Ga naar inhoud


[RE-8000HD] Octagon software, gecodeerde zenders op tuner 2


retepnegrebsrek

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds Firmware versie Octagon SF1018 HD Alliance v1.09.09 problemen met opnames.

Gewoon kijken op tuner 1 gaat zonder problemen, maar opnemen op tuner 1 en verder kijken naar een andere zender op tuner 2 geeft de melding "gecodeerde zender".

Houd dus in in dat ik niet kan opnemen en kijken tegelijk.

wie herkend het probleem of weet de oplossing ?

Rebox RE-8000 HD PVR

Topfield 5510 PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Zet er eens de Rebox software op en probeer het dan nog eens.

 

 

Ik denk niet dat dit iets met een Rebox 8000 te maken heeft.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem zoals jij omschrijft lijkt veel op de problemen die ik ook op mijn RE-8000 ervaar. Voor deze klacht is de box retour gegaan naar de levrancier. Resultaat: 3 weken zonder box en "Klacht niet gecontstateerd".

De RE-8000 is een prima 'zapper'. Als PVR echter, laat hij mij teveel steken vallen. Ik heb hem dan ook verbannen uit de woonkamer en een ander plekje gegeven.

Vu+ Solo2 en 2x M7 801 daarnaast Cubox-i met OpenElec

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: retepnegrebsrek
Heb nu gemerkt dat het aan de interne kaartlezer ligt. Als ik de CD module gebruik is er geen probleem.

Ik denk dat dit een te voorbarige aanname is want om dat te kunnen bevestigen zou je toch wel eerst even conform het voorstel van Cees de originele FW van Rebox terug moeten zetten.
Mijn gevoel zegt mij dat het aan de door derden geleverde software ligt waarbij de decodering niet correct wordt uitgevoerd.

Zeker nu nadat CD sinds april de codering weer heeft aangepast.
Misschien toch eerst even de originele Rebox FW terugzetten om te controleren of het probleem dan nog aanwezig is.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien moet je even eens alle plugin's verwijderen en de ird file laden die echt alle plugin's weghaalt. Daarna MCAS opnieuw installeren en kijken wat het geeft.

 

Mijn ervaring is juist dat de MCas Plugin veel verder is door ontwikkeld dan de originele firmware.

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: CronoS
Mijn ervaring is juist dat de MCas Plugin veel verder is door ontwikkeld dan de originele firmware.

Ik twijfel er niet aan dat dit wel het geval is maar maar volgens mij is deze PlugIn toegespitst op de Duitse markt en dus ook de gebruikte decoderingscodex voor de Duitse coderingen is ontwikkeld.
Ik kan me namelijk nauwelijks voorstellen dat men voor een klein afzetgebied als Nederland de door CD regelmatig gewijzigde coderingen ook weer actueel aanpast.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier zelfde ervaringen (originele Rebox software):

Gisteren Baantjer opnemen (Een HD), switch naar Ketnet HD -->> gecodeerd kanaal.

Van de week opname die doorliep tot na 24.00 uur -->> volgende ochtend alle kanalen 'gecodeerd'. Full reset nodig.

 

Aart

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen

Ik kan me namelijk nauwelijks voorstellen dat men voor een klein afzetgebied als Nederland de door CD regelmatig gewijzigde coderingen ook weer actueel aanpast.

De MCAS ondersteund op zich goed Mediaguard/Nagravision, weinig grootte problemen ermee. De topicstarter heeft problemen, dus het is interessant om dit te onderzoeken. Alhoewel ik dit eerder verwijt aan de plugin installaties dan iets anders.

Echter betwijfel ik het soms nog wel eens of de Softcam die Rebox gebruikt in zijn firmware ook daadwerkelijk geupdate wordt naar een nieuwere versie? De MCAS plugin is continu in ontwikkeling (maandelijks een nieuwe versie). Terwijl in de originele firmware van Rebox al geruime tijd problemen zitten in de interne kaartaansturing (update bovenste kaartslot / tegelijk twee kaarten gebruiken) en dit met de MCAS als sneeuw voor de zon verdwenen is.. Ik zeg dus niet dat de MCAS daarmee beter is, dat moet iedereen voor zichzelf weten, maar het geeft bij mij wel aan dat Rebox met de interne kaartaansturing wat "verder" kan zijn dan het nu is. Persoonlijk vind ik het wel dat ook de originele kaartaansturing in de firmware (want in de firmware zit er verder weinig verschil denk ik), gewoon ook goed onderhouden moet worden.

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou wel terug willen naar de Rebox fw, maar dat gaat niet lukken op dit moment.

Ik probeer steeds de reseller id te wijzigen met AAF en telkens krijg ik wel bevestigt dat dit gelukt is.

Maar uiteindelijk kan ik alleen maar een FW van Octagen erop plaatsen.

Wil ik een Rebox FW erop zetten krijg de volgende foutmelding:

"downloaden niet mogelijk, controleer systeem id !"

 

Ik zal nu eerst alle plugins verwijderen en opnieuw erop zetten, kijken of dat resultaat oplevert.

 

Rebox RE-8000 HD PVR

Topfield 5510 PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Met de laatste Rebox software kon ik gisteravond zonder problemen op 2 tuners verschillende gecodeerde programma's bekijken op verschillende transponders, terwijl er een opname liep.

 

De opname zelf is ook zonder problemen afspeelbaar.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: retepnegrebsrek
Net plugins opnieuw erop gezet, maar geen resultaat.
Ik zie wel dat MCas opstart als je de Rebox aan en uitzet, maar in het CAS menu is geen interne kaartlezer geactiveerd.

Ga verder met het prberen van reseller id weer terug naar Rebox te zetten.

OK.. met mijn RE8000 heb ik geen probleem. Maargoed, je zou nog even kunnen zoeken naar het bestand: "del_var_1008.zip". Met dit IRD bestand haal je echt alle plugin's weg.. Misschien dat een herinstallatie van MCAS helpt (wel laatste versie gebruiken). Ik vind persoonlijk ook, als je meer plugin's installeert, hoe "vreemder" het plugin gedrag wordt. Hierdoor haal ik alles eerst leeg met het .ird bestand, zet ik erop wat ik nodig heb.. en raak ik het niet meer aan en dan blijft het goed werken smile

Als je terug moet naar de Rebox firmware, dan zou je eens kunnen proberen om de Reseller ID om te zetten met "reseller_changer_v13.exe", dit is een soortgelijke tool om de reseller ID aan te passen. Misschien dat dit beter gaat.
De originele bootloader van Rebox is ook een keer uitgebracht door Rebox zelf, alleen heb ik deze niet voor de RE8000. Deze zou je dus serieel kunnen patchen als iemand die heeft. Hierna is die weer "factory default". Persoonlijk gebruik ik nog steeds de originele bootloader, ik heb nog geen aanleiding gezien om dit te veranderen.

Succes

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...