, veel waar voor niet teveel geld. Ik raad hem ook aan iedereen aan die opzoek is naar een nieuwe HD ontvanger.

Oh ja, en bij mij is de ventilator fluisterstil.

Het is hier nu 38 graden, alle deuren en ramen open, maar de Vu+ blijft zéér koel. Op mijn Topfield kan ik een ei bakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zie ook geen enkel verschil in de beeldkwaliteit van de sd zenders. Heb voor de VU+ Duo de dm7000 en een Topfield 4000 gehad. Deze ontvanger kan ik iedereen aanbevelen. Met de dm7000 had ik nog wel eens een gemiste opname met de VU heb ik dat nog niet gehad m.a.w. ik ben dik tevreden. wink

 

Gr,

Bert

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Als je appelen met peren gaat vergelijken, kan ik me inderdad voorstellen dat je geen verschil ziet.

 

Ik heb een DM800SE en een DM8000HD-DVD vergeleken met de VU+ duo en zie dan op SD duidelijk kwaliteitsverschil, terwijl er op HD nauwelijks of geen verschil is.

 

Uiteraard op alle boxen gebruik gemaakt van precies dezelfde instellingen en software (open pli).

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast georgiosolos

Dan ben ik toch bang dat dit aan Open PLi ligt. Probeer maar eens met Blackhole, is werk van 5 minuten per box om te testen dan zul je zien dat er echt geen verschil is. Volgens mij is de beeldkwaliteit tussen de 800HD en 8000HD in SD hetzelfde, tenminste volgens die test wat Ron destijds gedaan had.

 

Om de flexibiliteit van de VU+ aan te geven: de VU+ ondersteund inmiddels HDMI-CEC. Bij de DM8000HD is dit sowieso al technisch niet mogelijk, bij de eerdere VU+ boxen is alleen een afstandbediening upgrade nodig. Bij de andere dreamboxen zie ik deze functie ook niet. Alleen al voor moeder de vrouw is dit een leuke hulp als men wat meerdere randapparatuur heeft aangesloten.

 

Ik kan wel lyrisch doen over Blackhole, maar ik vind dat dit de beste image is voor de VU+, immers Blackhole ondersteund alleen VU+ receivers. Pli moet een hele reeks receivers ondersteunen en dat betekend dat ontwikkelingen in de drivers van de VU+ niet zonder meer doorontwikkeld worden in de images door al dan niet verborgen plug-ins/verbeteringen door het team gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartelijk bedankt heren (en dames natuurlijk) voor al jullie replies!

Bij alle lof bespeur ik toch enige twijfel over de SD-beeldkwaliteit (Togan en ook anderen...).

 

In mijn post stelde ik al dat ik een absolute Alpha ben op satellietgebied ben.

Natuurlijk zou ik bereid zijn te spelen met allerlei images maar is dat, gelet op mijn achtergrond, eigenlijk niet te hoog gegrepen?

 

De niet nader te noemen aspirant leverancier (jammer overigens dat op dit forum geen namen genoemd mogen worden)laadt tegen meerprijs van slechts 15 Euro Pli in de ontvanger

Dat zou dus impliceren dat ik beter uit ben met een andere open software?

 

Tjonge, wat komt dat allemaal gecompliceerd op me over

roy

Link naar reactie
Delen op andere sites

download het image van het desbetreffende supportforum

stop het in een usb sticky

flash je receiver ermee...

dat is 15euro

 

als je een absolute Alpha absolute Alpha bent... wat weet je dan over SD :D

 

neen joh, gewoon doen

en anders neem je een 800se.

ciao

Lonesome Zorro

Arno, Sofiane Pamart

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@uplink,

 

Wil mij niet op de borst kloppen, maar qua schotels weet ik echt alles, ook het plaatsen van draaibare schotels.

Toen bij mij het idee kwam van een Vu+ te kopen, had ik ook zo mijn twijfels, want van PC, Linux en wat dan al niet, was ik ook een soort van dom blondje. Maar..., daar zijn nu al die forums voor en hier ben ik goed geholpen. Nu heb ik de Vu+ Duo 9 maanden en "speel" er net mee alsof ik het al mijn hele leven doe. Het switchen van originele software, (dat noemen ze op de forums ´n image),doe ik nu bijna met mijn ogen dicht.

Af en toe eens een andere skin, (de layout van het menu en de mogelijkheden), er op, fluitje van een cent.

Voor mij dus niks anders meer dan een Vu+, ook al vanwege de prijs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: uplink

Zo zou de beeldkwaliteit, met name op de SD-kanalen niet bijster goed zijn

Vind beeld op SD wel goed eigenlijk, kan geen verschil merken tussen andere ontvangers. Is dus op het eerste gezicht niet echt te merken.

Citaat:

en voorgeprogrammeerde reserveringen worden niet altijd door de decoder "opgepakt" vanuit standby.

Nog nooit last van gehad, ALLE timers doen het altijd bij mij.

Citaat:

Ook zouden de ventilator en harde schijf tamelijk lawaaiig zijn.

Maakt minder lawaai dan mijn vorige ontvangers en sommige andere ontvangers die ik ken.

Gigablue Quad Plus 2x DVB-S2 2x DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ik nog vergeten in mijn posting:

Hoor de ventilator en niet en mijn familie/vrienden horen het ook niet. Verschillenden van hen hebben ook een VU+ Duo.

De harde schijf kan per merk verschillen.

Ik hoor mijn 5400 toeren Samsung niet!

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik heb deze box sinds een maandje in huis tvv de dm800 . Leuke snelle , gebruiksvriendelijk box , fan hoor je amper op de slaapkamer . Alleen de beeldkwaliteit valt me een beetje tegen. SD weet ik niet ( kijk dat amper ) . Maar wat me direct opviel was het kameffect bij uitzendingen in HD bij snel bewegende beelden . Dit had ik bij m'n vorige receiver niet .

vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...